Waarmee maken jullie je velgen schoon?

San-de-hondaman

Die hard MF'er
2 mei 2006
598
0
Ridderkerk
Hallo, ik maak geregeld me "witte" velgen schoon van me cbr, maar vooral de achtervelg is een drama om deze weer stralend wit te krijgen.

ik gebruik altijd eerst S100 motortotaal cleaner, maar dan blijven altijd de ranzige zwarte kettingvet-plekken zitten.

Vervolgens doe ik het wel met WD-40 en dan los ik het vet op. Vandaag heb ik het met petroleum gedaan, en dat was echt TOP het vuil kwam er prima vanaf en volgens mij tast het niet me lak aan.

Wat hebben jullie voor Ervaringen met schoonmaken van de velgen, en welke producten gebruiken jullie?

Tast trouwens petroleum de lak aan?

Vriendelijke Groeten
Sander de Jongh
 
Spons en wat zeep, lang leven cardan!

P8260001.JPG


:+

Bij mijn weten tast petroleum de lak niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Dit al eens geprobeerd?

Het is wel chemische rommel, maar it get's the job done!
Als je de kettingvet er niet zomaar afkrijgt, probeer het eens door wat remreiniger aan te brengen op een tod (oud doekje) en het er af te wrijven. Daarna nog met een droog stukje doek afpoetsen, anders kan het de lak aantasten.

fiRe6 groet
 
Castrol bike cleaner, inspuiten en dan met een oude afwasborstel (borstel even nat maken) borstel je het er zo af.
Ik had vorige week zo'n 6k de motor niet gewassen (troep is een goede pekelbeschermer :+ ) en na een beurtje Castrol was de velg weer mooi gifgroen.
Er zat zoveel troep op de velg dat er onbalans in zat :o (dat was ook de hoofdzaak van de wasbeurt 8-) )
Voor de rest van de moto gebruik ik een goedkopere versie 1:1 verdunt.
 
joh, dan ga ik morgen eerst lekker lampolie halen, aangezien verder niemand petroleum gebruikt weet ik niet of dit de lak aan zal tasten op de lange duur, en ik neem liever het zekere dan het onzekere.

tja, witte velgen, ze zijn super mooi, maar onderhoud.............hahahah breek me de bek niet over open :9

groetjes!! :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan