Waar voor onderhoud Ducati? Onderhoud duurder dan een Jap?

Nino

MF veteraan
24 jun 2007
7.708
1
Hoi, ik ben Niels uit Ede en kan eindelijk zeggen dat ik vandaag voor het eerst op een 749 heb gereden. Zoals verwacht is hij niet alleen mooi maar rijd ook nog eens super dus wat ik wil kopen is duidelijk. 28 Juli afrijden! (dus vandaag zonder gereden ja slecht ik weet het) Vraag mij alleen af wat een goed bedrijf is voor (aanschaf) onderhoud en of het onderhoud nu echt ZOveel scheelt met een Jap?
Ben zelf in Loenen geweest, kreeg ik geen prettig gevoel bij en weet ook niet waarom.
Heb ook op de site van Biggelaar gekeken en dat lijkt mij beter.
Hoor graag wat anderen er van vinden!

Greetz
 
Ga maar eens langs bij Affetto Ducati in Overasselt, van Leo Fleuren. Prima zaak en een prima kerel.
 
Gewoon naar de Biggelaar gaan.

En al die andere laten voor wat ze zijn.

beste service!

De kennis van ducati.
En top monteurs!!!
 
mwa probleem bij italiaanse merken (uitzonderingen daargelaten) is dat het wachten op onderdelen soms wel erg lang kan duren. Dat is volgens mij de algemene consensus.

tja mja zo heeft elk merk wel weer zijn voor en nadelen.
 
mwa probleem bij italiaanse merken (uitzonderingen daargelaten) is dat het wachten op onderdelen soms wel erg lang kan duren. Dat is volgens mij de algemene consensus.

tja mja zo heeft elk merk wel weer zijn voor en nadelen.

zeker in de zomer want dan is het daar :Z -tijd

en nu die hittegol.. nu doen die pastaboys helemaal niets dan :Z
 
Het onderhoud is vooral anders verdeeld. De meeste Japanse merken schrijven vaker een kleinere beurt voor, Ducati minder vaak een grotere(en dus duurdere) beurt. Omgerekend naar kosten per kilometer zal het denk ik niet zo'n heel erg schokkend verschil zijn
 
Gezellig... Nog een Ducati rijder in Ede :]

Ik kom voor onderdelen vak in Loenen en kan me voorstellen dat je gevoel daar wat minder kan zijn. Als je er vaker komt zal dat gevoel zeker omslaan.

Affetto is ook een goede tent en wat minder ver weg. Zelf heb ik de grote beurt aan mijn blok laten doen door Biggelaar. Ook daar kom ik naar volle tevredenheid.

Motofit in Veenendaal.

Bij Motofit doen ze alleen de twee kleppers. Aan vier kleppers doen ze helaas niet veel.

Het onderhoud is vooral anders verdeeld. De meeste Japanse merken schrijven vaker een kleinere beurt voor, Ducati minder vaak een grotere(en dus duurdere) beurt. Omgerekend naar kosten per kilometer zal het denk ik niet zo'n heel erg schokkend verschil zijn


Niet helemaal. De onderhouds intervallen zijn ongeveer gelijk aan die van andere motoren. Wanneer je de beurten laat doen bij Biggelaar gelden andere intervallen. Aanvankelijk ben je misschien meer geld kwijt voor een beurt, maar de intervallen zijn dan twee keer zo lang dan normaal. (20K ipv 10K)

Onderdelen bestellen kan lang duren. Zeker in de zomer. In augustus ligt heel Italie plat. Gelukkig hebben de dealers in Nederland veel op voorraad.

Ik zou zeggen.. gewoon doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wordt de slechte onderdelenpositie goedgemaakt door sommige dealers, die een eigen voorraad hebben.
Zo hoort dat. *O*
 
Een duc heeft idd wat meer aandacht nodig dan menige japanner, maar daar krijg je ook wel heel wat voor terug *D

Ik heb met mijn duc alleen maar ervaring bij MADracing in nh, waar ik zeer positief over ben. verder hoor ik alleen maar goede dingen over Biggelaar!

veel succes overmorgen!
 
Ben zelf in Loenen geweest, kreeg ik geen prettig gevoel bij en weet ook niet waarom.
Heb ook op de site van Biggelaar gekeken en dat lijkt mij beter.
Hoor graag wat anderen er van vinden!
Greetz

Startwin in Loenen heeft mij altijd goed geholpen.

De eigenaar herkende mij al op een motorbeurs nadat ik een paar maanden Ducati gereden had.

:+
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, en ik maar denken dat Duc's echt zoveel duurder uit zijn.
Daarom nu een Yamaha FZR gekocht... (1 aug examen avd).

Weet ik wat me over een jaar ofzo te doen staat....... _O-
 
Zo veel duurder is het echt niet. Iedereen zegt altyd ja jo die Ducs zijn astronomisch duur in onderhoud, maar die mensen weten niet waar ze het over hebben. Meeste van hen hebben nooit een Duc gehad, maar lullen gewoon mee met anderen. Zeker de Ducs van recente bouwjaren, die gaan echt niet zomaar stuk en onderhoud is ongeveer zelfde als bij een Jap.
 
Startwin in Loenen heeft mij altijd goed geholpen.

De eigenaar herkende mij al op een motorbeurs nadat ik een paar maanden Ducati gereden had.

:+

kwam dat door het geheugen van de eigenaar of omdat je daar vaak kwam door de problemen die je had met de duc :+
 
Ik ga failliet door mijn Duc................. B|



















just kidding :+ *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Grote beurt zonder kleppen stellen kost voor m'n R1 ong. 400 euro met kleppen stellen komt het uit op zo'n 600 euro. Hoeveel is dat dan bij een Ducati (916 of 996)
 
Grote beurt zonder kleppen stellen kost voor m'n R1 ong. 400 euro met kleppen stellen komt het uit op zo'n 600 euro. Hoeveel is dat dan bij een Ducati (916 of 996)

Grote beurt om de 20K kost bij Biggelaar 995 euri.
Om de 10K een kleine beurt a 150 euri.

Bij de nieuwe blokken is het onderhoudsinterval zelfs verdubbeld, dus om de 40K een grote beurt.

Wat het bij de andere dealers kost weet ik zo niet.

Oh ja.. even een lijstje van werkzaamheden:

Bij een grote beurt gaan we bij Biggelaar Special Performance tamelijk rigoreus te werk.
De cilinderkoppen worden gedemonteerd, de kleppen gaan eruit en het een en ander wordt
exact op elkaar ingeslepen. Zodat de klep perfect in de zetel past.
Om vervolgens geheel volgens onze normen gemonteerd en afgesteld te worden.
u rijdt nl. een desmo,wat betekend dat de klep niet zoalsbij een systeem met klepveren met kracht
in de zetel wordt gedrukt,maar uit zich zelf moet afsluiten. Dus een maal lek blijft lek bij alleen stellen!.
Ook is het practisch onmogelijk de nokvolgers op chroom schade te controleren zonder de nokkenassen
te verwijderen!!Vandaar onze werkwijze. Bijkomend voordeel is dat zo de interval van grote beurten
20.000 km is ( bij de testa stretta zelfs tot 40.000km!)

40 jaar ervaring met het merk staan altijd borg voor een optimaal resultaat.
Uw Ducati wordt aan alle kanten bekeken en alles wordt gecontroleerd waardoor
eventuele kleine foutjes en of problemen kunnen worden verholpen.
Als uw Ducati van voorband tot achterknipperlichtje is gecontroleerd,
kunt u met een gerust hart 20.000 kilometer rijden tot aan de volgende grote beurt.
 
Grote beurt om de 20K kost bij Biggelaar 995 euri.
Om de 10K een kleine beurt a 150 euri.

Bij de nieuwe blokken is het onderhoudsinterval zelfs verdubbeld, dus om de 40K een grote beurt.

Wat het bij de andere dealers kost weet ik zo niet.


~[/i]


Dat is idd de prijs voor wat er aan MOET gebeuren. Maar meestal komt er wel weer heel wat bij hoor. Dan vinden ze weer putjes in je nokkenas(sen) dan moet er weer nieuwe kleppen in of dan zijn de klepgeleiders weer versleten en meneer als u het goed wil doen want hij ligt nu toch uit mekaar....enz enz. Dan is een rekening van een 1500 a 2500 euro helemaal niet vreemd bij een ducati. Dat heb je met een japaner haast niet.
Als je het gemiddeld wat bekijkt kun je voor 1 nieuwe ducati 1,5 nieuwe jappaners op de weg houden qau onderhoud bij normaal gebruik. En bij wat oudere ga je naar 2 japaners.
Ducati is een mooi product maar persoonlijk als je veel km's rijdt zou ik er niet aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
voilà c'est ca !

die onderhoudsintervalletjes volgens ducati zijn idd bij de ideale omstandigheden.

nuja, ik zal er geen verstand van hebben want ik rij geen ducati, zo zeggen sommigen het hier he ?
....krij wel italiaans dus kan ik wel meespreken dat het leveren van onderdelen inderdaad bedroevend is, en gelukkig ken ik ook mensen genoeg die ducati rijden, eentje ervan heeft zijn 749 zelfs helemaal in de soep gedraaid !

je moet er chance mee hebben zeker, feit is dat je gewoon procentueel meer kans hebt op een "slecht" exemplaar ivm ne japanner

je krijgt er idd heel wat voor terug als het rijdt echter, mijn hart zegt ook rsv mille als volgende motor , mijn rede schreeuwt japanner

puur als pleziermotor, kun je voor het eerste kiezen gelukkig
 
Heb mijn Duc net terug van grote onderhoudsbeurt inclusief banden (Pirelli Diablo) was bij biggelaar bij elkaar € 1060,- kwijt. Valt dus erg mee. Onderdelen leveringen heb ik ook geen problemen mee. Tot nu toe is alles wat ik ooit besteld heb binnen één week binnen.
 
Gewoon naar de Biggelaar gaan.

En al die andere laten voor wat ze zijn.

beste service!

De kennis van ducati.
En top monteurs!!!

Bij Biggelaar weet je in elk geval zeker dat het geen prutsers zijn, jarenlange ervaring, ervaren monteurs en goede service.

Ik kom er wel eens voor mijn motor (zelfde woonplaats) (wel andere motor _O- ) maar word er altijd goed geholpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan