Wat voor gereedschap nemen jullie mee?

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Wat voor gereedschap nemen jullie mee ingeval van panne?

Wat ik tot nu heb kunnen verzinnen ;)
Reserve bougie
bougiesleutel
inbussleutel
 
Je kunt het beter meenemen voor je panne krijgt.. :+

Maar ik nix, ik kan niks meenemen zonder tas.

Koz
 
Gewoon een beetje standaardgereedschap zodat, indien nodig, een kleine reperatie uitgevoerd kan worden.
Tot mijn gereedschap hoort ook mijn mobieltje om de anwb mee te bellen.
 
Standaard setje wat bij mijn motor geleverd is. BMW levert dit vrij compleet af overigens.

En m'n ANWB pas natuurlijk :)

Niet dat ik 'm nodig gehad heb hoor...
 
Standaard:
-Schroevedraaiers (kruiskop&plat)
-Steeksleutels & ringsleutels, beide in alle nodige maten
-baco sleutel
-Bougiesleutel
-Veervoorspannings-sleutel
-griptangetje
-kniptangetje

-schuurpapiertje
-poetslapje

&wat ik vergeet neer te typen



Bij langere tochtjes nog wat extra spul, oa. multimeter.

Echt veel kan je toch niet doen....
Je moest een weten... :P
 
Ik neem vaak toch nog één specifiek stuk gereedschap mee wat erg makkelijk is.
Mijn vriendin om de motor naar het tankstation toe te duwen. :+
 
‘k Heb zo’n linnen gereedschaprol, daarin zitten: steeksleutels, kniesleutels, een paar ringsleutels, bahco sleutels, een paar losse dopsleutels met ratel en wringstang, imbussleutels, bougiesleutel, schroevendraaiers en spanningzoeker, waterpomptang, zijkniptang, punttangetje, combinatietang, bankhamertje, nylon hamer, voelermaatjes, ijzerzaagje + lossen zaagbladen. Uiteraard breng ik sleutels in de maten zoals die aan m’n motor voorkomen.

Onder in m’n zijspanbak ligt ook altijd een paar bandenlichters, bandenplakset, bandenspanningsmeter, rubberhamer, voet-bandenpomp, een krik en een gevarendriehoek! Als ik echt op reis ga neem ik ook een multimeter, compressiemeter, momentsleutel en kleppentang mee.

Verder: bougies, staal- en koperdraad, elektriciteit draad, lampenset, zekeringen, stekkers, tie-wraps, (duct-)tape, isolatie- en plakband, een assortiment bouten, moeren, draadeinden, zelftappers en ringen. Voor lange reizen ook remblokken en rubbers en O-ringen, wiel- swingarm- en balhoofdlagers, pakkingset. Koppeling- en gaskabels. Div. olie, remvloeistof, demi-water, binnenbanden, velglinten, spaken.

En al die zooi die ik nog vergeten ben….
 
Standaard setje wat bij m'n motor geleverd is en m'n ANWB-pasje en mobieltje natuurlijk.
Ooit wel eens de benzinetank van een BMW tijdelijk moeten repareren met kauwgom en ducktape :)
 
complete 3/8 doppenset, ingekorte grote bahco, kleine bahco, steek ringsleutelset, speciale stukken voor doppenset, waaronder 1/4 aansluiting voor bitjes. zeer uitgebreid bitsetje, met torx enz, speciaal aangepast bitje voor helicoils, helicoil tap 8mm, 6 mm en bougiedraad, helicoils, ducktape, tyraps, 2 componenten exopy, binnenbanden, bandenlichters, waterpomptang, kniptang, fitting schroevendraaier, elektr. draad, stekkers, kroonsteentjes, binnenkabel setje, gebruikte remblokken, 6 tot 24 volt led spanningszoeker, bandenplakkers, luchtpatronen, tandartshaakje, soldeertin en nog wat losse rommel.

Ik ben geen ANWB lid!!!!!!!!
Die prakkers mogen niet aan mijn motor komen.
 
Honda levert bij de Deauville standaard een setje met steeksleutels, bougiesleutel en nog wat klein grut om anderen te kunnen helpen die een minder slimme motorkeuze hebben gedaan :P ;)
 
Ik heb een jap. Die gaan niet kapot :+

[serieus]
het standaard setje wat bij de fiets hoort. Maar die is alleen nog maar voor een andere motor gebruikt.
[/serieus]
 
Na m,n laatste valpartij zit er een medische kit bij m,n gereedsscapskistje:
inhoud,
mitella
paracetamol
morfine
pleister
tandenborstel
voetcreme(tegen stinkpoten als ik weer bij eerste hulp aankom met een gekneusde voet :P )
schone onderbroek als ik weer es uit de kleren moet voor het ambulance personeel 8-)
digitale camera om piccies te nemen voor alle nieuwschierige MF ers hier





Wat voor gereedschap nemen jullie mee ingeval van panne?

Wat ik tot nu heb kunnen verzinnen ;)
Reserve bougie
bougiesleutel
inbussleutel
 
Ik zie sommigen een enorme lijst posten maar waar verstoppen jullie dat?
Bij zat een tasje voor gereedschap maar dat jat men snel dus die zit er niet meer op.
 
valt me wel op dat
de mensen die wat meenemen
op
harleys
brikken
of italianen rijden

zelf heb ik een jap
en ndan heb je dat niet nodig

Sorry, ik rij japans.
Zodra je op plaatsen komt waar alles "wat minder" goed geregelt is en je mobieltje niet werkt ben je op jezelf aangewezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan