• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

2-pitter, ene uitlaat heter als de ander :?

Evolutione

MF'er
Lid geworden
14 aug 2003
Waarderingsscore
0
Klinkt vreemd, maar de uitlaatgassen uit de ene uitlaat zijn aanzienlijk warmer als bij de ander. Lijkt ook of daar "de knallen" uitkomen en de ander maar wat lucht blaast......overdreven gezegt.

Sproeiers zijn hetzelfde, loopt stationair ietwat zoekerig maar verder goed, loopt goed door, gesynchroniseerd, luchtstelschroeven afgesteld, pakt goed op alleen na een aantal keer gas geven in zijn vrij stikt ie even.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Kleppen zijn een paar k-kilometers terug nog gesteld, met iets grotere klepspeling zeg maar.

Verder loopt ie dus gewoon goed alleen stikt soms even, maar het lijkt mij dat beide cilinders evenveel moeten doen :?

even langs je dealert lijkt mij..... krijg je meteen het juiste antwoord in plaats van "ik denk dat het dit zou kunnen zijn" of "een maatje van mij had dat ook laatst en heeft het nu nog" of "als je nu dit of dat doet" en ga zo maar door. :+

Dus met een brandbaar goedje op de inlaatrubbers spuiten en kijken of ie vlotter gaat lopen?

"Brandbaar" is een relatief begrip. Remmenreiniger o.i.d. werkt wel, aanstekergas zou ik dan weer niet doen :P .

Bij de 535 waar ik het probleem tegenkwam zaten de rubbers uberhaupt niet vast, dus dat was snel ontdekt. :)

Mij lijkt het dat dat nog wel oke is, tijdje terug deze o-ringen nog vervangen en ze zitten goed vast.

Moet er wel bij zeggen dat ik 1 van de carbs vervangen heb. De luchtregelschroef van de linker carb kon er niet helemaal in en ik draaide er twee kapot. Heb nu een linker carb van eenzelfde motor erop gezet. Beide compleet gereinigigd met reiniger (spuitbus wynns), spul maakt de ogen ook goed schoon btw (zo wat prikt dat) en ze hebben beide eenzelfde bezetting van sproeiers, naald, etc.

Misschien toch de kleppen maar even bekijken..........

Plofte ie ook al voordat je de carbs verving/gereinigd hebt? Zo nee, dan ligt daar je probleem. Misschien niet helemaal tof aangesloten.

Kleppen kan natuurlijk ook nog, controle biedt in ieder geval zekerheid. :)

Hij ploft niet echt, alleen als ik een paar keer aan mijn gas draai.........misschien dat mijn sproeiertjes ff wat te groot zijn. Zal zo even een stukje zonder filter rijden kijken hoe ie dan oppakt.

Maar wat ik zeg, ding loopt zo door de toerenteller heen en pakt in iedere versnelling lekker op. Dus ernstig lijkt het mij niet, eerder vreemd.

Plofte ie ook al voordat je de carbs verving/gereinigd hebt? Zo nee, dan ligt daar je probleem. Misschien niet helemaal tof aangesloten.

Kleppen kan natuurlijk ook nog, controle biedt in ieder geval zekerheid. :)

Sommige motoren hebben een verbindingsstuk ter hoogte van het blok oid. Dat kraam van me pa geeft daardoor bij lage toerentallen links meer uitlaatgassen dan rechts..

Misschien is het ook handig om bij koude motor te voelen aan de uitlaat beginstukken of er 1 van de 2 eerder opwarmt. Hierdoor merk je ook al snel genoeg of de ene wel of niet meedoet.

Ik heb ook een balanspijp inderdaad, zal het maar eens bij de bochten gaan voelen.

tnx

Sommige motoren hebben een verbindingsstuk ter hoogte van het blok oid. Dat kraam van me pa geeft daardoor bij lage toerentallen links meer uitlaatgassen dan rechts..

Misschien is het ook handig om bij koude motor te voelen aan de uitlaat beginstukken of er 1 van de 2 eerder opwarmt. Hierdoor merk je ook al snel genoeg of de ene wel of niet meedoet.

Als er vlak na het starten duidelijk verschil is dan kan het ook nog aan de synchronisatie van de carbs liggen.
Misschien ook een vacuumaansluiting van het een of ander (peut-kraan?) dat valse lucht toevoegd?

Terug
Bovenaan Onderaan