GS 500: luchtfilterbox vol met benzine?

Ik denk dat een vlotter niet (op tijd) sluit. Kan aan een paar dingen liggen.

Eerst zou ik controleren of de "overloop" (=vlotterkamerventilatie), meestal op elke carb een in de lucht eindigend buisje of slangetje (maar ze kunnen ook samen doorverbonden staan naar 1 vrij uiteinde) wel 100% "ademend" open is tot IN (iedere) vlotterkamer.

Is het dat niet, dan grote kans dat er vuil in de vlotterkamer(s) zit waarop een vlotter blijft hangen.

Nog een (diepere, lastigere) mogelijkheid: het sluitnaaldje dat, aangedreven door de vlotter, de benzinetoevoer afsluit. Moderne typen hebben vaak een rubber/kunststof sluitpuntje, ragfijn; goed bekijken onder vergrootglas op eventuele vervorming/slijtage.

Verder kan er ook iets haperen in de overbrenging tussen de vlotter en dat rare naaldje.

Meer zou ik niet kunnen bedenken, misschien anderen wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan