16,5" velg

IceKing

MF veteraan
23 feb 2004
1.702
0
Roosendaal
Hallo,

Ik heb net een 16,5" velg gekocht en nu zoek ik dus een band hiervoor. Weet iemand waar je zo'n band kan bestellen/kopen?

Gegroet
 
Hallo,

Ik heb net een 16,5" velg gekocht en nu zoek ik dus een band hiervoor. Weet iemand waar je zo'n band kan bestellen/kopen?

Gegroet
Oude Fireblade rijders hebben ze nog wel liggen denk want die had een 16,5 achtervelg. Je kan ze zo bij een bandenspeciaalzaak bestellen.
 
niet echt slim he. :N
16.5 velg kopen en dan gaan afvragen of dr wel banden voor zijn.
Tuurlijk zijn die dr wel maar zoals ze hierboven al zegge. Bel de GP klanten is ff.

Klopt, maar het is ook geen nieuwe velg. Als het een nieuwe velg was zou ik wel voor een 16 of 17 zijn gegaan. Marja het is niet anders :+ , kan er zelf niet echt mee zitten. Als ik straks maar goede banden heb ;)
 
In het duitse IDM rijden sommige ook met 16.5 inch.
Misschien dat je dat wat verder brengt.
 
In het duitse IDM rijden sommige ook met 16.5 inch.
Misschien dat je dat wat verder brengt.
In het IDM SBK mag je alleen 17 inch rijden.

Er wordt eigenlijk alleen in de MotoGP, WK SBK, BSB, Italiaans SBK en WK Endurance met 16.5 inch gereden.
Probeer anders met de importeurs contact op te nemen van alle bekende merken zoals:
Pirelli, Dunlop, Michelin of Bridgestone
 
Je hebt de Pirelli Diablo Superbike slick. Die zijn er in de maten 120/75 R 420 NHS TL en 190/65 R 420 NHS TL. Daarbij is 420 de maat in mm, wat gelijk is aan 16,5".
Ik weet niet of deze banden ook te koop zijn aan particulieren.

:?
 
Alvast bedankt voor de info! Zal binnenkort de importeurs is gaan mailen.

Weten jullie misschien hoe het zit met dat insnijden van een profiel in een slick?
 
MCR levert de 120/75-16.5 sc1 slick voor 235,-. Is dit veel geld voor een band (ik heb nog nooit een nieuwe band gekocht ;) )?

edit: Ja dus :+ , http://www.supermotomania.de/index.html?reifen_pirelli,_supermoto_reifen.htm
Onderaan staattie.
Nu twijfel ik nog tussen de SC1 of 2. De twee schijnt langer mee te gaan, maar werkt pas bij hoge temperaturen....Wat raden jullie mij aan voor straatgebruik (goedweerrijder praat hier 8-) ).

Iemand btw ervaring met dat bedrijf?
 
Laatst bewerkt:
MCR levert de 120/75-16.5 sc1 slick voor 235,-. Is dit veel geld voor een band (ik heb nog nooit een nieuwe band gekocht ;) )?

edit: Ja dus :+ , http://www.supermotomania.de/index.html?reifen_pirelli,_supermoto_reifen.htm
Onderaan staattie.
Nu twijfel ik nog tussen de SC1 of 2. De twee schijnt langer mee te gaan, maar werkt pas bij hoge temperaturen....Wat raden jullie mij aan voor straatgebruik (goedweerrijder praat hier 8-) ).

Iemand btw ervaring met dat bedrijf?
SC1 en 2 is daar allebei voor geschikt. Ik zou ze voor straat gebruik 2e hands kopen. Is zonde ommet nieuwe te beginnen. Veel racers waaronder ik rijden er 20 - 30 ronden met een band en verkopen hem daarna door. Heb nog wat bandjes te koop: Mooie Racebanden
 
Terug
Bovenaan Onderaan