2 takt zuiger vraagje

crash 750

MF veteraan
28 mei 2007
4.021
1
gouda
even een vraagje.
als je zuiger op bdp staat,moeten dan je spoelpoorten vrij zijn?
evocill002.jpg

of zo dicht?
evocill003.jpg

anders ga ik me zuigertje even bewerken ;)
 
Laatst bewerkt:
thanx you!ik dacht idd al zoiets,maar omdat ik verschillende zuigers had,begon ik toch even te twijfelen.
evocill001.jpg

die linker was al aardig bewerkt,maar deze hoort dus in een andere cill.
 
Laatst bewerkt:
Die 2e zuiger heeft veel te kleine gaten aan de zijkant voor de spoelers,
die 2e eigenlijk ook ,maar komt aardig in de buurt,ideaal is als die inhammen
net zo breed zijn als de inhammen van de cilinder.
Nu is 1 zuigerveer ook weer beter als 2.
FF wat speurwerk verricht :Y ,de eerste zuiger is een standaard Mito zuiger ,waar aan
gerommeld is,de 2e is een high performance zuiger voor een Mito, dan zou de
2e toch de beste moeten zijn,dus die gebruiken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Die 2e zuiger heeft veel te kleine gaten aan de zijkant voor de spoelers,
die 2e eigenlijk ook ,maar komt aardig in de buurt,ideaal is als die inhammen
net zo breed zijn als de inhammen van de cilinder.
Nu is 1 zuigerveer ook weer beter als 2.
FF wat speurwerk verricht :Y ,de eerste zuiger is een standaard Mito zuiger ,waar aan
gerommeld is,de 2e is een high performance zuiger voor een Mito, dan zou de
2e toch de beste moeten zijn,dus die gebruiken. :Y

de 2e zal meer vermogen uit je Mito halen, dat wil niet zeggen dat hij de beste is. Als je veel stadsverkeer doet heb je aan een standaard zuiger ( = overal mediocre) meer lijkt mij.
 
Die 2e zuiger heeft veel te kleine gaten aan de zijkant voor de spoelers,
die 2e eigenlijk ook ,maar komt aardig in de buurt,ideaal is als die inhammen
net zo breed zijn als de inhammen van de cilinder.
Nu is 1 zuigerveer ook weer beter als 2.
FF wat speurwerk verricht :Y ,de eerste zuiger is een standaard Mito zuiger ,waar aan
gerommeld is,de 2e is een high performance zuiger voor een Mito, dan zou de
2e toch de beste moeten zijn,dus die gebruiken. :Y

de 2e zuiger hoort idd ook bij de cill en kop(enkele veer en platte kop)
het carter had ik met een dremeltje bewerkt,maar ziet er nu wel wat beter uit hoor :P

dus aan het zuigertje niks veranderen?

en ik ben niet van plan om met dit dingetje in de stad gaan lopen tuffen,heb hier mooie dijkjes :]
 
Kijk eerst maar eens hoe het loopt met deze zuiger :Y ,teveel aan een zuiger
veranderen kan ook vermogen kosten ;( ,ook kan je de zuiger daardoor zover
verzwakken dat hij denkt doe het zelf maar :z ,met motorschade als gevolg |( :) .
Als je geen verstand heb van 2takt tuning,dan kan je je tunings caperiolen beter
beperken tot het alles netjes pas maken en bramen weghalen. :)
Buiten dat,ga je op een geven moment zoveel vermogen uit zo,n blokje halen
dat je krukas teveel belast word en de motor alleen nog maar bij heel hoge toerentallen
vermogen wil leveren,zodat de motor alleen nog maar op een circuit bruikbaar is,om een
motor echt betrouwbaar te tunen ben je er met alleen een ander cilindertje niet,je zal
alles moeten aanpakken,zoals een versterkte krukas,andere uitlaat,carburateur,ook
is het de vraag of de versnellingsbak het extra vermogen aankan.
Dan kan je de Mito beter ombouwen en er een RD350 blok inhangen *O*
mito%20theo%2014.jpg

bikepics-1542555-800.jpg
 
Laatst bewerkt:
dan laat ik het zuigetje idd maar zo,
kwas vroeger met de brommers ook altijd bezig,daarbij had ik idd ook me krukas en lagers verbetert.(130kmpu uit een 50cctje 8-) )
maar ik wil niet teveel kloten met deze cill.
kheb wel de uitlaatpoort wat gladder gemaakt,maar verder valt het wel mee kwa bramen enzo.
z'n 350 is idd ook erg leuk :Y
 
Kijk eerst maar eens hoe het loopt met deze zuiger :Y ,teveel aan een zuiger
veranderen kan ook vermogen kosten ;( ,ook kan je de zuiger daardoor zover
verzwakken dat hij denkt doe het zelf maar :z ,met motorschade als gevolg |( :) .
Als je geen verstand heb van 2takt tuning,dan kan je je tunings caperiolen beter
beperken tot het alles netjes pas maken en bramen weghalen. :)
Buiten dat,ga je op een geven moment zoveel vermogen uit zo,n blokje halen
dat je krukas teveel belast word en de motor alleen nog maar bij heel hoge toerentallen
vermogen wil leveren,zodat de motor alleen nog maar op een circuit bruikbaar is,om een
motor echt betrouwbaar te tunen ben je er met alleen een ander cilindertje niet,je zal
alles moeten aanpakken,zoals een versterkte krukas,andere uitlaat,carburateur,ook
is het de vraag of de versnellingsbak het extra vermogen aankan.
Dan kan je de Mito beter ombouwen en er een RD350 blok inhangen *O*
[afbeelding]
[afbeelding]


YAGIVA!!! LOL _O-
 
Klopt. Met de Polini's zie je ook vaak krukas problemen op den duur (als torretjes uberhaupt heel blijven met die troep..;)) _O-
Een 350 kan erin, een RS250 óók, maar is beetje zonde van wat de mito ís vind ik. Die is uniek as is. Koop dan gelijk een RS250, is goedkoper..Bovendien vraag ik me af hoe het zit met op kenteken zetten van een 250 of 350. Voldoen nú niet meer aan milieu eisen voor een nieuw kenteken lijkt mij. De mito heeft in 125cc al geen type goedkeur meer >11kw, laat staan een RS250 oid.
Maarja, das off topic.
Ik zou er idd niet teveel aan veranderen. Zéker niet aan het blok.
Dan kun je beter gaan voor grotere carb en ander uitlaatsysteem. En blok met rust laten.
Trouwens, de standaard mito loopt echt al als de brandweer hoor, voor een 125!.
Áls PV het doet en afstelling ok is.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan