• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

2 cillinder of 4 cillinder?

dave1978

MF veteraan
Lid geworden
10 nov 2008
Waarderingsscore
0
Ik ben redelijk nieuw in motorland *D

Ik hoor veel verschillende verhalen, de een wordt helemaal warm van een 2 cillinder en de ander van een 4 cillinder....

graag hoor ik reacties waarom jij nou juist voor een 2 cillinder hebt gekozen en niet voor de 4 cillinder, en natuurlijk ook andersom.

tnx voor de reacties...

utfs?

beide gehad beide wat voor te zeggen. Vind het nu wel fijn dat mijn 4pitter niet zo bokkerig en fel is onderin de toeren..

ook beide gehad, ligt eraan waar je van houdt.Twee cilinder vind ik een gaver geluid hebben en is onderin beestachtig.4 cilinder kan je veel langer doortrekken en heeft ook weer een heel ander geluid.Ik zou zeggen maak een testrit op allebei

V 4

Een beetje van beide

:P

Laatst bewerkt:
2 Cilinder is meer karakteristiek you love it or you hate it.

- Vanaf 2500 rpm tot 12000 heb je gewoon altijd vermogen tot je beschikking.
- Geluid is super!
- Funfactor. Meer belevenis op een 2 cilinder, laatst weer op een GSXR750 gereden. Erg leuke motor, stuurt 10x beter als de TLR maar hij is.... saaaaaaaaai.

Voorheen altijd 4 cilinder gereden maar sinds de TLR zweer ik bij een Twin

Mijn gevoel zegt dat een 4 makkelijker is om mee te beginnen...
deze heeft een iets relaxere vermogens afgifte onder in de toeren...

greotjes :]

Hier staat al heel wat zinnigs waar je wat aan hebt:
[TOPIC=154421/3/0/4,cilinder4,cilinder]2 of 4 cilinder?[/TOPIC]

[TOPIC=215754/3/0/4,cilinder4,cilinder]2 vs 4 cilinder[/TOPIC]

[TOPIC=12792/0/0/4,cilinder4,cilinder]Verschil twee- en viercilinders[/TOPIC]

[TOPIC=125056/0/0/4,cilinder4,cilinder]Cilinders[/TOPIC]

zijn er mnog wel meer. Altijd leuk om te lezen. Ik heb beiden gehad, beiden heeft wel iets, nu 800 cc tweepitter, ik wil niet anders meer!!

Mijn gevoel zegt dat een 4 makkelijker is om mee te beginnen...
deze heeft een iets relaxere vermogens afgifte onder in de toeren...

greotjes :]
Dat wel maar je moet je eigen ook wel eens prikkelen hee.

Toverwoord: uitproberen!

En dan niet alleen 2 en 4 cylinders, maar ook de 1 en 3 niet vergeten.
Liefst van alle soorten meerdere modellen uitproberen,
anders weet je het nog niet echt.

Ik hoor veel verschillende verhalen, de een wordt helemaal warm van een 2 cillinder en de ander van een 4 cillinder....

graag hoor ik reacties waarom jij nou juist voor een 2 cillinder hebt gekozen en niet voor de 4 cillinder, en natuurlijk ook andersom.

tnx voor de reacties...

Er zijn veel voor en nadelen te noemen. Echter kan ik je maar 1 ding adviseren en dat is:

kies gewoon de motor die je mooi vind. En ga voorral proefrijden om te kijken of je het lekker vind zitten en rijden. Belangrijk is wel dat je niet een ritje van 2 - 4 minuutjes maakt maar ga echt een 30 - 50 minuten rijden. rij ook klein stukje snelweg en binnen bebouwde kom e.d.

Toverwoord: uitproberen!

En dan niet alleen 2 en 4 cylinders, maar ook de 1 en 3 niet vergeten.
Liefst van alle soorten meerdere modellen uitproberen,
anders weet je het nog niet echt.
En vergeet de 6 cilinder niet hè :+
full

ik heb 1, 2, 4 cilinder gehad. en die 4 cilinder :N

2 cilinder :Y 't geluid.. 't ownd zo hard! onder in.. stationair.. plof plof plof plof.. Geef je een korte stoot gas. wauw! kippenvel..

Hier voor reed ik 900cc 4cilinder.. Het enige voordeel is dat je daar mee hebt.. is dat je kan gaan toeren met een ouwe lulle club. je zet je bike in een te hoge versnelling. en je ploft er nog rustig achteraan..

Met een 2 cilinder kan je dat wel vergeten. als je dan nog in de 6 zit. en je rijdt 80 en je let even niet op. zit je zo maar weer op de 120.. dat gaat bij een 4cilinder gewoon niet.

2 cilinder *O*

....en binnen bebouwde kom e.d.

Adviseer hem dat nou niet ;) . want dan wil hij geen 2 cilinder meer -O-

Mijn eerste meters door de stad met mijn 2cilinder vielen nog wel mee. maar een vriend van, die kocht eigenlijk tegelijk met ook een 2 cilinder, een rsv mile. En hij moet gewoon alles in de 1e versnelling doen in de stad omdat die motor gewoon te weinig toeren maakt om in de 2 te rijden

Jah.. dat kan je wel een minpunt noemen...

[forum=22]Techniek, vragen en antwoorden[/forum] > [forum=1]Algemene motorpraat[/forum]

V2 grote klappen snel thuis...

2 pitters zijn veel meer emotie fietsen je moet er van houden wil je er mee rijden :}

Adviseer hem dat nou niet ;) . want dan wil hij geen 2 cilinder meer -O-

Mijn eerste meters door de stad met mijn 2cilinder vielen nog wel mee. maar een vriend van, die kocht eigenlijk tegelijk met ook een 2 cilinder, een rsv mile. En hij moet gewoon alles in de 1e versnelling doen in de stad omdat die motor gewoon te weinig toeren maakt om in de 2 te rijden

Jah.. dat kan je wel een minpunt noemen...

Huh? Hoe bedoel je dat nou weer dan? Het lijkt mij dat een twin JUIST onderin de toeren genoeg koppel heeft. Dus tenzij die maat van je rond de 400 kilo weegt oid kan ik me er een moeilijk een voorstelling bij maken :P Ik heb er daarbij zelf ook een gehad, en ik ervaarde eerder het omgekeerde, ik vond ze hoog in de toeren niet lekker rijden in de binnenstad, dus ik reed juist altijd 2 en 3e versn.

2 cilinder :Y
Brute power onderin :9 en dat geluid :9~ :9~

Maarre ; maak een proefrit en kijk wat je 't lekkerste rijden vindt!

In Superbike magazine staat een stukje over 2 cilinders en in het volgende nummer komt geloof ik de 4 cilinder aan bod. Daar noemen ze oa. de verschillen en eigenschappen van de twins met andere types. Wel een leuk blad overigens, maar wel in het Engels. succes met kiezen.

Huh? Hoe bedoel je dat nou weer dan? Het lijkt mij dat een twin JUIST onderin de toeren genoeg koppel heeft. Dus tenzij die maat van je rond de 400 kilo weegt oid kan ik me er een moeilijk een voorstelling bij maken :P Ik heb er daarbij zelf ook een gehad, en ik ervaarde eerder het omgekeerde, ik vond ze hoog in de toeren niet lekker rijden in de binnenstad, dus ik reed juist altijd 2 en 3e versn.

Zijn mile bokt heel snel. hij rijdt ook altijd in de 1ste versnelling om rotondes enzo. En nee. hij weegt geen 400kilo ;)

misschien zit hij bij 15km/u in de 2 wel rond de 1000toeren.. of lager.. jah, en dat rijdt niet lekker meer...

Heb destijds de Bandit 650 (4-cilinder) met de V-Strom 650 (2-cilinder) gereden. Ben tevreden met de 4-cilinder. Draait onderin mooi rond wat bij slecht weer fijn is, en het giert gaaf door richting hoge toeren.

De vier-cilinder past goed bij mijn rijden: rij met enige regelmaat 150-200 km aan één stuk en dezelfde dag terug. Dan heb ik geen behoefte aan constant het gegrom van een 2-cilinder, en rijdt de 4-cilinder als een naaimachine. Als er dan eens een paar mooie bochten liggen of er even doorgetrokken moet worden, één of twee tikken terug, hoge toeren, en het gaat hard zat.

Als ik de motor puur recreatief zou gebruiken, zou ik eerder voor een 2 of 1 cilinder kiezen. Is gewoon altijd lol met die dingen.

tnx voor de reacties...
Ik kon niet wennen...

Dus heb ik een dikke 2-cilinder en een 4-cilinder. Ik heb geen uitgesproken voorkeur maar ze hebben beiden een verschillend karakter, waarbij ik mag aantekenen dat de 4-cilinder veel gemakkelijker rijdt.

Op de 2-cilinder moet ik veel 'werken'; opletten, bochten in duwen, rotondes in de goede versnelling nemen etc... het echte werk dus. Maar soms wordt ik er moe van en dan pak ik de 4-cilinder... zijdezacht onderin, lekker licht en boven in de toeren lekker 'doorknallen'.......

Terug
Bovenaan Onderaan