betere rem op je cbtje

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
om te beginnen neem je een immitatie remzuiger van RvM

die dingen zijn van massief alu

want dat plaatje waar het remblok tegenaanduwt heeft de neiging om te buigen

full
 
en als derde vervangen we de hoofdremcilinder door één van een aprillia sr

deze heeft een zuigerdiameter van 12mm [standaard =14]

full
 
Laatst bewerkt:
als je de boel nu ontlucht heb zul je merken dat de rem zachter is maar als je
aan de remklauw voelt en je knijpt in de rem dan voel je dat de klauw uitzet
dit zou je nog op kunnen lossen door een paar m12 bouten ipv de m10


je hebt nu ook één lijding met aan weerskanten een banjo


ook het blokje waar de remlichtschakelaar aanzit vervalt deze zit nu aan het handvat
 
He Pieter ! Toch maar eens gaan kijken op het B & B-forum ? Ik heb binnenkort denk ik weer een klusje voor je...heb weer een fietsje erbij gekocht... 8-)


He Maestro! Ik kijk hier heel vaak, maar post weinig, heb weinig toegevoegde waarde hier. Maar blijft leuk om te lezen/zien en je kunt er allicht iets van opsteken... Weer een motor erbij? Het bloed kruipt bij jou waar het niet kan gaan... Gefeliciteerd. Ik hoor/zie je wel.
 
mijnes remt al best goed, een andere rempomp is echter nog wel een nuttige tip :Y
 
oja ff posen uiteraard :+

full


toch remde de combi gietijzeren schijven met de enkele zuiger klauwen beter/happiger
 
De gaten in "moderne" schijven zitten er anders toch echt om het stof af te voeren wat de remprestaties aanzienlijk verbetert.


De grootste winst in het perforeren van schijven ligt toch echt in de afvoer van regenwater. Bij ongeperforeerde schijven moet je in de regen eigenlijk af en toe de rem lichtjes inknijpen om de waterfilm van de schijven te remmen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de jaren 70 voor het eerst op een motor met (enkele) schijf in de regen reed en toen moest remmen. De eerste meters gebeurde er helemaal NIETS, behalve dat ik 7 kleuren str*nt in de broek had zitten... Zat bijna op de auto die voor me reed en steeds g r o t e r werd... De fietsen met trommelremmen die ik daarvoor had gehad, hadden daar dus geen last van. Ik wist niet wat me overkwam. Sedertdien ff af en toe lichtjes inknijpen in een buitje en het bleef goed gaan.

Natuurlijk dienen de gaten ook voor de afvoer van remstof, maar in (veel)
geringere mate. Het zou niet best zijn als je remblokken zoveel zouden slijten van een of een paar keer hard remmen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan