2007 Honda Hornet start niet

RenRew

MF'er
27 okt 2012
154
2
Ik wilde zojuist een lekker stukje gaan toeren in de najaarszon, maar helaas had mijn 2007 Honda Hornet (Model PC41) er geen zin in. Laat ik beginnen met zeggen dat ik weinig kaas gegeten heb van de techniek in de motor. Ik weet ongeveer wat alles doet, maar daar houdt het dan ook gelijk op. Zodra ik de start knop indruk gebeurd er dit:


Dit zijn geen andere lampjes dan normaal gesproken voor het starten. Ook qua verlichting werkt alles zoals je zou verwachten. Ik heb zelf al de zekeringen (lijkt allemaal goed te zijn) en gezien het 'olielampje' uit gaat tijdens het proberen te starten neem ik aan dat daar ook druk op zit, maar corrigeer me maar als ik dat niet zo is. Tijdens de meerdere keren dat ik geprobeerd heb de motor te starten lukte het 1 keer om meer te krijgen dan in het filmpje te zien is, maar hij sloeg eigenlijk direct weer af. Ik heb ook een keer zo hard mogelijk proberen te rennen naast de motor en hem dan al rollend proberen te starten, helaas geen resultaat.

Wat me handig lijkt om te vermelden is is dat ik de motor vorige week gewassen heb met gewoon water en wat sop op de gelakte onderdelen. Afgespoeld is er met de tuinslang met weinig druk er op. Na het wassen en drogen lukte het vorige week nog wel om de motor direct te starten.

Verder rijd de motor eigenlijk elke week wel een keer minimaal 50 a 100KM en staat niet maanden achtereen stil.

Mijn stille vermoeden zegt 'accu' of een andere elektrisch probleem maar zoals gezegd heb ik er eigenlijk 0 verstand van. Ik hoop dat iemand hier me op de goede weg kan helpen ;(
 
Hey Ren
Er zullen misschien mensen hier zijn met betere tips maar dit is wat ik denk:

- het is niet je accu, de start motor gaat nog met veel power rond dus strrom voldoende, ook zie ik je dashboard niet 'flikkeren' tijdens het starten.

- als je niks gemonteerd heb tijdens het schoonmaken denk ik niet dat dat invloed zal hebben gehad. Moderne motoren zijn gemaakt dat ze wel tegen een regenbui of poetsbeurt kunnen.

Mij is altijd geleerd dat je 3 dingen nodig hebt, een vonk, lucht en brandstof. Aangezien ik niet verwacht dat alle 4 je bougies gelijk de geest geven of dat je lucht filter van het ene op het andere moment gestopt It zou ik het bij het laatste zoeken. Genoeg peut?? En ik denk niet dat het kan maar kraantje misschien dicht??

- al eens geprobeerd aan te rennen?? Dat is niet met de motor hollen en dan de start knop overhalen maar: motor in an 2 koppeling in, rennen dan koppeling laten schieten en direct weer in knijpen. O en contact aan.

Succes
 
Hey Ren
Er zullen misschien mensen hier zijn met betere tips maar dit is wat ik denk:

- het is niet je accu, de start motor gaat nog met veel power rond dus strrom voldoende, ook zie ik je dashboard niet 'flikkeren' tijdens het starten.

- als je niks gemonteerd heb tijdens het schoonmaken denk ik niet dat dat invloed zal hebben gehad. Moderne motoren zijn gemaakt dat ze wel tegen een regenbui of poetsbeurt kunnen.

Mij is altijd geleerd dat je 3 dingen nodig hebt, een vonk, lucht en brandstof. Aangezien ik niet verwacht dat alle 4 je bougies gelijk de geest geven of dat je lucht filter van het ene op het andere moment gestopt It zou ik het bij het laatste zoeken. Genoeg peut?? En ik denk niet dat het kan maar kraantje misschien dicht??

- al eens geprobeerd aan te rennen?? Dat is niet met de motor hollen en dan de start knop overhalen maar: motor in an 2 koppeling in, rennen dan koppeling laten schieten en direct weer in knijpen. O en contact aan.

Succes
Compressie, mengsel en vonk (op t juiste moment).
Als die drie goed zijn, loopt een blok.
 
Zou gewoon wat nieuwe benzine erin doen. En Twee mensen de motor aan laten duwen en zoals daan72 zegt de motor proberen te starten. Kan best zijn dat hij over een paar dagen gewoon weer doet als er inderdaad ergens water loopt te kloten nu.
 
Laatst bewerkt:
Compressie, mengsel en vonk (op t juiste moment).
Als die drie goed zijn, loopt een blok.

:^
Maar voor iemand die aangeeft er geen koek van te hebben gegeten.
Is het controleren van compressie en timing niet echt een optie.

O ren, ik weet niet of dit gaat werken maar probeer anders een beetje Deo in je airbox te spuiten.
Weet niet of dit bij injectie fietsen werkt (neem aan dat een 2007 hornet FI heeft).
 
Zie ik dat nou goed, dat er geen contactsleutel in zit?
Ik zal het wel niet goed zien, maar dan gaat het zeker niet lukken, aangezien daar een chip in zit.... (H.I.S.S startonderbreking)
 
Laatst bewerkt:
er zit nog meer dan genoeg benzine in, 90KM geleden getankt, als ik de dop open doe zie ik de benzine ook gewoon zitten en de dodemansknop staat ook goed. De sleutel zit uiteraard in het contact (heb het ook geprobeerd met de reservesleutel, just in case). Dat aanduwen zal even tot morgen moeten wachten want daar heb ik nu geen tijd meer voor. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
Misschien is hij idd verzopen op het moment dat het filmpje is gemaakt, maar volgens mij verklaart dat niet waarom hij bij de eerste poging niet startte? Verzuipen is toch gevolg te vaak proberen te starten zonder succes? De brandstofpomp zoemt zover ik kan beoordelen wel zodra de sleutel is omgedraaid, en ik heb voor 100% zeker 95 getankt...

Wat kan ik doen om dat 'verzopen' ongedaan te maken dan?

Edit: is een verzopen motor niet enkel een mogelijkheid bij carburateurs trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is hij idd verzopen op het moment dat het filmpje is gemaakt, maar volgens mij verklaart dat niet waarom hij bij de eerste poging niet startte? Verzuipen is toch gevolg te vaak proberen te starten zonder succes? De brandstofpomp zoemt zover ik kan beoordelen wel zodra de sleutel is omgedraaid, en ik heb voor 100% zeker 95 getankt...

Wat kan ik doen om dat 'verzopen' ongedaan te maken dan?

Edit: is een verzopen motor niet enkel een mogelijkheid bij carburateurs trouwens?

waarom het de eerste keer niet lukt weet ik niet.

maar een injectie fiets kan wel zeker verzuipen, heb het bij mijn r6 ook eens gehad.
had hem een maand niet bereden en begon afkick verschijselen te vertonen.
dus toen op een dag even snel gestart, wat gas gegeven, 2 meter gereden en uit gegooid.
later die avond had ik weer een reden om te rijden (ging mijn vriendin even stoer ophalen bij de hockey met de motor) maar dat werd helaas de scooter :P :$

na een zomers nachtje was dat beetje benzine in mijn motor denk verdampt/verneveld en waren mn bougies weer droog.
want de volgende ochtend was het starten en gaan alsof er niks aan de hand was.

laten we hopen dat dit ook jou probleem op lost :Y
 
Misschien is hij idd verzopen op het moment dat het filmpje is gemaakt, maar volgens mij verklaart dat niet waarom hij bij de eerste poging niet startte? Verzuipen is toch gevolg te vaak proberen te starten zonder succes? De brandstofpomp zoemt zover ik kan beoordelen wel zodra de sleutel is omgedraaid, en ik heb voor 100% zeker 95 getankt...

Wat kan ik doen om dat 'verzopen' ongedaan te maken dan?

Edit: is een verzopen motor niet enkel een mogelijkheid bij carburateurs trouwens?

Bij nieuwere honda's is het je gashandle helemaal opendraaien en starten.
In dat geval zal er geen benzine ingespoten worden. Staat ook zo in de handleiding :)
 
Laatst bewerkt:
Nog geen verdere update, ben er niet meer aan toegekomen van het weekend/vandaag.

Zodra ik meer weet zal ik het hier posten. In ieder geval bedankt zover :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan