Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Dat dus.
Vorig jaar ook aan de beurt geweest met zuks en nog wat sterfgevallen...
 
Dit is het rondje wat ik wil rijden vanaf de 27e. Als het pisweer is in de Alpen dan zal ik die ook overslaan. Ik zie wel dat er nu ook 3 tot 4 mm regen per dag voorspeld wordt maar nog steeds met weercijfer 7 a 8 in het eerdere gedeelte van mijn route. Oftewel net zoals in Nederland vermoedelijk af en toe een keer een fikse bui tussendoor.

438119694_7788773724487045_6912067928793615730_n.jpg
 
@David_ZZR ik zie (leesbril op...) dat jij overnacht nabij Toulon. Weer je al waar? Tip: Cassis, erg fraai zeker in mei. Camping bijna in het dorpje, loopafstand.
Toulon overslaan als stad, behalve als je van marineschepen houdt, dan is de rondvaart top!.
 
Ik heb ook doorlopende reisverzekering, maar die is zonder pechhulp. (Unigarant)
Nu zit ik eens rond te kijken en zie dat ik via mijn bank, ABN AMRO, voor nog geen €2 premie per maand extra tov huidige verzekering ook pechhulp mee verzekerd heb. Ik ga dus overstappen. Ik heb ook geen pechhulp ANWB, wegens duur.

Huidige verzekering:
Dekking en maandpremie
Basisdekking€4,28
Werelddekking€1,42
Annulering€5,58
Assurantiebelasting 21%€1,50
Toeslag maandbetaling€0,13
€12,91

ABN AMRO:
Basisdekking Wereld
€ 4,28

Aanvullende dekking
Verzekering bij annulering
€ 6,36
Geneeskundige kosten
€ 1,54
Pechhulp Europa
€ 2,52


Premie per maand​

€ 14,70​

Inclusief
Assurantiebelasting
€ 1,82
Provisie
€ 1,29
 
Ik heb ook doorlopende reisverzekering, maar die is zonder pechhulp. (Unigarant)
Nu zit ik eens rond te kijken en zie dat ik via mijn bank, ABN AMRO, voor nog geen €2 premie per maand extra tov huidige verzekering ook pechhulp mee verzekerd heb. Ik ga dus overstappen. Ik heb ook geen pechhulp ANWB, wegens duur.

Huidige verzekering:
Dekking en maandpremie
Basisdekking€4,28
Werelddekking€1,42
Annulering€5,58
Assurantiebelasting 21%€1,50
Toeslag maandbetaling€0,13
€12,91

ABN AMRO:
Basisdekking Wereld
€ 4,28

Aanvullende dekking
Verzekering bij annulering
€ 6,36
Geneeskundige kosten
€ 1,54
Pechhulp Europa
€ 2,52


Premie per maand​

€ 14,70​

Inclusief
Assurantiebelasting
€ 1,82
Provisie
€ 1,29
pechhulp ANWB was voor mij juist goedkoop, want meerdere voertuigen.
 
pechhulp ANWB was voor mij juist goedkoop, want meerdere voertuigen.
€ 15,43 per maand en dat 2x (-35%) want vriendin rijdt uiteraard ook is duur € 25,46 per maand.
En let op maar 2 kentekens per jaar.
Wat dat precies inhoud snap ik niet, als je met je motor en je auto een keer panne hebt en dan met de auto van je vriendin stil komt te staan helpen ze je niet meer?
 
€ 15,43 per maand en dat 2x (-35%) want vriendin rijdt uiteraard ook is duur € 25,46 per maand.
En let op maar 2 kentekens per jaar.
Wat dat precies inhoud snap ik niet, als je met je motor en je auto een keer panne hebt en dan met de auto van je vriendin stil komt te staan helpen ze je niet meer?
9.17 per maand.

Maar ik heb alleen nederland buiten woonplaats. Buiten Nederland gaat mee op de reisverzekering en binnen mn eigen woonplaats loop ik wel naar huis als het moet.
 
9.17 per maand.

Maar ik heb alleen nederland buiten woonplaats. Buiten Nederland gaat mee op de reisverzekering en binnen mn eigen woonplaats loop ik wel naar huis als het moet.
Ik woon op 500m van de grens, dus alleen Nederland is niet genoeg.
 
misschien niet heel hendig om al in begin mei 12 mei tot 20 mei in oostenrijk te zitten en te willen kamperen :o

Wat een kriem zeg om een Camping rond Nauders tirol te vinden :o
Zelfs campings met pods is gewoon niet normaal in oostenrijk meer :(
 
Dan bespaar je die paar euro verzekering al uit door over de grens te kunnen tanken.
Ik woon 40km van de grens.
Wees gerust: Meer dan 90% van mijn benzine haal ik bij de 'Tankstelle'. (en dan tank meestal ietsje veel meer dan 30 liter)
En als ik er toch ben dan ook diervoer, bier, toiletartikelen, Kaiser-Brötchen...........................ect. Vaak een volle kar.
Als beloning (voor mezelf) scoor ik dan ook nog een Curry-Wurst. Mmmmmm :9

Benzine heb ik nog iets voorraad, het bier begint op te raken. Tijd voor weer eens een ritje! 🚚
 
Overigens is een dagtrip buiten de landsgrenzen ook gedekt door je reisverzekering. Dat is voor ons natuurlijk goed nieuws, als ik in Knokke ga tanken en motor start niet meer, kan ik mijn reisverzekering bellen. Binnen Nederland dient er een overnachting te zijn.
 
Nou ik heb besloten toch te gaan.

Maandag rij ik naar Liechtenstein en daarna door naar de Dolomieten.

Ik ga proberen er het beste van te maken en als het echt niet te doen is rij ik misschien eerder naar het Iseomeer.

De regenkleding, winterhandschoenen en dikke thermokleding zullen de norm worden.

De weervoorspelling is echtlijk overal in west en midden europa dit absurde slechte weer, dus afwijken om mooi weer te pakken heeft weinig zin.

 
Nou ik heb besloten toch te gaan.

Maandag rij ik naar Liechtenstein en daarna door naar de Dolomieten.

Ik ga proberen er het beste van te maken en als het echt niet te doen is rij ik misschien eerder naar het Iseomeer.

De regenkleding, winterhandschoenen en dikke thermokleding zullen de norm worden.

De weervoorspelling is echtlijk overal in west en midden europa dit absurde slechte weer, dus afwijken om mooi weer te pakken heeft weinig zin.

Suscces met de kou ik ben bang dat het ook niet hier wordt kamperen in Oostenrijk volgende maand :(
 
IMG_20240419_135040.jpg

Tot nu toe weinig te klagen in 2024 .
Met de jaarwisseling zat ik al ergens onder Barcelona.
Qua temperatuur zijn bergen hopeloos.
Zelfs 500 meter hoge ' heuvels ' zorgen al voor een heel ander klimaat op een afstand van 100 km , zeker tov de zuidkust.
Plannen voor de rest van 2024 is de komende maand nog zeker aan de zuidkant vd Pyreneeën te blijven 👍🏿

IMG_20240416_151535.jpg
 
Even stukje oefenen met volle bagage.
2 tikken bij de achtervering helpen aardig, wat zouden jullie aanraden met bandenspanning met een passagier en 20-30kg bagage? Ik dacht zelf 0.3 er bij ofzo.
20240420_214153.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even stukje oefenen met volle bagage.
2 tikken bij de achtervering helpen aardig, wat zouden jullie aanraden met bandenspanning met een passagier en 20-30kg bagage? Ik dacht zelf 0.3 er bij ofzo. Bekijk bijlage 1998210
Wat de fabrikant daar over zegt is een vrij goede basis. Ook de achterveer volgens SAG van de fabrikant doen.

Het zal je verbazen, maar de mensen die jouw motor ontworpen hebben hebben best een redelijk idee van waar ze het over hebben.
 
Ik vertrek met mijn tourmaat eind Juli naar Berchtesgaden. Van daaruit naar Oostenrijk, Liechtenstein, en Zwitserland. En misschien via het Schwartzwald weer op huis aan. Alleen de eerste 2 hotels zijn geboekt, en dan is het gewoon kijken waar naartoe, en welke route, en hotel zoeken de avond voor vertrek naar de volgende bestemming. Lang leve de vrijheid, niets staat vast. Dit is de eerste keer dat we dit zo doen. Normaal worden de routes uitgestippeld, en de hotels geboekt voor vertrek. Er zullen heus wel een paar obstakels zitten onderweg, maar die lossen we dan wel op.

En dan begin juni lang weekend naar Luxemburg met 6 personen, en eind juni een weekend Groningen, Friesland, en Drenthe met 5 man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan