mean-machine
uut Ee
Als je een goed regenpak hebt, dan wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
verschilt niet veel met de rest van Schotland, misschien wat platter,Dat niet, het is een rondje Highlands.
Is het een aanrader om daar naartoe te gaan?
Als je een goed regenpak hebt, dan wel.
De reguliere autotrein Dusseldorf - Wenen / Insbruck rijdt niet meer. Wel rijden er nog commerciele autotreinen maar daar betaal je de hoofdprijs voor, kun je beter zelf rijden en luxe overnachten en dan ben je zelfs nog goedkoper uit....
Slaaptrein (autotrein) die kant op (bijvoorbeeld Wenen) kon ik niet vinden. Misschien nog iemand met een gouden tip of andere suggesties?
Ja had je al in de peiling en had dus dit antwoord van jou ook wel verwacht. Denk ook wel erg gaaf! Tips?Rechtdoor....... Balkan!
Wij verleden jaar geweestJa had je al in de peiling en had dus dit antwoord van jou ook wel verwacht. Denk ook wel erg gaaf! Tips?
Bedankt voor de tips! Ik zocht op Tara kloof en ik kreeg Tapa kloof: Тара is dat hem?Wij verleden jaar geweest
Tara kloof zou ik zeker doen, zeer de moeite
De baai van Kotor vooral de afdaling ernaartoe of klim hangt er vanaf van welke kant je komt.
Albanië moet je effe checken qua verzekering, wij als Belgen moeten er een extra verzekering nemen standaard verzekering dekt Albanië niet.
Nix mis met Kroatië en Albanië maar ik ga idd rechtdoor.Rechtdoor....... Balkan!
In Servisch schrift is het de Tapa. Dus het is wel dezelfde.Neen is echt wel de Tara kloof in Montenegro..
En als je valt en dood gaat zijn er genoeg gieren om de rotzooi op te ruimen.ik denk bergen ==>> scherpe rotsen
zorg dat je je band kan repareren.
maar daar heb je geen last meer vanEn als je valt en dood gaat zijn er genoeg gieren om de rotzooi op te ruimen.
En wat denk je: niet één!Eén woord : midges.
Heb jij wederom geluk gehad! ChancardEn wat denk je: niet één!
Het was dan ook continue pestweer 🌧🌧🌧
En op die ene dag dat het niet regende waaide het als de neten, dan vliegen ze ook niet.
Maar ik heb geleerd om blij te zijn met regen want "today's rain is tomorrow's whisky".
Kwestie van mindset.
Dat heb je dan weer niet in NederlandEn als je valt en dood gaat zijn er genoeg gieren om de rotzooi op te ruimen.
Mjn reis is al weer ten eindeMijn leidraad is de Donau. Startpunt is Schwarzwald in Doanaueschingen waar de Donau ontspringt.
Dan sla ik stukken over en kom tot op de grens met Oekraïne.
Mss een stukje de grens over?? Kijken naar het vuurwerk van Poetin.
Landen in volgorde (planning)
NL-D-CZ-A-SK-H-RO-(UKR?)-BU-SRB-KRO-H-A-D-NL
Geen mogelijkheid om daar naar de FZ te laten kijken? Zitten wel een aantal gasten die motoren kunnen fixen al heb je daar achteraf weinig aanMjn reis is al weer ten einde
Ja, ik was in D-CZ-A-SK-H en RO.
Beste optie lijkt om vanaf midden Roemenië terug naar huis te rijden.
In 2 dagen staat de FZ weer bij mij op de stoep. (loopt als de brandweer!)
Gister 1500+ gedraaid. Hoezo ik ben al moe na 300km? De FZ is een
Maar wat is nu de storing? Inmiddels al overleg met de 'geleerden'.
Overleden schokbreker-set? Gebroken stang demper of mss wel steun in het frame gebroken?
Rest-veerweg is bij opzitten nu zero. Bij plaatsen op middenbok blijft achterwiel gewoon op de grond staan.
Goed uitzoeken maar nu nog maar effe niet.
Ach, dat is toch geen ramp?Mjn reis is al weer ten einde
Ja, ik was in D-CZ-A-SK-H en RO.
Een indruk van voormalige communistische landen waar ik dan wel was?
In ieder 'beetje' oostblok-stadje heb je km's lang buitenwijken met gruwelijke blokken-bouw uit de Rode tijd.
Nu 30 jr na de Wende is de levensduur hiervan toch echt wel aan het eind. Roest, verdwenen stuc-werk. Goed voor de sloop.
Zelfs afgeschreven sociale woningbouw in NL is nog zeer goed vergeleken met daarginder.
Idd heb ik aan de Oekraïnse grens gestaan.
Grens over (en daarna terug) doe je niet in een paar uurtjes. Veel controles, papieren en weer controles.
En dat alles om een klein stukkie Oekraïne te rijden. Daarom gebleven aan de Roemeense kant.
Bekijk bijlage 1908180 Bekijk bijlage 1908181
Midden op de brug begint Ukrain.===================== Fotootje ad grens toen de FZ nog in orde was.
Al een stukje Roemenië in plots een soort bonk. Tsja...............??
Iets later leek het alsof mijn uitgaande lager kettingwiel 't had opgegeven. Zingend geluid. Dat is dan sowieso einde FZ.
Maar ook dat ik geen bocht meer kon maken omdat ik met de middenstandaard de grond raak.
Ik had ineens totaal geen vering meer. Wel fijn om te hebben is oostelijk Europa.
Het zingende geluid bleek de ketting-afscherming die tegen de ketting wordt gedrukt.
Aaaah, geen lager maar een gesloopte kettingrand. Da's een goede deal! Hoe ga ik dat fixen?
Beste optie lijkt om vanaf midden Roemenië terug naar huis te rijden.
In 2 dagen staat de FZ weer bij mij op de stoep. (loopt als de brandweer!)
Gister 1500+ gedraaid. Hoezo ik ben al moe na 300km? De FZ is een heerlijke reismotor!
Op de Autobahn met volle bepakking gaat ie relaxed 150. Gister laatste stukkie Oberhausen-Arnhem............eeeh, laat maar.
Nee, gatenkaas-wegen in Hongarije die lust ie (nu) niet.(meer)
Maar wat is nu de storing? Inmiddels al overleg met de 'geleerden'.
Overleden schokbreker-set? Gebroken stang demper of mss wel steun in het frame gebroken?
Rest-veerweg is bij opzitten nu zero. Bij plaatsen op middenbok blijft achterwiel gewoon op de grond staan.
Goed uitzoeken maar nu nog maar effe niet.
Ik ga nu eerst alsnog op vakantie met de BB.
Weet nog niet waarheen. Niet heel ver weg. (max 1000)
Tent op 1 plek en dan routes alle kanten op.