22 juni vrij rijden op Zandvoort

Begrijp dat veel mensen er op andere fora lol in hebben ene C.D. te bekritiseren. Lijkt me toch handig dan wel te weten wat er aan de hand was en dan de onnuances te verspreiden. Wat uiten sommige mensen zich toch onhandig ;(

Cees was op dat moment een rijder te corrigeren die het minder nauw nam met zijn eigen veiligheid en die van anderen en hem daarop te wijzen. Hij had de rijder ingehaald, zwaaide hem rustiger aan te doen en bleef te lang achterom kijken.

Kwam daarbij dus naast de baan bij uitkomen Gerlach en had in het gras te weinig remmend vermogen om de klap met de banden te vermijden.
Dat gebrek aan concentratie heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat 'onze' snelheden voor hem wat minder spannend zijn. Ken dat zelf ook wel -we blijven allemaal mensen- als ik ergens maar 100 mag rijden en wat om me heen ga zitten kijken en dus niet 100% veilig rij.
Ik heb toch wel een ander verhaal gehoord van een getuige(ex-racer) die mij vertelde dat hij te hard richting Hugenholtz knalde doorkreeg dat hij het niet haalde vol in de ankers moest awiel kwam ver los......en zo de bandenstapel verkende.

Raul vertelde mij dat Cees hem eerder idioot hard voorbij stuifde bij het insturen van de Marlborobocht,Raul twijfelde of hij zijn voorganger voorbij wilde steken maar deed dit toch maar niet.Had hij dit wel gedaan dan had het op dat punt al mis kunnen gaan.
Even voor de duidelijkheid,met name richting Cees Doorakkers.Ik heb veel respect voor deze ex: 500ccGP-rijder die ik meerderde malen op zijn 500cc racer's heb zien rijden .................maar dit '( .
Ik heb Doorakkers de eerste 1-2 sessie's in de buurt zien rijden van zijn pupiel :? op zijn Aprillia 125(met een schitterende stijl/hoge bochtensnelheid :} ) die hij nauwlettend in de gaten hield....nu de rest nog ;)
 
Laatst bewerkt:
sorry hoor Mischa maar wat een onzin :( ...... Maar als geen geel meer zie in een baan vak dan blijf ik geen 60 rijden |(
Ik vind meestal dat je wat zinigs hebt te melden. Maar volgens jouw hoort dit niet bij motorracen |(
Voor mij is het duidelijk "ik" heb geen wild zwaaiende vlaggen gezien richting Bos-uit.En mocht die wel uitgestoken zijn,zou best mogelijk zijn dan was dit niet goed zichtbaar :Z
Was dit wel het geval dan was waarschijnlijk de impact een stuk lager geweest.
Ikzelf heb alle geluk gekregen die ik op dat moment moest hebben om niet loeihard op mijn plaat te gaan(door het oog van een verrekt klein naaldje)....thanks mijn God.

Ik ben zeker niet de snelste rijder maar veiligheid staat bij mij erg hoog,daarnaast weet ik waar ik mee bezig bent t.o.v een X-aantal Rossireplcaatjes ;) Ook heb ik geen jarenlange circuitervaring,wel 22 jaar wegervaring.Toch zie ik dat er veel strenger opgetreden moet worden tegen die zogenaamde Rossireplicaatjes die denken zich met onnodig risico voorbij een ander te "moeten" steken.

Ik verwacht op 13 Juli verbeteringen,niet meer dan dit.
 
Er wordt veel gesproken over vlag situatie, en men is duidelijk op zoek naar antwoorden. Zoals ik al eerder had aangegeven, zouden alle baanposten bezet moeten zijn met mensen die een BACO-opleiding hebben gevolgd, alleen dan kan men snel reageren op situatie ter plekke voor het verdere gevolg elders op het circuit.
Daar is na mijn inziens door de organisatie niet goed mee omgegaan, en dus een lering voor de volgende keer.
Als ik kijk hoe het georganiseerd is tijdens vrij rijden met de MAC-zandvoort, dan ontkom je er niet aan, dat alle posten minstens met 4 man bezet is, en staat elke post in verbinding met een walkie-talkie.
Daarom vraag ik me nog steeds af, waarom er tijdens de CRT van Motorsportlifestyle onvoldoende posten bezet waren, om de rijders zo snel mogelijk van informatie te voorzien.
Je draait het filmpje niet meer zo gauw terug, het is gebeurd en laten we daar met z'n allen wat aan doen om de veiligheid van een ieder op de baan te kunnen waarborgen.
Yama R6 ZAC.nr:344
 
waarom ???? misschien moet er nog mensen werken :? .... MAC is 's avonds
Hoi Mosselman, je vraagt waarom???? Wel het klopt dat er mensen moeten werken, en ja de mac-zandvoort is in de avond. Maar waar het omgaat is om de veiligheid van een ieder te garanderen. Ja we zijn met een sport bezig, waar een groot risico aanwezig is dat het fout gaat. Door snel te reageren voorkom je dat het erger wordt.
Yama R6 ZAC.nr344
 
waarom ???? misschien moet er nog mensen werken :? .... MAC is 's avonds

Alles draait om vrijwilligers.
Bij de MAC moet je staan om te mogen rijden.
Bij de ZAC hetzelfde.
Bij circuit dagen op zandvoort worden er vrijwilligers geregeld.
Dat wil zeggen bij Maudie, er zijn ook dagen van motorsport zaken waar niemand staat.
Wil je betaalde Baco's, mag je per deelnemer minimaal 75 Euro's meer betalen.
En dan is het nog maar de vraag of je ze krijgt.
Assen heeft de luxe van een vaste ploeg mensen zonder werk uit de omgeving die tegen een kleine vergoeding per dag wiilen staan.
Gezien het aantal motordagen in assen is het daar haalbaar.
Ook door de prijs die je daar betaald.
 
Bottom line is wel dat we met z'n allen gebruik willen maken van het circuit en er dan ook samen voor moeten zorgen dat het zo veilig mogelijk is.



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
mijn pics door rico geschoten... :)
msl1.jpg

msl2.jpg

msl3.jpg

msl4.jpg
 
Ik heb geen geel gezien bij Kumhobocht en ook geen geel bij Bosuit. Ik reed alleen, volgens verhalen die ik hoorde stond er iemand met een vlag in zijn handen IN de baanpost (dus zeker niet zwaaiend!!), niet zichtbaar dus.
Lijkt wel of de waarheid nooit boven zal komen. Ik zie altijd de vlaggen, ik negeer ze nooit (ben niet gek).
 
Toen jij daar langskwam was er waarschijnlijk nog geen vlag in die eerdere bochten: je kon dus niet weten wat er komen zou ...

Mijn onbegrip was voor diegenen die wel een vlag op eerdere posten zagen, maar aangaven tijdens een vrij rijden sessie weer op het gas te gaan zonder daarvoor eerste een groene vlag te krijgen.

Hoe gaat het met de spieren; rollator nog nodig?
 
Toen jij daar langskwam was er waarschijnlijk nog geen vlag in die eerdere bochten: je kon dus niet weten wat er komen zou ...

Mijn onbegrip was voor diegenen die wel een vlag op eerdere posten zagen, maar aangaven tijdens een vrij rijden sessie weer op het gas te gaan zonder daarvoor eerste een groene vlag te krijgen.

Hoe gaat het met de spieren; rollator nog nodig?
Ok, duidelijk.
Rollator ligt alweer op zolder....ben alleen nog enorm stijf, gisteren was alleen liggen een oplossing...Morgen weer werken. Zondag en maandag ben ik weer op Zandvoort. Ik wil ook wel vlaggen (niet de hele dag, want ik heb het druk met herstelwerkzaamheden en mijn comeback :9 ).
 
Hmm, ik werd ingehaald door een instucteur in een bocht terwijl er toch duidelijk afgesproken was dat er alleen op twee rechte stukken ingehaald mocht worden. Na het zien van deze foto's weet ik ineens wie die instucteur was. :X
volgens mij was dat de vodafone bocht...en misha had mij gevraagd dat niet meer te doen..was niet zo handig... :)

ik ben ook maar mens he :)
 
volgens mij was dat de vodafone bocht...en misha had mij gevraagd dat niet meer te doen..was niet zo handig... :)

ik ben ook maar mens he :)
Klopt, maar ik had jou en je groepje allang aan zien komen (lang leve de achteruitkijk spiegels.)dus ik schrok er niet van.
Je hebt me alleen die mooie bocht door de neus geboord. :(

Ik heb die middag nog bij je motor staan :9~ (Erg fraai.) en kom er nu dus pas achter dat jij dat dus bent, terwijl ik je icoontje al tig keer hier op M-F heb zien staan. |(
 
Ik heb die middag nog bij je motor staan :9~ (Erg fraai.) en kom er nu dus pas achter dat jij dat dus bent, terwijl ik je icoontje al tig keer hier op M-F heb zien staan. |(
thnx voor je complimentje...ja ik wil nog een keer me nickname op me pak laten maken...dan wordt het allemaal een beetje herkenbaarder allemaal :)
 
Zo te zien doet dat sleutelbeentje het weer prima, helldesker!

't Gaat goed met Jos! Wat blauwe plekjes, beetje pijn aan z'n knie en ribben, maar verder okay :) Zondag mag hij nog niet meedoen van de dokter, maar we zien 'm zeker weer terug op het circuit.
 
gaat ut allemaal lekker met die foto's , gooi die ff in het circuitfoto topic joh !
we weten wel hoe mooi en goed en bla bla bla
 
Ik heb geen geel gezien bij Kumhobocht en ook geen geel bij Bosuit. Ik reed alleen, volgens verhalen die ik hoorde stond er iemand met een vlag in zijn handen IN de baanpost (dus zeker niet zwaaiend!!), niet zichtbaar dus.
Lijkt wel of de waarheid nooit boven zal komen. Ik zie altijd de vlaggen, ik negeer ze nooit (ben niet gek).

Ik was dus degene die stond te vlaggen bij bos-uit, en op het moment van de crash gaf ik meteen door wat er gebeurde aan de hoofdpersoon via portofoon die dat dan door kon communiceren naar de rest en tegelijkertijd pakte ik de vlag er al bij. Op het moment dat jullie aankwamen tuffen werd er dus al gezwaaid met een rode vlag bij post 23 (lees letterlijk zwaaiende rode vlag) en ik stond inderdaad in de baanpost op dat moment, de reden daarvan is vrij simpel: eerst wachten tot er verder geen rijders meer met volle snelheid aan komen rijden en je dit bevestigd krijgt via portofoon en dan pas ga je de baan op. Dit is uit eigen veiligheid maar ook uit veiligheid voor de berijders want het gebeurd nogal eens dat iemand zich van de schrik even lekker onderuit remt op zo'n moment. Vanaf het moment dat ik dus bij post 23 met rode vlag zwaaide zijn er nog zo'n 5 rijders met praktisch volle vaart aan komen rijden daar, het is duidelijk dat de post aan de buitenkant van de bocht zit en het dus niet ideaal is als je op volle snelheid zit en de bocht inkijkt maar de verantwoordelijkheid ligt bij de rijders zelf om op die post(-en) te letten. Ik kon mezelf nog behoorlijk opnaaien nog dat er toch nog mensen op volle snelheid daar aan zijn komen rijden maarja dat heeft verder ook weinig nut. Zelf heb ik die dag ook nog maar ff 3 sessies gereden maar echt veel zin had ik er al niet meer in na zo'n ochtendgebeurtenis maarja...
 
btw Acer wij zaten na de crash op de baan met elkaar te praten en ik bracht je nog ff naar t ambulancepersoneel, heb je nog ergens last van buiten gruwelijke spierpijn om?

En is er ook al nieuws verder over die man met de R1? Khad begrepen dat hij iig niet op de intensivecare lag ?
 
Ik was dus degene die stond te vlaggen bij bos-uit, en op het moment van de crash gaf ik meteen door wat er gebeurde aan de hoofdpersoon via portofoon die dat dan door kon communiceren naar de rest en tegelijkertijd pakte ik de vlag er al bij. Op het moment dat jullie aankwamen tuffen werd er dus al gezwaaid met een rode vlag bij post 23 (lees letterlijk zwaaiende rode vlag) en ik stond inderdaad in de baanpost op dat moment, de reden daarvan is vrij simpel: eerst wachten tot er verder geen rijders meer met volle snelheid aan komen rijden en je dit bevestigd krijgt via portofoon en dan pas ga je de baan op. Dit is uit eigen veiligheid maar ook uit veiligheid voor de berijders want het gebeurd nogal eens dat iemand zich van de schrik even lekker onderuit remt op zo'n moment. Vanaf het moment dat ik dus bij post 23 met rode vlag zwaaide zijn er nog zo'n 5 rijders met praktisch volle vaart aan komen rijden daar, het is duidelijk dat de post aan de buitenkant van de bocht zit en het dus niet ideaal is als je op volle snelheid zit en de bocht inkijkt maar de verantwoordelijkheid ligt bij de rijders zelf om op die post(-en) te letten. Ik kon mezelf nog behoorlijk opnaaien nog dat er toch nog mensen op volle snelheid daar aan zijn komen rijden maarja dat heeft verder ook weinig nut. Zelf heb ik die dag ook nog maar ff 3 sessies gereden maar echt veel zin had ik er al niet meer in na zo'n ochtendgebeurtenis maarja...

Ok, duidelijk....
Blijft idd een klotepunt, en de baanpost zou aan de binnenkant moeten staan.
Jij kon er dus ook niks aan doen, jammer...
Maar ik heb er niks aan overgehouden en de nieuwe racer komt er ook aan! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan