blade fighter

gertonie

Die hard MF'er
26 jul 2006
295
0
Wijk bij Duurstede
Het streetfighter virus is ook bij mij ook overgeslagen. Heb eerst een jaartje een fzr 600r gereden en wou deze in eerste instantie ombouwen tot streetfighter, maar vond deze er te mooi voor. Heb deze dus maar verkocht en een firblade uit 97 gekocht.
Deze is al omgebouwd tot streetfighter dus de eerste kosten zijn er vast uit.
Ga er wel iets anders van maken. Houd jullie op de hoogte. Zal wel effe duren voordat ik echt ga beginnen wil eerst effe naar de streetfighterbeurs in Utrecht en naar de Fighterrama in Deutschland (also also also) om goodys in te slaan. De planning is deze winter te gaan beginnen.

Dingen die er nu aan gedaan zijn:

- Lucas kroonplaat + stuur + stalen remleidingen
- Alien fighter kapje
- Yamaha Thunderace circuitkontje
- Kawasaki voorspatbord
- BOS pijp 8cm ingekort en leeggehaald(lekker soundje hoor :Y )
- dynojet Stage II
- tandwiel voor 1 tandje kleiner (wheelie)
- achterlicht van een Suzuki GSX-R geloof ik
- Sigma kilometertellertje
- kleur zwart met oubergine metallic

Bij deze alvast wat foto's

grz Gerton
full
 
Zo,

even een krukasdeksel en koppelingsdeksel op de kop getikt, want deze zien er toch niet zo heel netjes uit laten we maar zeggen. Heb ook voor een leuk prijs een acewell ACE-2853 tellertje op de kop weten te tikken. Het verzamelen is begonnen *O* *O*
full
 
Hey Gerton, nog bedankt voor je kuip he, hij zit er bijna op, zal binnenkort wat foto's opsturen naar je..

Dit topic staat gemarkeerd, groeten..
 
Goede keuze! Had ik ook op mijn vorige fighter:

[afbeelding]
Mag ik vragen hoe je je frame zo mat-zwart hebt laten doen (coaten of ...)? Ik wilde ook e.e.a. laten doen, maar dan wordt het glans-zwart en zeg maar glad. Waar laat je dat doen en wat zijn de kosten voor frame, brug en sub-frame?
Ik wil het een beetje grof hebben net als bij een R1 '03 of bij de ZX6R '07. Er zullen vast wel meer bikes zijn met zo'n matte afwerking, maar deze 2 zie ik vaak van dichtbij.
 
Beton had hem gespoten als ik me niet vergis.

Onze vaste poedercoater heeft matzwart maar ook hamerslag-matzwart (noemen we altijd sinaasappel-zwart :+)

Ik betaal ongeveer 50 euro voor zo'n set wat je opnoemt, maar prijzen tot 150 euro zijn acceptabel.

Bjorn
 
Beton had hem gespoten als ik me niet vergis.

Onze vaste poedercoater heeft matzwart maar ook hamerslag-matzwart (noemen we altijd sinaasappel-zwart :+)

Ik betaal ongeveer 50 euro voor zo'n set wat je opnoemt, maar prijzen tot 150 euro zijn acceptabel.

Bjorn


Inderdaad, ik heb zelf de velgen, het frame en de achterbrug met spuitbussen 2K lak gespoten. Ik zou het niet nog 's doen, de lak houdt slecht en ik had een spuitbus of 8 nodig a 20 EU per stuk :N

Gewoon laten poedercoaten of wat ik met mijn GSXR frame ga doen, laten QPQ'en. Dit laatste is een vrij kostbare bewerking maar ik heb hier mijn adresje voor *O*

Anodiseren hoef je niet eens over na te denken. Buiten dat het kostbaar is, krijg je altijd kleurverschillen vanwege verschillende legeringen en vreet het alle staal of RVS inserts op.
 
Anodiseren is wel een stuk strakker als poedercoaten, maar je krijgt inderdaad vrijwel altijd kleurverschil tussen de gegoten delen en de kokers.
 
Inderdaad, ik heb zelf de velgen, het frame en de achterbrug met spuitbussen 2K lak gespoten. Ik zou het niet nog 's doen, de lak houdt slecht en ik had een spuitbus of 8 nodig a 20 EU per stuk :N

Gewoon laten poedercoaten of wat ik met mijn GSXR frame ga doen, laten QPQ'en. Dit laatste is een vrij kostbare bewerking maar ik heb hier mijn adresje voor *O*

Anodiseren hoef je niet eens over na te denken. Buiten dat het kostbaar is, krijg je altijd kleurverschillen vanwege verschillende legeringen en vreet het alle staal of RVS inserts op.

even bijkomende uitleg aub?? :)
 
dat is eigenlijk gewoon chemisch zwarten zoals ze dat in brabant noemen.

is dit eigenlijk ook hittebestendig. bijv. voor mijn uitlaat?

gr fritskes *D
 
dank je bjorn, weet weer wat meer.
is eigenlijk een oppervlaktebehandeling, als ik het goed lees(even vluchtig gedaan?)
zie wel dat het, in kwestie van roesten dan, veel langer bestendig is dan hardverchromen, lijkt me dus wel zeer stevig...
en prijzig?
 
dat is eigenlijk gewoon chemisch zwarten zoals ze dat in brabant noemen.

is dit eigenlijk ook hittebestendig. bijv. voor mijn uitlaat?

gr fritskes *D

Het wordt ook wel gebruikt om je binnenpoten opnieuw te coaten (zwart!!) . Voor uitlaten is een ceramische coating beschikbaar. Weet zo snel ff niet meer hoe dat heet of waar je dat kunt laten doen, maar het is wel zeer hittebestendig en schreeuwend duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan