• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

2 takt olie vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ids
  • Startdatum Startdatum

Ids

Die hard MF'er
Lid geworden
27 aug 2001
Waarderingsscore
5
Kan het kwaad als ik Motul 800 olie in mijn reservoir gooi?? Ik kwam er nl. achter dat ik per ongeluk Motul 800 olie heb gekocht ipv 600, 800 is premix olie en schijnt niet bedoeld te zijn voor een apart olie reservoir.

Welk ' reservoire ' bedoel je ?? :? :?

Mocht je het carter bedoelen dan lijkt het me niet verstandig om daar ' premix ' in te gooien.
Want naar mijn beschijden mening is premix bedoeld om met je benzine te mixen. Deze olie verbrand dan ook veel sneller dan de olie om je versnellingdbak te smeren.
Ik zou het voor de zekerheid toch even bij een olie-deskundige navragen. Per slot van rekening is een versnellingsbak-revisie veel duurder dan een nieuwe fles olie. :] :]

Veel succes.

nee hij bedoelt zijn mengsmering tankje

denk niet dat het veel kwaad kan.

heb zelf jaren gereden met shell super M racing olie(ivm die lekkere lucht)
nooit ergens last mee gehad

ids,
in welk motor?
zorg dat rest van de olie in de tank uit is. maar zorg ook dat er geen lucht in de leiding komt.!!!!
motul 600 is perfecte all-round olie maar motul 800 is echte "racing" lub.. is te duur voor gewoon straat gebruik. bij hans van wijk in zoet. hebbie M600 voor 9,50 euro. gebruik NOOIT CASTOR based olie tenzij je ga racen(premix). meng ook NOOIT CASTOR based olie met de minerale of sintetische...
veel 2stroke/2smoke plesier..!!!

Het gaat om een Aprilia RS250. Toen ik olie haalde heb ik per ongeluk een verkeerde fles meegenomen (stond tussen de 600 flessen voor dezelfde prijs) Ik ging olie bijvullen en kwam erachter dat ik 800 olie in mijn handen had. Maarja, tankje was toen al vol. Verder niet echt veel aandacht aan besteed, tot ik eens goed op die fles ging lezen. Staat daar "Premix only" Dat moet dus rechtstreeks door de benzine gemengd worden, denk ik. En het schijnt dat het niet gebruikt mag worden in een apart olie tankje.

Update:

Vandaag pas een mailtje terug gehad van de Motul company. Het antwoord is: "Omdat de 800 olie dikker is dan de 600 mag het niet gebruikt worden in een appart mengsmering tankje, het loopt dan niet goed door de injectoren heen".

Ik moest het zsm vervangen voor 600 olie, komt goed uit, heb het tankje al bijna leeg gereden (zonder problemen). Heb er alweer een stapel 600 bij in gemieterd, dus het zal allemaal wel loslopen.

Terug
Bovenaan Onderaan