Velgen Hydro dippen

RonaldHessing

Rookie
1 mei 2023
6
1
Hallo iedereen,

Ik heb een zwarte GSXR1000 en heb plannen om mijn velgen in carbon te laten hydrodippen.
Heeft iemand hier ervaring mee en hier foto's van beschikbaar?

Ik ben heel benieuwd hoe dit op de motor staat en heb alleen een enkele foto gevonden (zonder montage op de motor) op google.

Groetjes Ronald
 
Ik denk dat je het heel goed moet kunnen om dat mooi te doen,gezien de vorm van een wiel,je moet dat in 1 beweging volledig kunnen dekken.
En hoe dit er na een tijdje uit gaat zien,want wielen krijgen toch wel wat vuil/steenslag te verwerken + het monteren van banden.
 
In mijn hoofd gaat het er goedkoop uitzien. Misschien zit ik er volledig naast, maar vaak zie je toch wel of het gedipt is. Je kan ze misschien dan nog wel beter laten wrappen. Daarin heb je inmiddels vast wel iets wat een stuk lastiger van echt te onderscheiden is. Al kan ik me voorstellen dat een wiel weer een hel is om te doen.
Zomaar even een gedachte van me. Doe ermee wat je wil
 
Op je spaken staan van alles aan teksten over maten en data etc. ingegoten, dat zou weleens een probleempje op kunnen leveren, zowel als het boven de oppervlakte uitsteekt als wanneer het verdiept is. En daarnaast is een motorwiel (in jouw geval) tweezijdig dus zou het in twee keer moeten? Verder heb ik een sterke mening over nepcarbon maar hé het is jouw motor dus leef je uit. :P
 
rkopen en carbon wielen van kopen.is echt en rijd super.

Zo erg is het nog net niet.

db

Screenshot_20231106-140627.png
 
Ik snap dat het nooit de uitstraling gaat geven van 100% carbon. Wel heb ik op een site gezien de velgen van een GSXR1000 en dit zag er erg goed uit. De foto's zijn alleen van de losse velg en niet gemonteerd onder de motor.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit er onder de motor uit ziet. De velgen zijn op zich prima te dippen want hiervan heb ik al de voorbeelden gezien.
 

Bijlagen

  • Carbon voorbeeld 2.jpg
    Carbon voorbeeld 2.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 2
Ik snap dat het nooit de uitstraling gaat geven van 100% carbon. Wel heb ik op een site gezien de velgen van een GSXR1000 en dit zag er erg goed uit. De foto's zijn alleen van de losse velg en niet gemonteerd onder de motor.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit er onder de motor uit ziet. De velgen zijn op zich prima te dippen want hiervan heb ik al de voorbeelden gezien.
vanop 10m zie je al dat dat zo fake als Trump is.
 
Ik snap dat het nooit de uitstraling gaat geven van 100% carbon. Wel heb ik op een site gezien de velgen van een GSXR1000 en dit zag er erg goed uit. De foto's zijn alleen van de losse velg en niet gemonteerd onder de motor.
Ik ben zeer benieuwd hoe dit er onder de motor uit ziet. De velgen zijn op zich prima te dippen want hiervan heb ik al de voorbeelden gezien.
Ik heb een echt carbon achterwiel, maar dit ziet er prima uit. Kwestie van smaak maar liever dit dan een kleur die misschien net niet helemaal past bij de rest.
 
1x een week de motor niet wassen en je ziet het carbon effect al niet meer. Ik zou het gewoon matzwart laten:+

Bij echt carbon zie je al bijna niet dat het carbon is.. tenzij er net licht op schijnt. Alle soorten waar je het overduidelijk ziet geeft een neppe look.
 
Als je het zelf mooi vind gewoon doen :) en je niks aantrekken van wat een ander vind.
Das vaak gewoon gezeiever zodat ze wat te zeiveren hebben :Z
Dat was ik ook van plan en zeker niet duizenden euro's uitgeven aan echt carbon. Ik ben alleen zeer benieuwd hoe het op de motor staat en daarom hier gevraagd of iemand dit al heeft laten uitvoeren.
 
Kijk eens bij FSB dip in Heerhugowaard.
Levert topwerk en doet tegenwoordig ook vaak motoren.

En sowieso doen wat je zelf wil. Als je goeie kwaliteit dipfolie heb en een vakman die het aanbrengt is het best wel okee om te zien naar mijn mening.
 
Op je spaken staan van alles aan teksten over maten en data etc. ingegoten, dat zou weleens een probleempje op kunnen leveren, zowel als het boven de oppervlakte uitsteekt als wanneer het verdiept is. En daarnaast is een motorwiel (in jouw geval) tweezijdig dus zou het in twee keer moeten? Verder heb ik een sterke mening over nepcarbon maar hé het is jouw motor dus leef je uit. :P
Voor het dippen word het voorbewerkt en een basiskleur gespoten.
Je kan er dus ook voor kiezen om de letters weg te slijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan