Yamaha X-Max 250 2009

Lijkt me de moeite waard om het te proberen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het ervoor zorgt dat de gashendel niet weer vastvriest.
als ik dit probleem heb .demonteer ik het gashendel ..als de vorige eigenaar er vet aangesmeerd heeft .kan dit aanvriezen ..kunnen ook de kabels zijn die aanvriezen (scooter iets minder ,daar ze onder n plastiekkap zitten)
 
Vanmorgen had hij het weer koud! Alleen niet de gashendel dit keer. De accu had niet genoeg spanning meer op de motor te laten starten. Hij hangt nu aan de druppellader. Nu zit er een LP YTX9-BS 12 volt 8,0 ah AGM motor accu in. Nu heb ik van de week al zitten kijken naar een motobatt. Is dit een goede vervanger?

Accu Yamaha YP250 X-Max 2007-2020 Motobatt MBTZ10S YTZ10S, YTX7A-BS | mPartz.nl
Ik zou niet direct een nieuwe accu kopen.

Ik had hetzelfde probleem met mijn Beverly in de winter van 2021. 4 weken in de kou stilgestaan en de batterij was leeg.
Toen met startkabels op de batterij van de auto gestart en direct een druppellader gaan kopen.
Mijn batterij is nog de originele Yuasa af fabriek batterij uit 2012, en met de druppellader blijft die tot nu in goede conditie.
Welke druppellader heb je?
Normaal gesproken moet je scooter morgenvroeg weer starten als vanouds.
 
Ow ja hij starte gisteren avond alweer hoor. Maar ik lees een hele hoop minder goede berichten over die LP accus. En een hoop goede berichten over motobatt.
 
Ow ja hij starte gisteren avond alweer hoor. Maar ik lees een hele hoop minder goede berichten over die LP accus. En een hoop goede berichten over motobatt.
motobatt ook nog gehad ..goede batterij ,maar dat is yuasa ook nu gebruik ik bij al mn scooters en al sinds mn cb en st 1100 shido lithium baterijen (wel ander lader nodig) daar mn scooters soms n maand niet rijden en gestald zijn in n loods ,starten deze altijd (zonder aan de lader te hangen)
 
(...) Maar ik lees een hele hoop minder goede berichten over die LP accus. En een hoop goede berichten over motobatt.
Jouw huidige accu is wellicht geen originele af fabriek. Heb jij die geplaatst? En hoe oud is die?
Ik heb geen ervaring met LP accu's en al evenmin met Motobatt accu's. Voor mij 2 merken waar ik nog nooit van gehoord heb.
 
Jouw huidige accu is wellicht geen originele af fabriek. Heb jij die geplaatst? En hoe oud is die?
Ik heb geen ervaring met LP accu's en al evenmin met Motobatt accu's. Voor mij 2 merken waar ik nog nooit van gehoord heb.
LP baterijen wordt veel verkocht in Belgie .zijn budget baterijen
 
Jouw huidige accu is wellicht geen originele af fabriek. Heb jij die geplaatst? En hoe oud is die?
Ik heb geen ervaring met LP accu's en al evenmin met Motobatt accu's. Voor mij 2 merken waar ik nog nooit van gehoord heb.
deze zat er al in, ik heb ook geen idee hoelang hij erin zit.
ik haal binnenkort motobatt en vervang deze gewoon.

LP baterijen wordt veel verkocht in Belgie .zijn budget baterijen
ja zijn goedkope batterijen. ik ga hem dan ook gewoon vervangen.
 
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen hoor ik een zoemend geluid aan de voorkant van de yamaha. Dit is me eerder niet opgevallen... kan iemand mij vertellen wat dit is?

 
Ik vermoed trouwens dat het de radiator ventilator is. Vanmorgen schoot opeens de themperatuur ook omhoog.
 
Ik vermoed trouwens dat het de radiator ventilator is. Vanmorgen schoot opeens de themperatuur ook omhoog.
Het filmpje in je vorige post is niet meer downloadbaar.
Maar het zal wellicht wel je koelfan zijn die je hoort. Veel meer dan die koelfan zit daar vooraan niet.

De combinatie van de koelfan die constant aangaat en de temperatuur die plots omhoog schiet kan wijzen op een groot probleem.
Het kan een eenvoudig probleem zijn: het koelwaterniveau staat te laag, maar het kan ook wijzen op een lekkende koppakking, en dat is niet goed. Dan moet de motor helemaal open om een nieuwe koppakking te plaatsen.
 
Het vreemde is. Het is niet altijd. Maar vaak wel dat je die ventilator hoor. Soms is er niks aan de hand. Dus ik denk dan geen lekkende koppakking.
 
Het vreemde is. Het is niet altijd. Maar vaak wel dat je die ventilator hoor. Soms is er niks aan de hand. Dus ik denk dan geen lekkende koppakking.
ventilator wordt bestuurd door n thermoswitch (zit in de ventilator) ...motor kan ook te warm worden door defeckt thermostaat (kan getest worden ) heb deze ook al moeten vervangen bij mn x city ....wel controleren of er genoeg koelwater inzit (wordt ook ontlucht aan het thermostaathuis)
 
ventilator wordt bestuurd door n thermoswitch (zit in de ventilator) ...motor kan ook te warm worden door defeckt thermostaat (kan getest worden ) heb deze ook al moeten vervangen bij mn x city ....wel controleren of er genoeg koelwater inzit (wordt ook ontlucht aan het thermostaathuis)
foutje van mij .thermoswitch zit in de radiator en niet in de ventilator...
 
Het vreemde is. Het is niet altijd. Maar vaak wel dat je die ventilator hoor. Soms is er niks aan de hand. Dus ik denk dan geen lekkende koppakking.
Logische redenering. Als die koppakking éénmaal lekt, dan lekt ze altijd.

Heb je al je koelvloeistofniveau gecheckt? En je olieniveau?
Beide op normaal niveau en geen ongewone geuren?

Indien OK dan zal er wellicht niets mis zijn met je motor en dan is de thermoswitch de eerste verdachte.
 
Vandaag deed hij het perfect! Starte in 1 keer. Temperatuur goed en de benzine meter deed het ook goed. Sinds eergisteren een nieuwe accu in gegaan. Een motobatt.
Ik snap er niks meer van haha

Edit:
Weer een rit achter de rug en opeens lijkt alles naar behoren te werken!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag deed hij het perfect! Starte in 1 keer. Temperatuur goed en de benzine meter deed het ook goed. Sinds eergisteren een nieuwe accu in gegaan. Een motobatt.
Ik snap er niks meer van haha

Edit:
Weer een rit achter de rug en opeens lijkt alles naar behoren te werken!
Dus een nieuwe batterij geplaatst en alles was weer zoals normaal?
 
Dus een nieuwe batterij geplaatst en alles was weer zoals normaal?
nee nog niet helemaal normaal. temperatuur lijkt wel beter te gaan. maar benzine meter werkt niet altijd. soms wel soms niet. ik kan me alleen voorstellen dat het iets elektronisch is. en niet met de koppakking te maken heeft. anders was het wel constant geweest en niet af en toe.
 
Heb je het elektrisch schema van je scooter?
Nee helaas. Maar het lijkt erop dat de temperatuur meter het weer goed doet. Alleen de benzine meter niet. Die doet het soms wel, en dan onderweg opeens weer niet en dan weer wel haha. kan dit aan de tankvlotter liggen? misschien schoon maken als dit kan?
 
Ik kan er van uit gaan dat het de vlotter is en niet de benzine meter. Het schommelt heel erg. Ik ga dus opzoek naar een nieuwe vlotter.
 
Nee helaas. Maar het lijkt erop dat de temperatuur meter het weer goed doet. Alleen de benzine meter niet. Die doet het soms wel, en dan onderweg opeens weer niet en dan weer wel haha. kan dit aan de tankvlotter liggen? misschien schoon maken als dit kan?
De problemen die je aangeeft doen mij meer denken aan problemen met de aansluitingen van je meters aan de massa, aan de min dus.
Mogelijk verroeste of gecorrodeerde stekkers.

Laat die vlotter maar waar die is, ik denk niet dat die het probleem is, kijk eerst de massa-stekkers na.
 
De problemen die je aangeeft doen mij meer denken aan problemen met de aansluitingen van je meters aan de massa, aan de min dus.
Mogelijk verroeste of gecorrodeerde stekkers.

Laat die vlotter maar waar die is, ik denk niet dat die het probleem is, kijk eerst de massa-stekkers na.
De therperatuur meter doet het nu al even goed. De benzine meter schommelt alleen. Dat vind ik zo vreemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan