125/250 topic deel 28:De zon begint te schijnen

is er hier iemand die 2t bochten kan uit deuken en richten?
Als de deuk flauw is kan andre motors ook nog wel een en ander. Hebben er een verloop op gemaakt zodat ze hem luchtdicht afsluiten en dan 8/9 bar via de compressor erop. Dan kalm aan heetstoken en de deuk komt zo weer naar buiten.
 
Nu we het toch over uitlaten hebben ;) ik heb nieuwe TYGA uitlaat op mijn Yamaha YZ250 om te testen . omdat rvs nieuw is in de cross . uitlaat en demper is geheel van RVS en een carbon eind kap zeer mooi spul . en loopt ook nog is super heb hem nu 1x geprobeerd en loopt stuk beter als origineel en staat ook stuk mooier ;) We gaan hem testen op betrouwbaarheid omdat rvs kan scheuren door trillingen . in het buitenland zijn er meerdere verkocht zonder problemen ! Op het moment zijn ze er nog alleen voor Yamaha YZ250 . Maar ze zijn met KTM , Husqvarna bezig .

Hier een link na flimpje van de TYGA uitlaat op mijn motor met geluid :

 
Nu we het toch over uitlaten hebben ;) ik heb nieuwe TYGA uitlaat op mijn Yamaha YZ250 om te testen . omdat rvs nieuw is in de cross . uitlaat en demper is geheel van RVS en een carbon eind kap zeer mooi spul . en loopt ook nog is super heb hem nu 1x geprobeerd en loopt stuk beter als origineel en staat ook stuk mooier ;) We gaan hem testen op betrouwbaarheid omdat rvs kan scheuren door trillingen . in het buitenland zijn er meerdere verkocht zonder problemen ! Op het moment zijn ze er nog alleen voor Yamaha YZ250 . Maar ze zijn met KTM , Husqvarna bezig .

Hier een link na flimpje van de TYGA uitlaat op mijn motor met geluid :


Erg mooi :9~

Nu voor TM nog. Ken wel mensen die zo'n pijp ook erg mooi vinden, maar rijden TM.
 
Ik (hobbyrijder) ben vorig jaar van een crf250 naar ktm150 gegaan.

De hoeveelheid vermogen is ongeveer gelijk, maar wat el snorro zegt, je moet hem echt op toeren houden, maar het is zó veel leuker rijden.

Je moet er mee leren rijden, heb je ooit 2t gereden?

ja een 125 en heb nu een 300 enduro
maar heb een crf250 gehad maar wil weer naar de 2t
 
Nu we het toch over uitlaten hebben ;) ik heb nieuwe TYGA uitlaat op mijn Yamaha YZ250 om te testen . omdat rvs nieuw is in de cross . uitlaat en demper is geheel van RVS en een carbon eind kap zeer mooi spul . en loopt ook nog is super heb hem nu 1x geprobeerd en loopt stuk beter als origineel en staat ook stuk mooier ;) We gaan hem testen op betrouwbaarheid omdat rvs kan scheuren door trillingen . in het buitenland zijn er meerdere verkocht zonder problemen ! Op het moment zijn ze er nog alleen voor Yamaha YZ250 . Maar ze zijn met KTM , Husqvarna bezig .

Hier een link na flimpje van de TYGA uitlaat op mijn motor met geluid :


Zag hem al een paar keer op FB en instagram voorbijkomen. ziet er super uit, maar kost ongeveer 700.- voor complete set?
 
Als de deuk flauw is kan andre motors ook nog wel een en ander. Hebben er een verloop op gemaakt zodat ze hem luchtdicht afsluiten en dan 8/9 bar via de compressor erop. Dan kalm aan heetstoken en de deuk komt zo weer naar buiten.

Ik heb het bij iemand van de VMCN laten doen. 3 bar was meer dan voldoende, in combinatie met wat hitte
 
Zag laatst ergens een versnellingsbak langskomen die op 1 of andere manier gepolijst was. Hierdoor zou de motor soepeler schakelen en zou de bak ook langer meegaan.

Iemand die hier iets van weet?
 
Zag laatst ergens een versnellingsbak langskomen die op 1 of andere manier gepolijst was. Hierdoor zou de motor soepeler schakelen en zou de bak ook langer meegaan.

Iemand die hier iets van weet?
In de wegracerij worden die op elkaar ingeslepen met diamantpasta ofzo. Dat zorgt voor minder wrijving en dus meer vermogen op het achterwiel. Of het bij een crosser zin heeft, geen idee. Dan valt het toch niet mee om de hele dag netjes volgens het boekje te schakelen.
 
Volgens mij heet het polijsten van tandvlakken "leppen". Zijn vast wel bedrijven te vinden die dat doen voor iets in de industrie. Maar wellicht kun je het zelf ook doen met een lappenschijf en de juiste pasta.
 
tijdens de laatste off road rit in Staphorst hield mijn honda cr125 er ineens mee op.
wilde niet meer lekker op hoog toeren lopen en begon te ploffen.
bougie gewisseld en sproeier gecontroleerd op vuil.
kickstarten lukte niet en na aanduwen liep hij wel als je vol gas hield maar kwam weer niet
lekker op toeren en weer ploffen.
ook meer rook als gebruikelijk uit uitlaat.
meer viel er langs de kant niet te doen, dus in bezemwagen gezet.

thuis uit elkaar gehaald voor gepland onderhoud (zuiger).
daarbij vond ik een flink ingescheurd membraam plaatje.

kan dit mijn klachten veroorzaken?
 
tijdens de laatste off road rit in Staphorst hield mijn honda cr125 er ineens mee op.
wilde niet meer lekker op hoog toeren lopen en begon te ploffen.
bougie gewisseld en sproeier gecontroleerd op vuil.
kickstarten lukte niet en na aanduwen liep hij wel als je vol gas hield maar kwam weer niet
lekker op toeren en weer ploffen.
ook meer rook als gebruikelijk uit uitlaat.
meer viel er langs de kant niet te doen, dus in bezemwagen gezet.

thuis uit elkaar gehaald voor gepland onderhoud (zuiger).
daarbij vond ik een flink ingescheurd membraam plaatje.

kan dit mijn klachten veroorzaken?

Dat kan zeker. Kapotte membraamklep gaat ie vaak niet lekkerder op lopen
 
Zag hem al een paar keer op FB en instagram voorbijkomen. ziet er super uit, maar kost ongeveer 700.- voor complete set?


Is wel aardig prijzig maar een Pro Circuit , FMF , HGS , setje kost ook €400,-
en dat is staal en dat heeft zowat iedereen ... Dit is iets unieks haha .
Hier een link van de site kan je is kijken : http://www.tygaeurope.com/motocross

@thijs Is niks zwaarder als standaard komt door dat de diameter van de huls een stuk kleiner is . en is wel mooi stil ! is zelfs een shorty te krijgen .

@vincent heb gemeld dat er vraag na TM is . Hij zal dat melden bij TYGA hij is de importeur voor Europa . Dus misschien komt dat goed ;)
 
Zag laatst ergens een versnellingsbak langskomen die op 1 of andere manier gepolijst was. Hierdoor zou de motor soepeler schakelen en zou de bak ook langer meegaan.

Iemand die hier iets van weet?

Zoek op 'micropolishing transmission'

Levert voor ons totaal geen meerwaarde, vraag me af of het uberhaupt iets zal doen.
Er is toch olie aanwezig.
 
tijdens de laatste off road rit in Staphorst hield mijn honda cr125 er ineens mee op.
wilde niet meer lekker op hoog toeren lopen en begon te ploffen.
bougie gewisseld en sproeier gecontroleerd op vuil.
kickstarten lukte niet en na aanduwen liep hij wel als je vol gas hield maar kwam weer niet
lekker op toeren en weer ploffen.
ook meer rook als gebruikelijk uit uitlaat.
meer viel er langs de kant niet te doen, dus in bezemwagen gezet.

thuis uit elkaar gehaald voor gepland onderhoud (zuiger).
daarbij vond ik een flink ingescheurd membraam plaatje.

kan dit mijn klachten veroorzaken?
Heb een TM 125cc ook zo horen en zien lopen, de volgende opties zijn toen langs gekomen
door de geleerden:
- bougie
- bobine
- ontsteking
- keerring lek, trekt dan valse lucht
- bigend lager defect
- membraanplaat gescheurd
- water/vocht in de stekker van de bobine of in bougiedop

of gewoon je luchtfilter te dicht...en dat was toen de oplossing _O-
 
Heren.

De race SAG van een RM250 is 103mm dus goed, maar de static SAG is 40mm. nu zeggen sommigen dat het tussen de 20-35mm moet zijn maar anderen tussen de 25-45mm?
weet iemand hoe het zit?
als het teveel is moeten we even kijken naar een lichtere veer.
 
Is er nog interesse om een voorjaarsmeeting te organiseren?
Vorig jaar was erg gezellig op circuit lelystad volgensmij heeft iedereen zich toen prima vermaakt op een leeg prive baan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan