Geen druk op handle hydro-koppeling

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.046
7.264
Veluwe
Betreft Yamaha FZ750
Ik zie dat er vaker problemen zijn met Yamaha's vwb hydro-koppeling.
Geen antwoord gevonden.

Onlangs had ik tijdens rijden ineens geen druk meer op de handle om de hydraulische koppeling te bedienen.
De hydraulische olie zat er ca 25.000km in, dus dat kan gebeuren.
Oke, nieuwe remolie, ontluchten en daarna is ie weer prima.

Maar nu na slechts enkele 100-den km's weer precies hetzelfde.
Weer geen druk. Koppeling komt pas vrij als de handle al bijna tegen het stuur zit.
In de hydro-leiding is geen lekkage waarneembaar.

Waar moet ik als 1e gaan zoeken?
Is revisie-setje rempomp en/of slave de oplossing?

BTW
In verleden heb ik de remolie van de koppeling meestal pas vervangen tijdens onderhoud-winterbeurt.
Wat dan opviel is dat met nieuwe olie de koppeling aanmerkelijk lichter te bedienen was.
De werking was niet anders dan met de oude remolie, alleen zoals gezegd minder kracht nodig.
 
Laatst bewerkt:
Betreft Yamaha FZ750
Ik zie dat er vaker problemen zijn met Yamaha's vwb hydro-koppeling.
Geen antwoord gevonden.

Onlangs had ik tijdens rijden ineens geen druk meer op de handle om de hydraulische koppeling te bedienen.
De hydraulische olie zat er ca 25.000km in, dus dat kan gebeuren.
Oke, nieuwe remolie, ontluchten en daarna is ie weer prima.

Maar nu na slechts enkele 100-den km's weer precies hetzelfde.
Weer geen druk. Koppeling komt pas vrij als de handle al bijna tegen het stuur zit.
In de hydro-leiding is geen lekkage waarneembaar.

Waar moet ik als 1e gaan zoeken?
Is revisie-setje rempomp en/of slave de oplossing?

BTW
In verleden heb ik de remolie van de koppeling meestal pas vervangen tijdens onderhoud-winterbeurt.
Wat dan opviel is dat met nieuwe olie de koppeling aanmerkelijk lichter te bedienen was.
De werking was niet anders dan met de oude remolie, alleen zoals gezegd minder kracht nodig.
Geen antwoorden gelezen;

Goed ontlucht? Ik moet mijn slave er af halen en dan horzontaal houden en dan ontluchten, omdat de ontluchtingsnippel, of meer het gat in de cilinder, niet in/op het hoogste punt zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan