Klembouten (2X) zitten idd. bij BMW maar aan 1 kant.
Het zit gewoon allemaal kennelijk en zoals je zelf al aangeeft wat vast want in principe is dit klusje makkelijk te doen zonder technische uitleg.
Maar om het klusje nog wat professioneler te maken hier mijn persoonlijke tips en dat aangevuld met de originele uitbouw methode.
Persoonlijke tips:
Haal ook eerst je voor spatboard eraf dit voorkomt beschadigingen en het UIT/IN bouwen van het wiel gaat net wat relaxter, dit omdat je vaak wat heen en weer moet schuiven met wiel en de afstand-bus en steekas waarbij het wiel soms in eerste instantie niet direct helemaal recht op de plaats staat.
Pas te gelijktijdig zeer goed op dat je de 'wiel-toerental-sensor' niet raakt/beschadigd.
Niet vermeld in 'wphb'
(zeer slordig) maar gebruik op de 4 bouten van de remklauwen bij montage semi-vast borgmiddel, b.v. van Loctite.
Remklauw bouten dienen namelijk i.v.b. met veiligheid "ALTIJD" vast te worden gezet met semi-vast borgmiddel!!
Pap voor montage van de steekas, eerst de steekas en ook de stofkeeringen aan wiel in met kogellager vet, na dat je klaar bent kun je het overtollige vet aan de stofkeeringen met een doek wegpoetsen.
Als laatste tip, de krik is niet echt noodzakelijk, ik flik het ook wel eens zonder.
Zet de motor gewoon op de middenbok en schuif een niet al te hoge krat of een blok hout na demontage voorwiel onder de vorkpoten.
(Voor je begint eerst even de krat of blok hout hoogte bekijken, te hoog is niet goed, te laag ook niet)
Zet de krat of het blokhout alvast klaar binnen handbereik naast je voorwiel, zodat je het er direct onder kan schuiven.
Linker hand het voorwiel er uit en met rechter hand voorvork iets omhoog houden, om vervolgens na het neerleggen van het wiel met de linker hand de krat of het blok er onder schuiven.
Om het 'wphb' verhaal professioneel compleet te maken heb ik toch ook nog even de PDF 'Motorkrik Uitbouwen' van de DVD omgezet naar leesbaar PDF format.
Voordat je begint dus eerst even het voor spatboard verwijderen en de remklauw bouten er uit, de remklauwen mag je aan de zijkant laten bengelen, maar pas op dat je de remleidingen niet laat knikken etc.
Uitleg t.b.v. Uitbouwen Voorwiel:
• 1-
Motorkrik Inbouwen
• 2-
Remklauwen uitbouwen
• 3-
Voorwiel UIT-IN Bouwen
• 4-
Aanhaal Momenten
Heb de custom PDF's
(hierboven) zoals gebruikelijk op de MF server ge-upload want dat loopt super mooi, "Open, Download & Go"
Succes gewenst
Met vriendelijke groet, Jan