Newbie Tour 2006 18 juni - FastFood Edition

We gaan!!!

  • zondag 18 juni

    Stemmen: 3 6,8%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 2 4,5%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 4 9,1%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 2 4,5%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 32 72,7%
  • zondag 18 juni

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44

Wolve

MF veteraan
16 feb 2005
6.579
0
Kingston upon Hull
Newbie Tour 2006: FastFood Edition - zondag 18 juni

Het is weer de hoogste tijd voor een newbie tour, dus bij deze werp ik
mijzelf op om de eerste van dit jaar te organiseren!

Het is dit keer de FastFood Edition geworden, aangezien de start-, rust- en eind-punten bij McDonalds filialen zullen plaatsvinden.

Let op: er wordt gereden volgens het follow-up systeem! Houd je hier aan, zodat iedereen de bestemming bereikt. Meer informatie in deze post.

Eerdere ritten
Om jullie vast in de stemming te brengen, zijn hier wat topics van vorite newbie ritten:
2004:
NewbieToer 2004
Newbie Tour Veluwe Edition
Zuid Nederland: "Newbie toer pre-winter editi
Newbie tour - Final edition 2004 - Mergellandroute
2005:
Newbie tour 01 - 2005 : Salland Edition
Newbie Tour - Check Point Charlie Edition
Newbies: Tour de Theun - 11 september

Voor wie is deze rit bedoeld?
- Mensen met vers A-bewijs
- Mensen die houden van gezelligheid
- Mensen die eens een mooie route wil rijden in een omgeving die hij/zij nog niet (goed) kent
- en als laatste: Voor iedereen die meewil

Waar gaan we rijden?
Ik heb een route uitgezet van twee keer ongeveer 75 km.
De eerste helft zal beginnen in IJsselstein en gaat via Vianan, Hei- en Boeikop, Schoonrewoerd, Culemborg, Ravenswaaij, Tiel en IJzendoorn om vervolgens te eindigen in Ochten.
De tweede helft zal ons via Kesteren, Rhenen, Elst, Amerongen, Overberg, Valkenheide, Cothen, 't Goy, Houten, Schalkwijk, Tull en 't Waal en Nieuwegein weer terugleiden naar IJsselstein.
Op deze route komen we bosweggetjes, landweggetjes en dijken tegen, dus voor ieder wat wils! Snelwegen worden in het geheel gemeden.
Het roadbook is nu ook af. Meer informatie en het roadbook zelf is in deze post te vinden.

Wanneer en vanaf waar gaan we?
De datum is bekend: zondag 18 juni!
Het vertrekpunt is de McDonalds in IJsselstein. Deze zit naast de A2, afrit 9, dan richting IJsselstein Centrum tot je de grote M ziet.
Verzamelen vanaf zo'n half 11 a 11 uur. We vertrekken om 11:30, dus zorg dat je er dan zeker bent! Er wordt niet gewacht op laatkomers.
Een grove schatting is dat we rond 3 uur a half 4 klaar zijn met de rit (incl. goede pauze halverwege).

Wat verder nog belangrijk is:
- Kom afgetankt aan de start (dus met genoeg benzine voor zo'n 160 km). Er zit een tankstation vlakbij het startpunt, een stukje verder aan de weg richting IJsselstein Centrum.
- Er zal niet truttig worden gereden, maar er zal zeker niet geraced worden!
- Aangezien we met het follow-up systeem werken hoef je niet als een kip zonder kop te proberen degene voor je bij te houden, dus zorg dat je je eigen tempo rijdt!
- Probeer elkaar te attenderen op onveilige situaties als rommel op de weg of tegenliggers op smalle weggetjes.
- Rijdt baksteensgewijs. Let hierbij natuurlijk wel op overig verkeer!
- Geniet!

Aansprakelijkheid:
Alle deelnemers rijden voor eigen risico. De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.

Deelnemers:
1: Wolve + duo (Kawasaki ZZR 600) :]
2: JPD_68 (Honda Hornet S 03)
4: _fanatic (Honda VFR 750 F) ( *O* achterrijder *O* )
5: Dropske
6: Fully (Yamaha FJ 1200 A)
7: mover (Honda VFR 750 F)
8: ksborg (Suzuki GSX 600 F)
9: Deur1967 + duo vriendin (Yamaha FJR 1300)
11: Motor Lies (Yamaha YZF-R6)
13: Ilian (Honda Shadow)

14: Black Kiwi (Suzuki GS 450)
17: Jesje (Honda CB 600 S + vriendjes op VFR 750 en CBR 600 F)
18: Revz (Suzuki GS 500 E)
26: Liessy (Honda CB1)
27: ChaserBoZ (Suzuki SV 650 S)
28: Jethro (Yamaha FZR 600 R)
29: just_a_girl
30: It's just me (o.v.b.) (klimt wel ergens achterop)
31: The Beerhunter (haakt halfweg aan) (Suzuki GS 500 E Slingshot)
34: DrsRob + duo (Yamaha XJ 550 Seca)

35: @nne + duo (Yamaha XJ 600 S Diversion)
37: Zoekzoekie (Suzuki GSX 750 F)
38: KoffieJunk (Yamaha TDM 850)
39: Peuterdroom (gaat ook slagen!)
40: Kato (Honda Hornet)
44: StengelS (Yamaha XJ 600 S Diversion)
46: VeryMeanMachine (Yamaha FJ 1200)
47: keen (Yamaha Fazer)
48: Cat_Online (Yamaha YZF 600 R Thundercat)
50: Redline Rider (Suzuki GSX-R 1988)

51: Steven GS500 (Suzuki GS 500)
53: Basje + duo viendin (o.b.b. (onder bier-behoud))
54: 203MPH (o.v.b.) (Triumph S3)
55: Willumpie! (Kawasaki GT 550) (geslaagd! *O* )
56: drjonkoe (Kawasaki ER 6 F)
57: V-Ray (o.v.b. maar dat verhuizen kan wel een andere dag ;) ) (Kawasaki ZX 9 R)
58: Degids (Yamaha YZF R 1)
59: TonyM (o.v.b.)
60: Laverda750 (Laverda 750 S Formula)
61: Stefan-- + duo (de koffie-actie-fotograaf) (Honda CBR 600 F)

62: Hans_V (o.v.b.) (BMW K 1200 RS)
63: SteaN (hopelijk op z'n nieuwe fiets!)
64: Jazzy (Suzuki GS 500)
65: Stezz (Yamaha YZF R 6)
66: GSX-F(je) (Suzuki GSX 750 F)
67: FZZes (Yamaha FZ 6 Fazer)
68: Ab-ZR-7S
69: KristianT (Suzuki GS 500 E)
70: MotoJoen (Kawasaki ZZR 600)
71: Ster (o.v.b.) (Honda CBR 600 F)

72: Motorgek (o.v.b.) (Honda VFR 750 F)
73: SilverShadow (Yamaha FZS 600)
74: mingas (Honda Hornet)
75: sgapie (o.v.b.) (Yamaha XTX (geloof ik))
76: Loesje (Honda CBR 600 F)
77: zxbiker
78: Next! (Yamaha Fazer FZS 600)
79:
80:
81:

Mocht je toch niet kunnen, bijvoorbeeld omdat je de uiteindelijk gekozen datum niet kan, meld het dan even, dan haal ik je van de lijst en weet ik hoeveel mensen ik ongeveer kan verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Het Follow-Up Systeem

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Een paar dingen zijn belangrijk:

- De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.

- De wegwijzer krijgt bij kruispunten/splitsingen/e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, Zodat het vervolg van de route duidelijk is zonder een gebarende wegwijzer.

- De wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten)

- De achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden.

- De achterrijder moet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de eachterrijder een tweede rijder hiervoor mee rijden.

- De voorrijder moet niet van de route afwijken.

- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt).

- Rijd nooit harder dan je zelf aandurft/aankan!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie).

- Uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar/in baksteen-formatie (i.i.g. niet naast elkaar).

- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn (bijv. fluor vest).

- Voor aanvang van de tocht zal voor zover mogelijk deze punten herhaald worden en duidelijk gemaakt worden wie de voorrijder(s) en achterrijder(s) zijn.

Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.

Mocht je er nog niet helemaal zeker van zijn dat je het begrijpt, kijk dan tijdens de rit hoe de mensen het voor je aanpakken. Dan zal je zien dat het makkelijker is dan de hoeveelheid tekst hier doet vermoeden.
 
:} Wolve :}

Ik zat er al op te wachten

*O* Count me in *O*

zolang het niet 24 juni wordt......wel eens van de TT gehoord :?

:W
 
[me]_fanatic gaat nog ff overleggen met z'n wederhelft ;) [/me]

Maak er maar overtuigen van :P , Newbie Tours zijn altijd gezellie *O* :Y
Dus zet mij en Dropske maar alvast op het lijstje 8-)
 
Zo, de lijst is weer up-to-date.

Ik was inderdaad even vergeten dat de TT was, terwijl ik het net voor het maken van de poll nog zag dat dat weekend niet kon. |( Was blijkbaar niet helemaal meer wakker. :z

:^

Houd er verder rekening mee dat er wel veel mensen aan kunnen melden (zie Salland tour vorug jaar), zorg dus dat je goed voorbereid bent ;)

Komt voor de bakker! Als het er behoorlijk wat worden, zullen de nodige mensen ingelicht worden, maar we zullen eerst maar eens zien hoe druk het gaat worden. Met follow-up is het trouwens prima schaalbaar, dus veel praktische problemen hoeven niet verwacht te worden. :]
 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Als ik dan niks anders te doen heb tenminste :P
 
Ik was er al 1 mei vorig jaar, maar dat smaakte naar meeeeeer!! *D


Zet mij d'r dus ook maar bij. moet dan een heel end rijden d'r naartoe, maar dat mag de pret niet drukken dacht ik zo *O*
 
COOOOL!!!

4 juni is pinksteren ... heb dan al wat staan in mijn overvolle agenda.
18 juni is vaderdag, de enige dag in het jaar dat ik met mijn vriendin samen kan gaan motorrijden.

I'm going for 11 june *O*

Ik hou het topic in de gaten naar de vorderingen van de poll.
11 juni for sure... 18 juni moet ik nog even bekijken (ik hoor jullie al denken, kom dan met vriendin achterop mee rijden ... ja ja... misschien.. ze woont nogal ver uit de buurt en ben dan al 3 keer het begin punt voorbij gereden :) moet ff over nadenken).

Cheers, Marc
 
Ik ben er ook bij OVB of ik vrij kan krijgen van me werk

ik stem voor 11 juni

mischien is het leuk om er bij te zetten op wat voor motor iedereen komt of is dat te veel werk??

topic is in iedergeval gemarkeerd
 
Da's niet zoveel werk, maar dan moeten mensen wel even zeggen waar ze op rijden (voor zover hun ondertitel dat niet al verraad). :Y
 
Jaaaaaaaaa hoogste tijd voor weer een leuk ritje *O*

[me]Elleuh wil ook wel weer even newbie spelen :9 [/me]


(CB750)
 
Even gepolst bij vriendin en haar reactie: Lijkt mij geweldig!!!!

Dus de 18de kan ik ook en dan met achteropzitdame.
Vorig jaar heeft ze haar eerste motorrit, achterop zittend, gehad en al was ze er eerst bang voor, na de rit snapte ze niet waarom ze het niet eerder gedaan had.


ovb kan bij mijn naam weg *O* , tenzij het alsnog 4 juni gaat worden, maar dat denk ik niet. enne... de zaterdagen is ook geen probleem voor mij.

Cheers, Marc
 
Even gepolst bij vriendin en haar reactie: Lijkt mij geweldig!!!!

Dus de 18de kan ik ook en dan met achteropzitdame.
Vorig jaar heeft ze haar eerste motorrit, achterop zittend, gehad en al was ze er eerst bang voor, na de rit snapte ze niet waarom ze het niet eerder gedaan had.


ovb kan bij mijn naam weg *O* , tenzij het alsnog 4 juni gaat worden, maar dat denk ik niet. enne... de zaterdagen is ook geen probleem voor mij.

Cheers, Marc
Ga je ook weer een filmpje maken? :Y O-)

[me]Fully neuriet iets van 'sailing home....'[/me]
 
Ga je ook weer een filmpje maken? :Y O-)

[me]Fully neuriet iets van 'sailing home....'[/me]

Nope, heb pas een nieuwe digitale fotocamera gekocht :o
Die heeft geloof ik wel een ingebouwde microfoon.
Als jij ff zingt, leg ik dat digitaal vast.

[me]Deur1967 gaat nu op zoek naar de handleiding van zijn nieuwe camera...
[/me]



(geluid opnemen... geluid... het moet kunnen, maar hoe :? )

Weet je wat, we denken het zingen er wel bij. ;)
 
Nope, heb pas een nieuwe digitale fotocamera gekocht :o
Die heeft geloof ik wel een ingebouwde microfoon.
Als jij ff zingt, leg ik dat digitaal vast.

<font color=000099>* Deur1967 gaat nu op zoek naar de handleiding van zijn nieuwe camera...
]



(geluid opnemen... geluid... het moet kunnen, maar hoe :? )

Weet je wat, we denken het zingen er wel bij. ;)
Zolang het geheugenkaartje maar niet write-protected is }) ;)
 
<blockquote>Quote:<table width=90% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td bgcolor=#000000 height=1></td></tr><tr><td><table><tr><td><font size=1>Op vrijdag 21 april 2006 13:41 schreef Deur1967 het volgende:Nope, heb pas een nieuwe digitale fotocamera gekocht :o
Die heeft geloof ik wel een ingebouwde microfoon.
Als jij ff zingt, leg ik dat digitaal vast.

[me]Deur1967 gaat nu op zoek naar de handleiding van zijn nieuwe camera...
[/me]



(geluid opnemen... geluid... het moet kunnen, maar hoe :? )

Weet je wat, we denken het zingen er wel bij. ;) ]
</td></tr></table></td</tr><tr><td bgcolor=#000000 height=1></td></tr></table></blockquote>
Zolang het geheugenkaartje maar niet write-protected is }) ;)

Je spreekt uit ervaring? :+

--EDIT--

WTF is er met deze quote aan de hand :?
 
Je spreekt uit ervaring? :+

Indirect heeft Fully er ervaring mee.
Hij zag mij klote met mijn filmcamera en na 10 minuten kon ik hem vertellen waarom dat ding niet wou beginnen met opnames maken.

Laat zo'n geheugenkaartje nou ook een write-protect knoppie hebben |(
Ik zal er op letten!

WTF is er met deze quote aan de hand :?

Met deze niks, die andere went fubar.... gratis lesje html code

Cheers, Marc
 
Kiwi is er hopelijk dit jaar weer bij, heb alleen nog geen motor weer gekocht, maar dat zal niet zo lang meer duren.

Zal dit jaar vooral goed opletten een goede achterband erop te zetten voordat ik ga B|

Als ik geen motor heb rond die tijd, dan zit ik bij ksborg achterop :+
 
Kiwi is er hopelijk dit jaar weer bij, heb alleen nog geen motor weer gekocht, maar dat zal niet zo lang meer duren.

Zal dit jaar vooral goed opletten een goede achterband erop te zetten voordat ik ga B|

Als ik geen motor heb rond die tijd, dan zit ik bij ksborg achterop :+

Ow ja? :o ... Wie zegt dat? :+ ...

Misschien heb ik zelf wel een duo of WIL ik wel helemaal niemand achterop hebben :Y . Dus Kiwi koopt gewoon zelf een motor voor die tijd of gaat op de Sparta-zonder :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan