12v contact dikte bedrading

ggfh666

Die hard MF'er
12 feb 2008
784
110
BE
Na forum/zoeken toch niet gevonden wat ik zocht.
Mijn probleem: Heb een contactdoos setje van louis.de.
Nu is die kabel te kort.
Ik zou die willen verlengen, maar met dezelfde kabel.
Op de kabel staat wel wat tekst maar die levert niks op in google.

Weet er toevallig iemand welke dikte die heeft?

De volledige kable vervangen gaat niet want de conatctdoos kan je niet openen.
 
Dikte van de kabel maakt niet zo heel veel uit. Zolang hij maar niet dunner is.
Gewoon even naar de motorzaak of elektro zaak en contactdoos setje mee en vragen om stukje kabel. Ik zou de kabel strippen stuk krimpkous eromheen en solderen die hap dan zit het altijd goed.
 
Na forum/zoeken toch niet gevonden wat ik zocht.
Mijn probleem: Heb een contactdoos setje van louis.de.
Nu is die kabel te kort.
Ik zou die willen verlengen, maar met dezelfde kabel.
Op de kabel staat wel wat tekst maar die levert niks op in google.

Weet er toevallig iemand welke dikte die heeft?

De volledige kable vervangen gaat niet want de conatctdoos kan je niet openen.


de dikte maakt niet zoveel uit, zolang het maar niet dunner is, hoe dikker hoe beter

zelf heb ik gewoon de kabels gebruikt van het stroomnet(hadden we nog over van de verbouwing), maar als je bijvoorbeeld nog een oude pc voeding over hebt kun je die kabels ook gewoon gebruiken, en anders naar de doe het zelf zaak of elektronica winkel.

en niet vergeten, altijd een zekering ertussen plaatsen, kost een euro, scheelt een hoop!
 
de dikte maakt niet zoveel uit, zolang het maar niet dunner is, hoe dikker hoe beter

zelf heb ik gewoon de kabels gebruikt van het stroomnet(hadden we nog over van de verbouwing), maar als je bijvoorbeeld nog een oude pc voeding over hebt kun je die kabels ook gewoon gebruiken, en anders naar de doe het zelf zaak of elektronica winkel.

en niet vergeten, altijd een zekering ertussen plaatsen, kost een euro, scheelt een hoop!

Een vrouw zou het gezegd kunnen hebben. ;)
 
Dikte van de kabel maakt niet zo heel veel uit. Zolang hij maar niet dunner is.
Gewoon even naar de motorzaak of elektro zaak en contactdoos setje mee en vragen om stukje kabel. Ik zou de kabel strippen stuk krimpkous eromheen en solderen die hap dan zit het altijd goed.


Ik zou de kabel strippen stuk krimpkous eromheen en solderen die hap dan zit het altijd goed..

2.5cm2 (veel gebruikt)

Wach fff dus.. 2.5cm2...krimpkous eromheem...en dàn solderen die hap.....uhhhh :? _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
de dikte maakt niet zoveel uit, zolang het maar niet dunner is, hoe dikker hoe beter

zelf heb ik gewoon de kabels gebruikt van het stroomnet(hadden we nog over van de verbouwing), maar als je bijvoorbeeld nog een oude pc voeding over hebt kun je die kabels ook gewoon gebruiken, en anders naar de doe het zelf zaak of elektronica winkel.

en niet vergeten, altijd een zekering ertussen plaatsen, kost een euro, scheelt een hoop!

De kabels/draden die meestal worden toegepast in huis installaties zijn NIET geschikt om toe te passen in motorfietsen, dit komt omdat deze kabels/draden een massive kern hebben. Door de trillingen van de motorfiets kunnen deze draden gemakkelijk afbreken naar verloop van tijd, met alle storingen en gevolgen van dien.

Gebruik iedergeval altijd flexible draad. Dit is beter bestand tegen trillingen.

Ik heb zelf een bijbaan in de scheepsinstallaties van wege dit probleem passen altijd speciale kabel geschikt voor schepen toe.

Groet G-J
 
De kabels/draden die meestal worden toegepast in huis installaties zijn NIET geschikt om toe te passen in motorfietsen, dit komt omdat deze kabels/draden een massive kern hebben. Door de trillingen van de motorfiets kunnen deze draden gemakkelijk afbreken naar verloop van tijd, met alle storingen en gevolgen van dien.

Gebruik iedergeval altijd flexible draad. Dit is beter bestand tegen trillingen.

Ik heb zelf een bijbaan in de scheepsinstallaties van wege dit probleem passen altijd speciale kabel geschikt voor schepen toe.

Groet G-J


Ik heb het ook alleen op de 12v sigarettenaansteker gesoldeerd, maar die van mij heeft in ieder geval geen massieve kern kan ik je verzekeren ;) (en dat is nog best lastig solderen aangezien ik geen adaptors thuis had liggen)
 
Ik ga er niet van uit dat drinkyoghurt installatiedraad bedoelt, maar "gewone" stroom/verlichting/apparatuur-draad.
Zelfs hij is niet zo dom :+ ;)

Was ook meer een beetje in het algemeen bedoeld.

Ik heb in de gewone huis installatie ook wel eens storingen opgelost, als je ziet wat sommige mensen met die installatie uithalen |( met kroonsteentjes alles aan elkaar prutsen, op goed geluk dingen aansluiten pff en dan gek vinden dat het niet meer werkt.

Kost mij ten eerste veel meer tijd om het dan nog te reparen, een keer ergens geweest bij iemand die vond het raar dat de spotjes in de badkamer het niet meer deden. Had hij eerst zelf alles maar op 1 trafo aan gesloten hmm werkte niet toe alles maar op de volgende travo aan gesloten hmm werkt ook niet, 3 x zo veel vermogen konden ze schijnbaar niet aan, raar |( Tijdens zijn gepreuts had hij er zo'n tering bende van gemaakt dat ik alles maar heb weg geknipt en het opnieuw heb aan gesloten. Anders zou het een kwestie geweest zijn van 1 travo vervangen is een half uurtje werk, nu waren het 3 nieuwe travo's een zwik aan kabel en een hoop meer tijd. Ze waren wel erg blij dat alles het weer deed, maar ze zullen we geschrokken zijn van de rekening })


Dus ik zou er niet raar van opkijken als er mensen zijn die dat ook met de motorfiets zouden doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan