1989 Husqvarna 510 project

#4

MF veteraan
28 feb 2004
5.452
232
Assen



Ik kocht deze husqvarna van m'n neef.
Het blok was stuk gelopen(olietekort) terwijl ik hem leende en dus dankzij mij was hij defect.
Aangezien mijn neef geen tijd/zin had om hem te maken stond hij dus al meer als 2 jaar bij hem in de schuur en tegen de tijd dat hij ging verhuizen kon ik de motor overnemen tegen een lief prijsje.
Nou was de motor ook 1 grote ramp en ben ik rustig aan alles aan het restaureren en zal ik dit topic gebruiken om mijn vorderingen met jullie te delen.

Het begon met dit:

rechts.JPG


links.JPG

(huilen met de pet op dus)

Het motorblok..zonder olie = big-end er uit, zuiger naar zn kloten en kleppen lekker ingesleten

blok.JPG


Dus de Demontage begon,

Bepaalde verrote onderdelen verwijderd:

schroot.JPG


Achterbrug er uit:

demontage1.JPG

demontage2.JPG


Nog meer rotzooi:

schroot2.JPG


Mijn broer die met lompe kracht de voorvork er wel ff uit wil rammen :P

demontage3.JPG


Vervolgens heb ik veel delen schoonngemaakt en is het frame/subframe naar de poedercoater..

Hier nog even de veer demonteren om ook mee naar de coater te sturen..

ohlins1.JPG


In tijd dat het frame naar de coater was ben ik begonnen met de kroonplaat te bewerken..Ik heb de gietrand bijna compleet rondom verwijderd en vervolgens hem lekker matzwart gespoten.

kroonplaat.JPG


Hieronder nog een foto van de gepoleiste achterbrug en het blok wat ook mag logeren op mn slaapkamer :)

delen.JPG


Vervolgens kwam het frame terug.. de bedoeling was zilver metallic maar tis iets meer richting primerkleur gegaan.. :(
Maar tis wel een stuk mooier/netter als het eerst was en je hoord mij dus niet klagen.

frame.JPG


De veer terug, is nog even wit gespoten want dat grijs stond die veer al helemaal niet
veer.JPG


Vervolgens heb ik de zeikappen matzwart gemaakt en heb ik mooie rood/witte husky logo's laten maken door Razma (bedankt nog)

zeikant.JPG


Het is dus de bedoeling dat alles een beetje op de nieuwe husky kleuren gebaseerd word. dus rood/wit/zwart


Ik zal zodra er weer nieuws is weer update-en..

Groeten Laurens
 
Laatst bewerkt:
dempers zijn ook erg lelijk ja, ik wil er gewoon een enkele onder
 
Nou die van jou kan je op zitten enzo :P
Ik ga morgen even stukkie leer/skaii halen in de stad..mooie zadelhoes vind je toch niet voor deze dingen
 
Ik heb anders al een paar hele vette gezien van technosel als ik me niet vergis.

oh, dan zal ik de husqvarna dealer eens even bellen.


Kvroeg me al af hoe het met dit ding ging. Goed bezig laurens.. :P Kleurencombo is erg mooi.

tnx m8.. het gaat rustig aan maar het resultaat komt er wel..



zonet ff bij de lappenboer geweest, hadden ze ook weinig keuze qua zwart skai en niemand kwam me helpen dus ben ik em maar weer gepeerd.
Ga eerst de dealer nu even bellen voor een zadelovertrekje of anders ga ik langs de meubelstoffeerderij
 
die achterveer, gaat dat niet snel deraf omdat het zo veert de coating dan?

(en word dan helemaal gestraald? dan gecoat?)

hoeveel kost dat ongeveer? :9

ik had der een spuitbusje hammerite voor gehaald maar ik ben bang dat het niet gaat werken 1 keer een drempeltje en weg is lak

grtz. Jeffrey
 
Hm, ik wil het eigenlijk weg doen.
Heeft iemand belang bij dit project?, leuk voor in de winter en als hij weer loopt heb je zeker een beest van een machine.

Wat moet er nog gebeuren:

Drijftstang+big-end lager vervangen.
Nieuwe zuigerveren maar nieuwe zuiger is aan te raden.
Klephoedjes aan te raden.
Balhoofdlagers.
Uitlaatdempers.

verder nog klein spul zoals boutjes, kabeltjes.

Bied maar los (ik maak ook een markplaats gedeelte aan)
 
Zonet ff voor de foto een paar dingen in elkaar gedraaid omdat zo'n bult onderdelen al helemaal een beeld geeft van niks

i2vode.jpg
 
Dat wordt een mooi fietsie! Weer een projectje wat
we weer vanuit de luie stoel kunnen volgen ;) :P
 
die achterveer, gaat dat niet snel deraf omdat het zo veert de coating dan?

(en word dan helemaal gestraald? dan gecoat?)

hoeveel kost dat ongeveer? :9

ik had der een spuitbusje hammerite voor gehaald maar ik ben bang dat het niet gaat werken 1 keer een drempeltje en weg is lak

grtz. Jeffrey


tja ik heb er nog niet mee gereden dus hij is niet belast geweest maar volgens mij worden veren orgineel ook zo gekleurd
Hij is eerst gestraald ja.
 
Zonde! Afbouwen die handel, even wat sponsors regelen. :P :+
 
Als jullie deze arme jongen nou uit zijn financieele crisis redden en het beestje goed vertroetelen zodat deze weer modder en klei tussen haar nopjes kan voelen en haar hartje weer kan horen kloppen :Y .
 
Ik ben wel geinteresseerd in je blokje :) Of verkoop je alles liever in 1 keer? Je kan me ook een mailtje sturen met alle info. (mailadres heb je als het goed is nog) :)
 
Ik ben wel geinteresseerd in je blokje :) Of verkoop je alles liever in 1 keer? Je kan me ook een mailtje sturen met alle info. (mailadres heb je als het goed is nog) :)


Ik zal je zo ff mailen,, ik wil alles in 1 keer wegdoen omdat ik anders met een frame met kenteken blijft zitten. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan