project cb500rr turbo

EdjeK

MF veteraan
15 apr 2006
2.121
0
Numansdorp
6 maanden geleden een cb500four aangeschaft *O* ,was van plan hier weinig aan te doen ,gewoon :] .
Heb hem horen lopen bij de verkoop ,daarna in een busje vervoerd naar huis ,nadat ik de carbs had gereinigd ,olie verwisseld een beurtje gegeven was het tijd voor een ritje om het blok *O*
Hij starrtte lekker snel ,maar rookte wel een beetje ,maar hij had een tijdje stil gestaan ,dus dit vond ik niet vreemd.
blokje om gereden ,ging lekker ,kreeg er een warm gevoel van ,bleek warme olie te zijn wat uit het blok gutste langs alle pakkingen wat het blok maar bezit.
In 6 km rijden 1,5 liter olie verloren ,deels over m'n broek .en deels door de uitlaat(als ik achterom keek ,niets dan vieze rook '(
Uitlaat eraf getrokken zat vol met verse olie, toen brak er iets in me. ;( -O-
Afijn project cb500rr geboren.

Zo was hij
full
 
aangezien het blok gaar was ,deze aan een enthousiaste belg verkocht(rare mensen :+ )
Diverse onderdelen op marktplaats(wie is er niet groot mee geworden) verkocht
Toen moest ik beslissen welk blok eronder kwam ,had gelezen dat een cb650 blok met kleine aanpassingen wel zou kunnen passen.
aangezien ik de weg van de meeste weerstand bewandel ,heb ik een fireblade blok gekocht(logisch toch)redelijk compleet op een paar kleine dingetjes na
Dit blok er snel ingehangen ,ik wilde weer snel rijden natuurlijk(dit is dus 5 maanden geleden ) O-)
full
 
Tja met zo'n blok moet er wel wat verstevigd worden en een andere achterbrug natuurlijk van een zxr750 of zx7r(knipoog naar zxrene) en monoshocken natuurlijk ,dus slijpen in het frame ,overigens was dit al nodig om het blok passend te maken ,de achterkant waar de achterbrug in scharniert is ongeveer 6 cm verbreedt.
full
 
ook heb ik een z1000 achterwiel ingebouwd(degene met remschijf)in de achterbrug ,ik wilde de authentieke uitstraling behouden
full
 
Met een dikke achtervork kon ik natuurlijk niet met de originele voorvork blijven rijden :N
Dus een aprillia rs125 voorvork aangeschaft passend gemaakt en een 320 mm spiegler fully floater op het originele voorwiel passend gemaakt.
Zo had ik een rijwielgedeelte wat er een beetje aardig uit kwam te zien
full
 
Met een dikke achtervork kon ik natuurlijk niet met de originele voorvork blijven rijden :N
Dus een aprillia rs125 voorvork aangeschaft passend gemaakt en een 320 mm spiegler fully floater op het originele voorwiel passend gemaakt.
Zo had ik een rijwielgedeelte wat er een beetje aardig uit kwam te zien
(Afbeelding)
ook zijn er hier fireblade voetstepjes gemonteerd in een wat sportievere houding
 
Om de tank erop te krijgen moest ik hier de binnenkant eruit slijpen om plek te maken voor de carbs (m'n slijptol is m'n beste vriend :X )
Dan begint hij er zo uit te zien.
full
 
Maarja met deze achterbrug was de wielbasis ongeveer 150 cm ,net iets te lang om flitsend te kunnen sturen.
Toen liep ik tegen een duc achterbrug met achterwiel aan ,het authentieke gevoel volledig overboord gegooit en deze brug geplaatst in het frame.
full
 
een 3 spaker achter en 40 spaaks voor past niet echt mooi bij elkaar ,zoals iedereen met een beetje gezond verstand zal beamen.
dan maar eeb 3 spaker voor ,en ach waarom dan maar niet een mogelijkheid voor dubbele schijven(had de appie voorvork niet)
Dus een TL1000 vork gescoord met srad voorwiel(zelfde als tl1000 en haya) :Y

Bijlage: IMG_15643.JPG
 
Laatst bewerkt:
Met zijkapjes en z1000 kontje zou hij er zo een beetje uit komen te zien
toekomstige plannen ,losse leds in het kontje ,uitlaatdemper onder het kontje ,het blok definitief vast zetten met schetsplaten en nog heel veel bedrading ,heb voor de koplamp een set kleine halogeen lampjes en er zal iets van een sigma op komen ,en evt nog een kleine toerenteller oid :W
Dit is wel een beetje wat ik heb bereikt in de 6 maanden dat ik eigenaar ben van deze fiets.
Ik heb weinig tijd ,af en toe doordeweeks een uurtje en soms in het weekend een paar uurtjes ,een kleine van drie vraagt ook veel energie ,en de vrouw ziet me ook liever niet heel de avond in de berging.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen van het project ,en ik had deze motor nog wel gekocht om weer eens lekker te kunnen toeren |( |( |(

Bijlage: IMG_15789.JPG
 
te gek ! vette samensmelting van leuke onderdelen . . . .
mocht je nog een setje uitlaten voor een 1000 twin vinden . . . gezocht . . .. .
Dank je ,maar ik heb nog een enkele dikke demper welke onder het zitje komt ,het zitje is niet zo breed ,en ik wil hem lekker smal houden aan de achterkant
Gr
Ed
 
Terug
Bovenaan Onderaan