21 juni Francorchamps

Nou, het was weer mooi kl#te met het weer gisteren.
Weer bijna de gehele dag regen gehad. Alleen de laatste sessie op een droge baan kunnen rijden. Meteen mijn regenband ook afgeschreven.:-(

Ik had de gok maar gewaagd om die laatste sessie ook op regenbanden te starten net zoals de rest van de dag. Maar de baan was die laatste x compleet droog dus begon op een gegeven moment alle kanten op te glijden en compleet geen vertrouwen meer.
De gok had in de derde sessie wel goed uit gepakt door als 1 van de weinige op regenbanden te starten, na 1 ronde begon het toen te hozen. Kon ik dus mooi doorrijden , laatste sessie was dus net verkeerd uitgepakt.
Al met al toch een leuk dagje gehad. Sta er nog steeds versteld van hoe hard je nog kunt rijden in de regen met de juiste bandenkeuze.

Stand tot nu toe : 3x Spa - 3x regen.......
 
Nou, het was weer mooi kl#te met het weer gisteren.
Weer bijna de gehele dag regen gehad. Alleen de laatste sessie op een droge baan kunnen rijden. Meteen mijn regenband ook afgeschreven.:-(

Ik had de gok maar gewaagd om die laatste sessie ook op regenbanden te starten net zoals de rest van de dag. Maar de baan was die laatste x compleet droog dus begon op een gegeven moment alle kanten op te glijden en compleet geen vertrouwen meer.
De gok had in de derde sessie wel goed uit gepakt door als 1 van de weinige op regenbanden te starten, na 1 ronde begon het toen te hozen. Kon ik dus mooi doorrijden , laatste sessie was dus net verkeerd uitgepakt.
Al met al toch een leuk dagje gehad. Sta er nog steeds versteld van hoe hard je nog kunt rijden in de regen met de juiste bandenkeuze.

Stand tot nu toe : 3x Spa - 3x regen.......

En daarbij is de grip op een nat spa ook nog eens zeer goed :)
 
In de pauze zag ik ook bijna iedereen naar slicks wisselen. |(
Maar Spa (blauw) kennende keek ik nog ff de kat uit de boom. En ondertussen af en toe de buienrader gecheckt. En jawel hoor 20 min voor aanvang van de derde sessie viel het weer met bakken uit de lucht. :o
Voor de laatste sessie konden idd de slicks erop.
Ondanks de regen een prima dag gehad. :+
 
Idd.. Ik ben in sessie drie, groep A, met slicks naar buiten gegaan.. Leek een goed idee zo een 20' voor aanvang.. Ooh boy was i wrong :-) na een toer was het circuit een zwemdok...

Sessie vier op regenschoeisel was goed:

Laatste sessie op slicks toch deftig kunnen doorgassen :-)

En last minute wielen vervangen is ook stevig geoefend die dag
 
Idd.. Ik ben in sessie drie, groep A, met slicks naar buiten gegaan.. Leek een goed idee zo een 20' voor aanvang.. Ooh boy was i wrong :-) na een toer was het circuit een zwemdok...

Sessie vier op regenschoeisel was goed:

Laatste sessie op slicks toch deftig kunnen doorgassen :-)

En last minute wielen vervangen is ook stevig geoefend die dag

Dan heb ik na de middagpauze bij jou in de groep gezeten. Ik gelukkig die 3e sessie wel op regenbanden ;-)
Ik zat s'ochtends in B. En de laatste sessie had ik ook beter ff snel kunnen wisselen maja.
 
In het pink was Pinky aanwezig, 4 sessies in de regen en laatste in de droge.

Voor mijn eerste keer Franco was het in orde..
 
Terug
Bovenaan Onderaan