Da Puppet Masta
Die hard MF'er
- 31 mrt 2003
- 669
- 0
All,
Onlangs heb ik een Kymco Agility 150cc met 16inch wielen aangeschaft. Dit is wel even wennen naast mijn Ten Kate Fireblade met 205 pk maar in het kader van veiligheid wel zo verstandig...
Nadat ik alles heb proefgereden (aprilia sportcity 250, suzuki sixteen 150cc, vespa gt 250 en een honda 125 cc) koos ik voor de Kymco Agility 150.
De reden dat ik de Kymco kocht is omdat het een leuke scooter is voor niet al teveel geld (EUR1950,- inclusief BTW, 2 jaar garantie, aflevering en kenteken). Prima ding met prima features zoals stalen remleidingen achter, 16inch, schijven voor én achter, heel erg licht met 120kg, bok én zijstandaard etc. Ik heb de zwarte.
Nu ga ik natuurlijk wel het een en ander aanpassen maar een racemonster gaat het niet worden. Doel van dit topic is jullie mee te nemen door de verschillende afwegingen en aanpassingen die ik doe aan mijn Kymco. Er volgen dus telkens updates. Zo kunnen jullie op basis van die afweging ook bepaalde beslissingen maken. Misschien helpt het je.
Groet
DPM
UPDATE 1: 12 oktober 2008
Idd erg leuke dingen. Je gaat alleen wel rijden als een hooligan...zo gingen we (S4S heeft er ook een gekocht) na de eerste 20 kilometer ergens een blinde bocht in maar daar stonden mensen. Was dus even spannend maar remmen kunnen die dingen wel! We hebben nu slechts 60 kilometer gereden maar 110km/h is al gehaald. Inrijden doen we namelijk zo: Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power
UPDATE 2: 13 oktober 2008
Vario + Torquedriver + CDI zijn besteld (merk NCY) en ontvangen bij www.revolution70.nl
UPDATE 3: 23 oktober 2008
NCY vario van www.revolution70.nl zit erin met 10 grams rollen. TOP! Er zit iets van 14.5 gram origineel in.
NCY torquedriver paste niet
CDI paste niet
Trekt nu veel sneller op en loopt iets harder maar lijkt begrensd. Next step is CDI aanpassen met eentje die past.
UPDATE 4: 19 augustus 2009
TPS is eruit. Lijkt toch harder te lopen: 105 semi rechtop, 110 bij liggen, voor het eerst 115! Kan ook komen omdat ik vanaf nu alleen nog maar ultimate BP tank (98RON en schone benzine).
UPDATE 5: 2 januari 2010
Na een speurtocht van meer dan 1 jaar moeten we vaststellen dat de meest wenselijke en verschilmakende aanpassingen zijn:
Ik me toch eens toeleggen op optische zaken als ruitjes en ik vind die witte kleur wel mooi...
DPM
Onlangs heb ik een Kymco Agility 150cc met 16inch wielen aangeschaft. Dit is wel even wennen naast mijn Ten Kate Fireblade met 205 pk maar in het kader van veiligheid wel zo verstandig...
Nadat ik alles heb proefgereden (aprilia sportcity 250, suzuki sixteen 150cc, vespa gt 250 en een honda 125 cc) koos ik voor de Kymco Agility 150.
De reden dat ik de Kymco kocht is omdat het een leuke scooter is voor niet al teveel geld (EUR1950,- inclusief BTW, 2 jaar garantie, aflevering en kenteken). Prima ding met prima features zoals stalen remleidingen achter, 16inch, schijven voor én achter, heel erg licht met 120kg, bok én zijstandaard etc. Ik heb de zwarte.
Nu ga ik natuurlijk wel het een en ander aanpassen maar een racemonster gaat het niet worden. Doel van dit topic is jullie mee te nemen door de verschillende afwegingen en aanpassingen die ik doe aan mijn Kymco. Er volgen dus telkens updates. Zo kunnen jullie op basis van die afweging ook bepaalde beslissingen maken. Misschien helpt het je.
Groet
DPM
UPDATE 1: 12 oktober 2008
Idd erg leuke dingen. Je gaat alleen wel rijden als een hooligan...zo gingen we (S4S heeft er ook een gekocht) na de eerste 20 kilometer ergens een blinde bocht in maar daar stonden mensen. Was dus even spannend maar remmen kunnen die dingen wel! We hebben nu slechts 60 kilometer gereden maar 110km/h is al gehaald. Inrijden doen we namelijk zo: Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power
UPDATE 2: 13 oktober 2008
Vario + Torquedriver + CDI zijn besteld (merk NCY) en ontvangen bij www.revolution70.nl
UPDATE 3: 23 oktober 2008
NCY vario van www.revolution70.nl zit erin met 10 grams rollen. TOP! Er zit iets van 14.5 gram origineel in.
NCY torquedriver paste niet
CDI paste niet
Trekt nu veel sneller op en loopt iets harder maar lijkt begrensd. Next step is CDI aanpassen met eentje die past.
UPDATE 4: 19 augustus 2009
TPS is eruit. Lijkt toch harder te lopen: 105 semi rechtop, 110 bij liggen, voor het eerst 115! Kan ook komen omdat ik vanaf nu alleen nog maar ultimate BP tank (98RON en schone benzine).
UPDATE 5: 2 januari 2010
Na een speurtocht van meer dan 1 jaar moeten we vaststellen dat de meest wenselijke en verschilmakende aanpassingen zijn:
- NCY vario van www.revolution70.nl met 10 grams rollen
- De TPS er af
- Ultimate BP benzine (daarmee haalde ik 115km/h)
- Nokkenas (update volgt)
Ik me toch eens toeleggen op optische zaken als ruitjes en ik vind die witte kleur wel mooi...
DPM
Laatst bewerkt: