Kymco jetmax 250

Rudi68

Rookie
8 jul 2021
26
24
Iemand ervaring met deze scooter? Ik kan er 1ntje kopen van bouwjaar 2015 met 5000 km's.

Zijn ze betrouwbaar, hoe rijd hij enz..

Alvast bedankt,

Rudi
 
Kymco is best goede kwaliteit, daar zou ik me geen zorgen over maken. In Nederland zijn helaas niet zoveel dealers en de onderdelen voorziening (vooral kappen) is niet geweldig. Zolang je niet onderuit gaat is er dus niets aan de hand. Helaas kruiste een kat het voorwiel van mijn Kymco People GT300i
 
Die koper vraagt 1000 euro. Dan ga ik morgen eens kijken. Zag er wel heel goed uit op foto's. Geen schade en krassen enz..
 
Als hij goed rijdt, gewoon kopen. Kun je niet veel aan fout doen. Wel even naar de banden kijken
Als ik me goed herinner gebruikte Kymco Kenda banden. Die zou ik vervangen door een A merk band. Wordt de wegligging een stuk beter van en vooral het vertrouwen bij regen.
 
Die koper vraagt 1000 euro. Dan ga ik morgen eens kijken. Zag er wel heel goed uit op foto's. Geen schade en krassen enz..
Dus een Kymco Jetmax 250 met 5000km op de teller van 2015 voor 1000€?
Als het model je aanstaat zou ik dat aanbod zeker van dichterbij gaan bekijken.
Kymco is de oudste scooterfabrikant van Taiwan, opgericht in 1963, en in Taiwan zijn scooters nog populairder dan in Italië. Dat zal geen rommel zijn.
 
Ik heb hem deze avond gaan halen en ziet er echt strak uit. 1000 euro was hij en is gekeurd. Die man was verhuisd en had er geen staanplaats meer voor en moest eigenlijk snel weg. Onderhoudboekje was er ook bij en alles was piekfijn in orde. Mja, ik denk het koopje van men leven 😊
 
Ik heb hem deze avond gaan halen en ziet er echt strak uit. 1000 euro was hij en is gekeurd. Die man was verhuisd en had er geen staanplaats meer voor en moest eigenlijk snel weg. Onderhoudboekje was er ook bij en alles was piekfijn in orde. Mja, ik denk het koopje van men leven 😊
Dat is mooi.
Heb ook zoiets keer gehad koopje van men leven.
 
Ik heb er de loto niet mee gewonnen maar toch vreemd content. Heb vandaag er zo'n 80 km mee gereden en totaal geen gebreken. Alvast merci allemaal voor de reacties. Tot de volgende..
 
Het is geen Kymco, maar een CF Moto. Kymco heeft geen model wat 'Jetmax' heet, CF Moto wel.
CF Moto is een Chinees. Geen idee hoe de kwaliteit in 2015 was, tegenwoordig zijn ze niet heel verkeerd naar wat ik begreep en is er o.a. ook een samenwerking met KTM.
 
CF Moto is wel een van eerste Chinezen geweest die hier op de markt kwamen. Kan me nog zo'n kruising tussen een scooter en een motor herinneren. Helemaal bekleed. Net als de eerste CB600F. Maar dan een met vario. Ik zie dat ze ook een aardig serie Quads hebben. Ze hebben dus wel al een redelijke lange ervaring op de Europese markt. Kwaliteit? Geen idee? Mogelijk zit er een kopie van een Honda blok in. Onderdelen daarvan zijn dan waarschijnlijk wel erg goedkoop. Maar goed; gewoon van genieten en niet teveel zorgen maken.
 
CF Moto is wel een van eerste Chinezen geweest die hier op de markt kwamen. Kan me nog zo'n kruising tussen een scooter en een motor herinneren. Helemaal bekleed. Net als de eerste CB600F. Maar dan een met vario. Ik zie dat ze ook een aardig serie Quads hebben. Ze hebben dus wel al een redelijke lange ervaring op de Europese markt. Kwaliteit? Geen idee? Mogelijk zit er een kopie van een Honda blok in. Onderdelen daarvan zijn dan waarschijnlijk wel erg goedkoop. Maar goed; gewoon van genieten en niet teveel zorgen maken.

Dat was denk ik de CF Moto V3;

1686897725014.png
 
Weet er iemand wat het middelste waarschuwinglampje betekent? Ik heb het nog nooit gezien..
 

Bijlagen

  • IMG_20230616_124542.jpg
    IMG_20230616_124542.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 28
Geen idee. Heb je geen handleiding? Wat voor kleur is dat lampje als ie brandt? Zie je dat als je de sleutel omdraait?
Ik zou misschien denken grootlicht oid, maar dat is misschien die rechtse al. Of die rechtse geeft aan dat je verlichting aan staat. Chinees is net even anders. :)

Hier trouwens de technische handleiding voor als je gaat sleutelen. Misschien handig.
250 - JetMax (CF250T-6A) - Technical Service Manual.pdf - Mojo
 
Soms word dat rood tijdens het rijden en begint te flikkeren en dan is het weer ne hele tijd in orde. Ik heb dat ook nog nooit gezien enz.. Maar ik ga straks eens bellen naar de oude eigenaar.
 
Gisteren gebeld maar hij wist het ook niet. Heb andere motorolie en koelvloeistof gedaan en blijkbaar opgelost. Ondertussen na een 230 km geen enkel probleem meer te vermelden. Alvast bedankt voor de reacties allen.
 
Rood is idd wel iets meestal met het motorblok. Maar goed, als je het nu niet meer ziet is het goed.
Wel blijf ik nieuwsgierig wat dat lampje voor moet stellen. :)
 
Gisteren iemand online gesproken die dezelfde scooter heeft. En zei als dat lampje aanspringen heb je een storing aan de motor, injectie, elektronica enz.. Dan moet hij aan de diagnose gehangen worden voor de foutmelding, anders weet je het niet. In mijn geval zou dat wss te maken hebben gehad met iets te weinig motorolie...zou ik raar vinden moest hij dat kunnen 'lezen'. Maar het waarschuwingslampje heeft toch al niet meer gebrand tot nu toe..
 
Terug
Bovenaan Onderaan