zo weer een gixxer project

marcel74

Die hard MF'er
26 okt 2005
353
0
amsterdam
zo, ik heb dus eindelijk een motor gevonden, en dit is een gsx-r750 uit 91.
zag er verder nog goed uit afgezien van de uitlaat.
ik heb dan ook alle kuipdelen verwijdert, en ben begonnen met de uitlaat los maken.
ging het maar net zo makelijk als het opschrijven.
3 uitlaat bouten afgebroken.
van alles al gedaan, linkse tap, griptang, warmstoken, resultaat een hoop iritatie, zal binnenkort maar even langs een garage gaan.
nu eerst de uitlaat goed ontroesten, en een spuitje zwarte verf geven.
tja ik weet het er moet een rvs uitlaat op, maar om mezelf niet meteen failiet te laten gaan op mijn project, doe ik het eerst even zo.
ik heb al heel veel mooie dingen gezien die erop gaan, dus voorlopig ben ik wel even zoet.
moet nog even kijken hoe dat foto,s posten het beste lukt, maar hier alvast wat beelden.
mzzl

Bijlage: HPIM0246 2.JPG
 
full
 
toch niet helemaal goed gegaan met die uitlaat bouten misschien toch iets meer geduld moeten hebben heb er al diverse losgekregen nog nooit een afgebroken(misschien mazzel gehad) in ieder geval succes met je project.

gr ivo.
 
Ach een paar van die irritante boutjes horen erbij he. Komt wel goed. In ieder geval veel foto's posten :Y

Grtz Zieke
Ik had er eigelijk maar een maar die zat wel in het zicht, dat was echt een erg gezicht vond ik.
Ik heb hem toen warm gestookt en toen kon ik hem er echt super makkelijk uit krijgen.Boven verwachting.


full
 
toch niet helemaal goed gegaan met die uitlaat bouten misschien toch iets meer geduld moeten hebben heb er al diverse losgekregen nog nooit een afgebroken(misschien mazzel gehad) in ieder geval succes met je project.

gr ivo.
was het maar waar dat het aan mijn geduld lag.
je kan het nog gedeeltelijk aan de uitlaat zien.
alle bruine plekken was het uiterlijk van de hele bochten, ik had er wat verf opgespoten om te kijken hoe de kleur uitpakte.
de inbus bouten waren geheel verdekt opgestelt tussen al het roest.
de gixxer had 2 jaar buiten stil gestaan.
maar we lossen het wel op.
mzzl
 
hmmm ik heb contact gehad met een garage over het afgebroken bouten probleem, en die zag het somber in.
omdat de linkse tappen bij 2 bouten zijn afgebroken zegt ie dat dit niet meer uit te boren is.
het lijkt mij dat iemand met het juiste gereedschap dit wel zou moeten kunnen.
er is mij verteld dat ik rekening moest houden met 6 tot 12 uur werk.
natuurlijk moet de motor weer gefikst worden maar om voor 3 rottige boutjes meteen zo diep in de buidel te moeten tasten...
ik wou eigenlijk proberen om er alsnog een bout op te lassen, maar is dit wel mogelijk als de bout dus geen schroefdraad meer pakt?
hiermee bedoel ik, kan ik er een bout tegen aan houden/ tijdelijk vastplakken en dan vervolgens vastlassen.
elke tip (of hulp aanbod tegen een normale vergoeding) is welkom.
 
aha... weer een nieuw project... ga t zeker volgen wat voor kuuren je allemaal uit gaat halen!!

Bij de firma HAZET hebben ze hele leuke spulletjes waaronder een boutuitdraaierset. (nr 060993) compleet geleverd met boortjes, boorhulzen en uitdraaiers.
Niet goedkoop natuurlijk, maar als je met beleid werkt, draai je bijna alles wat afgebroken is, er weer netjes uit!!

Voorwaarde bij jouw is natuurlijk wel dat je het cilinderblok eraf haalt, dat werkt wel zo gemakkelijk...

suc6 met je project.
 
hmmm ik heb contact gehad met een garage over het afgebroken bouten probleem, en die zag het somber in.
omdat de linkse tappen bij 2 bouten zijn afgebroken zegt ie dat dit niet meer uit te boren is.
het lijkt mij dat iemand met het juiste gereedschap dit wel zou moeten kunnen.
er is mij verteld dat ik rekening moest houden met 6 tot 12 uur werk.
natuurlijk moet de motor weer gefikst worden maar om voor 3 rottige boutjes meteen zo diep in de buidel te moeten tasten...
ik wou eigenlijk proberen om er alsnog een bout op te lassen, maar is dit wel mogelijk als de bout dus geen schroefdraad meer pakt?
hiermee bedoel ik, kan ik er een bout tegen aan houden/ tijdelijk vastplakken en dan vervolgens vastlassen.
elke tip (of hulp aanbod tegen een normale vergoeding) is welkom.
Steekt er nog een stukje uit zodat je hem met een ECHTE griptang goed vast kan pakken?
Wel een nachtje flink in de kruip olie(wat je eerst had moeten doen)deze bouten vreten zit altijd vast..je bent de zoveelste al helaas...

Gr Ron
 
bedankt voor de tip, maar dit is al als eerst gebeurt.
het weken in de kruipolie en door de griptang is dus het schroefdraad kapot.
 
zo het heeft een tijdje geduurt, maar ik kan weer verder.
bouten zijn door een revisie bedrijf verwijdert, en ik kan iedereen aanraden niet zelf te lopen kloten met linkse tappen.
door dit geintje heeft het geheel mij veel geld gekost.
zonder dat de linkse tap was afgebroken had het binnen 1 uur klaar geweest, nu 3 uur.
maar goed.
eerst maar weer wat vraagjes.
wat doen jullie met de achterschokbreker.
past er een ander op of is de slang van het orgineel in te korten?
en wat kan ik doen met de luchtfilter buizen die normaal in de voorkuip uit komt??
het liefst nam ik open luchtfilters met een dyno, maar de garage heeft dit afgeraden, omdat je altijd een slecht af te stellen punt houd in lage toeren??
ik heb troewns nog een kuip over met wat klein spul, spiegels knippers lampen, ect.
laat maar horen wat je nodig hebt en dan geef ik wel door of het weg kan en wat er eventueel aan mankeert.
ik zal wat foto's er op gooien, en ja ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat beter kan doen dan elke keer 1 foto uploaden.
ben trouwens begonnen met het polijsten van het frame ... werk.
zijn daar ook (afgezien van een dremel) machinale manieren voor om te schuren met de bijhorende zachte korrel schuurpapier?
tips voor een webshop zijn welkom.
ik klus trouwens meestal in het weekend, mits ik tijd heb, dus ik zal niet elke dag mijn verhaal bijwerken.
mzzl
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan