Het algemene Motorcross Topic

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
Wat ik eigenlijk mis hier op het forum is een topic waar alle motorcrossers hun ervaringen met elkaar kunnen delen en met elkaar kunnen afspreken enzo. De meeste mensen komen nl. alleen in een bepaald aantal topics.

Nou, hier is tie dan *O* Het algemene Motorcross Topic

Deel hier je ervaringen met andere rijders buiten de selectieve topics om.

Waar rijden jullie
Wat zijn jullie ervaringen
Waar spreken jullie af
enzv.




Welke banen zijn er open in de winterperiode en op welke baan MOET je als motorcrosser gereden hebben?:

Circuits:


Naam- provincie-plaats - website- bijzonderheden:

mccdh - Noord-holland - Den-Helder - www.mccdh.nl - geopend in het najaar en winter.
mc rutten- Flevoland - rutten - www.mcnop.nl - hele jaar geopend
macl - Gelderland - lichtenvoorde - www.macl.nl - Hele jaar geopend
hummelo - gelderland - hummelo/doetichem - www.tcd-hummelo.nl - hele jaar geopend
 
Laatst bewerkt:
Meteen de eerste vraag, welke banen zijn nog open in de winter?
of op welke banen MOET je als crosser een keer gereden hebben?

Geef even de naam van de baan, de provincie en de website op, dan zet ik ze in de begin post.


Ik trap af: mccdh Noord-holland www.mccdh.nl geopend in het najaar en winter.
 
Chriss, goed bedacht dit topic. Werd er ook een beetje schijtnaar van allemaal dezelfde verhalen in verschillende topics. Maja, ik ga nu ook weer in herhaling vatten voor de mensen die niet weten wat ik nu rij enz.

Mijn motor:
Yamaha YZ125 uit 2004

14062007035xv0.jpg


Ik rij nu nog clubcross en hoop dat ik aankomend jaar KNMV kan rijden en anders word het volgend jaar :P

joel5fr5.jpg

joel3zm9.jpg

En nog wat opschep foto's van me :P :+

En als je nog meer foto's wilt zien van wat voor crossmotoren ik gehad heb en tekoop bekijk mijn site: http://www.mx-prootuning.nl.tt (ff reclame maken :+ )
 
Laatst bewerkt:
Zal ook maar ff wat neerzetten hier dan :)

ik rij nu op een Kawasaki KX250F uit 2006, rij vooral clubwedstrijden bij verschillende clubs, gewoon net waar ik zin in heb
heb hiervoor al een aantal andere motors gehad, o.a KTM sx125 uit 2004, kawasaki kx125 uit 2002, honda cr250 uit 1989, honda cr500 uit 1987, suzuki rm125 uit 1993

vorig jaar KNMX MX2 CUP gereden, is me niet zo goed bevallen, vond het er totaal niet gezellig, dus ook de wedstrijden daarvan niet allemaal gereden :)

hier nog ff wat fototjes

p.s volgend jaar wordt het een monster energy replica ;)
IMG_1634.jpg

IMG_0243.jpg

IMG_9364.jpg

Rutten_290407_18.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ik mezelf voor te stellen als TS starter :X

Na heel wat rondjes op weilanden te hebben gereden op oude crossmotoren heb ik de overstap gemaakt naar de nieuwere motoren en ben ik dit jaar (2007) begonnen met het meedoen in de nmc-competitie.

Ik rij in de MX2a klasse en ben dit jaar 7e in de competitie geworden.
In 2008 verwacht ik toch wel dat ik minimaal één keer in aanraking met het podium kom.

Dit is vandaag de dag mijn motor waar ik wedstrijden mee rij:


CRF250 2006
full


Volgendjaar komt er weer een CRF250 maar dan een 2008 model.
 
Omdat mijn famillie totaal niets met motors heeft heb ik pas vanaf mijn 18e kunnen beginnen met crossen. eerst Honda 125cc gehad:
af28lm.jpg

Bijna niet gecrosst ivm werk.
Vorig jaar ben ike cht begonnen met fanatiek crossen op een cr250:
img5355vj8.jpg

Cross021.jpg


Deze verkocht want wou een jongere motor. is uiteindelijk naar lang twijfelen een CRF 450 geworden 8-)
img5685bm7.jpg
.
Deze wil ik nu naar mijn zinnen maken en aankomend crossseizoen (2008) voor het eerstr gaan deelnemen aan clubcrossen *O* .
Alleen ik denk dat mijn conditie veel te weeg gaat brengen. Want ik blijf lui :P
 
wemeldinge is open in de winter , mits het weer het toelaat.
en waar je een keer gereden MOET hebben is lommel.is volgens mij ook het hele jaar open.
 
Ik rij in de MX2a klasse en ben dit jaar 7e in de competitie geworden.
In 2008 verwacht ik toch wel dat ik minimaal één keer in aanraking met het podium kom.

Dat gaat helaas niet lukken, je zal tegen mijn broertje moeten racen en die is natuurlijk net zo getalenteerd als ik :P

Mare chriss ga gewoon naar de B klasse. Joris gaat ook waarschijnlijk naar de B's toe.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij als het weer het toelaat in Rilland, deze baan is ook 's winters open. Nu hebben we alleen vlak bij met een groepje een baantje gemaakt, waar we tot mei kunnen rijden. Ik rij geen wedstrijden, rij ook nog niet echt lang (vanaf augustus serieus, daarvoor als m'n vorige motor heel bleef ;) ). Dit is 'm; CR250 uit '99
276423046.jpg

Bultje op 'prive' baan :)
292133928.jpg

En vuil;
292133930.jpg
 
leuk topic om erbij te hebben voor de mx-freaks

ik ben eigenlijk al een heropstapper in de mx.
kheb 20 jaar geleden clubcross gereden op cr250

toen 18 jaar niet gereden .
en in 05 weer gaan crossen met me gare knieen op een kx500.

daar anderhalf jaar mee getraind en nu moet ik echt de cross vaarwel zeggen
alleen nog t 500 treffen en verder niks meer .

wel ga ik ervoor in de plaats supermoto rijden gewoon hobbymatig

pic van 500 treffen 2006
full
 
heb gistere bij een motor dealer een 650 cc 2takt zijspancross gezien. was wel een mooi ding het merk was nattinger ofzoiets? kent iemand dit?
 
ls jullie een circuit opgeven voor de begin post graag even wat meer info:

Naam van het circuit
plaats
privincie
website
en welke maanden van het jaar de baan open is

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan