Hét MF Motorweekend 2024

Als je dit jaar al meegaat, kun je ze volgend jaar het snot voor de ogen rijden :+ :] Niet dat dat het doel is natuurlijk...
 
Hmmm… ik zie er nu geen tieners bij, en dat is wel geweest 😇
Die tieners van toen zijn ondertussen eind 20 😂😂
En we hebben tegenwoordig zelfs ook 60 ers in de groep
 
Hmm, goede vraag. Wat is jong? Ik zie in de profielen dat Mart de jongste lijkt. Hij is 28. Verder zijn we allemaal de 30 wel voorbij en een heleboel ook de 40 al wel. De oudste heeft zijn 75e verjaardag al gehad.

Maar de groep voelt zich verder heel jong hoor.
 
Ontzettend leuk plan, ik ben zelf wel heel nieuw in de motorwereld. Wellicht geef ik mij op voor de volgende editie!

8 jaar geleden had ik hetzelfde, toen werd er door deze gezellige mensen tegen mij gezegd, gewoon doen! Ik heb enorm veel geleerd.
En zoals al gezegd, er is een beginnersgroep en daar wordt tijd gemaakt om dingen aan te leren.

Dus gewoon doen! Wees welkom!
 
Dat geloof ik idd. Volgend jaar verwacht ik ook wat vrienden met motor, dan kunnen we mooi samen gaan.
Als je mee gaat heb je ineens een heleboel vrienden! De meesten hebben het hele jaar contact; via whatsapp of kleinere toertjes of bbq's of zelfs verjaardagen soms. Dit weekend is meer dan een weekendje; dit is een vriendengroep.
 
Helaas kan ik deze dagen niet vrij krijgen van het werk, hopelijk volgend jaar een nieuwe kans.
Veel plezier en geniet ervan.
 
Maar de 600km heen en ook weer terug is al een aardige inspanning.

De geplande routes die we eind deze maand (is het al april?) gaan voorrijden zijn heen 460 tot 480 km vanaf Maastricht. We plannen vooralsnog twee varianten, voor de wat vlottere groepen en eentje voor een groep die wat minder snel lijkt te gaan, met een duidelijk beslismomentje.

De (geplande) terugreis zal zo'n 455 km tot Maastricht zijn.

We proberen in die routes geen urenlange stukken snelweg op te nemen, maar snelwegen vermijden zal er ook niet bij zijn. Op zich ook geen punt als je vanaf Maastricht eerst drie kwartier snelweg pakt, ben je alweer 90 km verderop.

Onze ervaring is dat een gereden gemiddelde van +/- 65 km/uur realistisch is over de hele dag als je helemaal geen snelweg doet. Neem je af en toe een stukje snelweg mee, dan wordt dat 70 km/uur, nooit echt meer (zelfs een volle dag snelweg kom je zelden boven de 100 km/uur gemiddeld uit).

De verwachting is dan ook dat die 455 km vanuit Maastricht ongeveer 7 uur rijden is, met wat pauzes een aankomst van 18:00 realistisch.
 
Laatst bewerkt:
Oe wat een leuke actie dit. Als een newbie kom ik hier helaas net te laat achter. Ik hou het in gedachten voor volgend jaar. Lekker achterin bij de beginnersgroep en sterke verhalen in de avond O-)
 
Nog maar
1711702834261.png


dagen te gaan en dan sluit de inschrijving DEFINITIEF
 
Terug
Bovenaan Onderaan