ONK Supermoto kalender 2009

SjoerdS

Die hard MF'er
11 mei 2008
337
0
12 april - Lelystad
3 mei - Boekel
16 mei - Tholen (ovb)
24 mei - Lelystad
6 juni - Oldebroek
14 juni - Zelhem
19 juli - Deurningen
26 juli - Den Dungen
9 augustus - Holten
23 augustus - Joure
30 augustus - Lelystad
13 september - Hellendoorn
27 september - Valkenswaard
4 oktober - Lelystad
31 oktober - Lelystad (Endurance)
1 november - Lelystad
 
Ik wil niet teveel zeuren maar 16 races and counting :X Prima voor de pro's en mensen die goede sponsoring/financiën hebben maar voor amateurs die is willen kijken hoever ze in een kampioenschap kunnen komen met een beperkt budget zijn op deze manier de dupe.

Supermoto is/was een leuke betaalbare sport maar als je dit soort dingen blijft doorvoeren dan is het gauw gebeurt voor de amateurs.

Voordeel is wel dat sommige races lekker in de buurt zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Tjah elk voordeel heb zn nadeel, ik vind dat we het niet slecht hebben in Nederland. In andere landen staan er soms niet eens 10 races op de calender.
 
Laatst bewerkt:
Tjah elk voordeel heb zn nadeel, ik vind dat we het niet slecht hebben in Nederland. In andere landen staan er soms niet eens 10 races op de calender.

Voor de sport is het ook goed maar voor de amateurs is het zo minder betaalbaar. Ik vind het gewoon jammer dat ik niet iedere wedstrijd rijden kan. Ik stel ook voor om een amateur klasse in het leven te roepen die gewoon met de nationalen mee kunnen rijden ofzo maar waar 10 aangestelde wedstrijden gelden voor de punten.
 
ja dat is een keuze die je zelf moet maken, maar het Lays team rijd alle wedstrijden mee hoor.
En mij persoonlijk kan het helemaal geen ene bal schele of je nu 12 keer laatst bent of 16 keer, scheelt je 4 punten hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.gr 242-323-333-296
 
Tjah ik snap t zeker hoor, tzijn wel veel wedstrijden = hoop slijtage en benzinegebruik. Maarja je bent ook niet verplicht alles mee te rijden al is dat wel leuk als je echt voor de punten strijd.
 
Voor 2009 heeft de K.N.M.V een ander kleur nummer schema op de site gezet, niks mis mee.Maar ik wilde een yamaha 450 uit 2004 aankleden in de Old school kleuren van Kenny Roberts.
dat is dus nergens te krijgen voor een 2004, wel voor 2006 type.
Niet aankomen zetten met polisport of acerbis, die kunnen het niet leveren.
Maar nu hoor ik van diverse kanten dat het er wel is??????? Wie het weet mag het zeggen.Gr F242......mail maar door op fdrie@home.nl.........Oh ja in de kleur spuiten van wit plasic naar geel vindt ik geen optie.............
 
Ik wil niet teveel zeuren maar 16 races and counting :X Prima voor de pro's en mensen die goede sponsoring/financiën hebben maar voor amateurs die is willen kijken hoever ze in een kampioenschap kunnen komen met een beperkt budget zijn op deze manier de dupe.

Supermoto is/was een leuke betaalbare sport maar als je dit soort dingen blijft doorvoeren dan is het gauw gebeurt voor de amateurs.

Voordeel is wel dat sommige races lekker in de buurt zijn :)

Bart, daar ben ik het eigenlijk best wel mee eens. Nu heb ik begrepen dat je ook per wedstrijd in kan schrijven. Ik moet dit nog navragen bij de KNMV. Als dit niet (meer) het geval is dan ga ik alleen maar vrij rijden en/of trainen

gr, Look.
 
ja zeker Look , je schrijft per westrijd in en betaald ook per wedstrijd.
Daarom staan van begin af aan alle licentie houders in het programma boekje, en daglicentie's niet ......Dus je kunt net zo veel wedstrijden rijden die je wil........gr 242
 
Was net de data in mijn agenda aan het zetten en toen viel me op dat er maar liefst 5 wedstrijden in de zomervakantie vallen! Aangezien mijn vrouw in het onderwijs werkt, zijn we qua vakantie gebonden aan deze periode en als ik het zo zie, kan ik niet op vakantie zonder minimaal 2 wedstrijden te missen. Dat vind ik persoonlijk wel erg jammer. Een korte zomerstop had er van mij wel in gemogen...
 
Sorry hoor maar drie wedstrijden in een maand vind ik echt teveel van het goede.
Ik was van plan om na het eerste seizoen weer het hele seizoen te gaan rijden om te kijken hoever ik het kan schoppen in de competitie...... Op deze manier gaat dat dus echt niet lukken. Het begint een beetje op autosport te lijken.... degene met de meeste pecunia gaan bovenaan staan in het kampioenschap, simpelweg omdat ze de mogelijkheid hebben om altijd te rijden.
Misschien is het een eerlijk idee om je beste 10 a 12 wedstrijden van het seizoen mee te laten tellen voor het kampioenschap??
Zijn er rijders die dit misschien een goed idee vinden? Dan wil ik er wel een briefje naar de knmv aan wagen.

Volgens de knmv zou er overigens einde dit jaar nog een rijdersvergadering komen om o.a. enkele misstanden van afgelopen jaar te bespreken (inkorten manches nationalen, te korte tijdtraining in Valkenswaard, fout bij startopstellingen etc.) Volgens mij is 2008 bijna afgelopen maar ik heb nog niets van ze gehoord. Of heb ik het weer gemist?

Oh ja, ik lijk misschien een tikkie negatief maar ik heb wel onwijs veel zin in het komende seizoen .
 
Sorry hoor maar drie wedstrijden in een maand vind ik echt teveel van het goede.
Ik was van plan om na het eerste seizoen weer het hele seizoen te gaan rijden om te kijken hoever ik het kan schoppen in de competitie...... Op deze manier gaat dat dus echt niet lukken. Het begint een beetje op autosport te lijken.... degene met de meeste pecunia gaan bovenaan staan in het kampioenschap, simpelweg omdat ze de mogelijkheid hebben om altijd te rijden.
Misschien is het een eerlijk idee om je beste 10 a 12 wedstrijden van het seizoen mee te laten tellen voor het kampioenschap??
Zijn er rijders die dit misschien een goed idee vinden? Dan wil ik er wel een briefje naar de knmv aan wagen.

Volgens de knmv zou er overigens einde dit jaar nog een rijdersvergadering komen om o.a. enkele misstanden van afgelopen jaar te bespreken (inkorten manches nationalen, te korte tijdtraining in Valkenswaard, fout bij startopstellingen etc.) Volgens mij is 2008 bijna afgelopen maar ik heb nog niets van ze gehoord. Of heb ik het weer gemist?

Oh ja, ik lijk misschien een tikkie negatief maar ik heb wel onwijs veel zin in het komende seizoen .

Lees mijn posts even ;)
 
Niks inkorten manche,s, 15min +2 laps in mooi zo.Vindt Harry ook.......
En 12 wedstrrijden van de 16 mee laten tellen ,is een slecht idee........Stel je staat na 12 keer bovenaan,hoef je niet meer te komen........
Ach je moet maar zo zien, ik denk dat er wel meer rijders zijn die niet alle wedstrijden rijden.
En dan is het simpel, als je niet rijdt krijg je ook geen punten......DUS stijg je vanzelf........
je kunt nog steeds per wedstrijd inschrijven, heb je een keer geen zin-komt het niet goed uit- ben je geblesseerd-is het takke weer-is het een klote circuit.
Duw je een keer tegen je kussen, geef je een ruk aan je dekbed en draai je nog een keer om.
En slaap je uit tot een uur of 12.00uur, ga er effe uit om te P.....n. En doe met je partner effe een vrije training, en /of wellicht een 1 ste en 2de manche........En je zondag is wederom wel besteed........Gr: 242...................is maar een idee hoor!!!!!!!!!!!
 
Juist wel Harry, is juist hartstikke positief
NU is de tijd om een elektrische Supermoto aan te schaffen,kunnen we ons profileren als de MEEST milieu vriendelijke snelheidssport die er is.
En zetten we heel Den Haag te kak,dan moeten er wel vragen gesteld worden in de 2de kamer.
En dat zal een 220volt schok te weeg brengen, gaan we strijden om de WINDMOLEN TRrofee.
Voor die gene die het niks vinden , hebben dan een klap van de molen gehad.
En dit soort berichten is koren op de molen voor de K.N.M.V..
Is er op zondagmorgen TE weing windt is het VERPLICHT om zaterdags NIET te BBQen maar om bruine bonen soep te eten.
En daar winden we dan ook geen doekjes om, er lopen zo wie zo scheetjes genoeg rond.
En dan is de sport zeker niet meer voor de RIJKE stinkers.
En alle 1cilinders kunnen op de schroothoop, of naar de Kringspierkringloper........And a Merry Xmas to You All.......Gr:242
 
En weet je wie er voorop rijd( en das dan weer jammer) Ariano Rossi, want die heb ALLEEN maar lucht in z'n donder...........Gr: lays team
 
Is zo stil op dit forum onderdeel....Denk er om jongens em meisjes , elk pondje wat je er nu bij vreet scheelt je 1 pk........
ga dus over op gezond voer..........Recept??????????
Okeeeee...Hier in de familie beroemd Zalm salade recept
6 hard gekookte eieren. ( ik bedoel niet op het hoogste vuur , maar wat langer dan normaal)
Blackpeper vers uit de molen ( al naar gelang smaak, 6.321 korrels)
Verse selderij bladje of 4 heel fijne gesneden.
lepetje of 4 halvanaise of gelijkwaardig 2 lepels mayonaise.
beetje olie( geen 10w40) maar olijfolie.
en tot slot 2 blikjes schoongemaakte Tonijn......
Flikker heel de zooi in een bak en hussel de handel goed door elkaar, heellijk op toastjes met een goeie fles of 2 drank erbij. om die rottige smaak wel te spoelen.........
Nog meer recepten bel me gerust, heb nog een geweldig recept liggen voor gevulde kikkerbilletjes. Op vidoe van Harry gekregen, was eerst een band met Supermotowedstrijden maar is er overheen gespoeld..Gr: 242
 
Is zo stil op dit forum onderdeel....Denk er om jongens em meisjes , elk pondje wat je er nu bij vreet scheelt je 1 pk........
ga dus over op gezond voer..........Recept??????????
Okeeeee...Hier in de familie beroemd Zalm salade recept
6 hard gekookte eieren. ( ik bedoel niet op het hoogste vuur , maar wat langer dan normaal)
Blackpeper vers uit de molen ( al naar gelang smaak, 6.321 korrels)
Verse selderij bladje of 4 heel fijne gesneden.
lepetje of 4 halvanaise of gelijkwaardig 2 lepels mayonaise.
beetje olie( geen 10w40) maar olijfolie.
en tot slot 2 blikjes schoongemaakte Tonijn......
Flikker heel de zooi in een bak en hussel de handel goed door elkaar, heellijk op toastjes met een goeie fles of 2 drank erbij. om die rottige smaak wel te spoelen.........
Nog meer recepten bel me gerust, heb nog een geweldig recept liggen voor gevulde kikkerbilletjes. Op vidoe van Harry gekregen, was eerst een band met Supermotowedstrijden maar is er overheen gespoeld..Gr: 242


hahaha...gevulde kikkerbilletjes....ik weet wat je bedoelt Frans...die zijn heerlijk!

Zal je zalm-recept opvolgen....
Moet je dat ook in zo'n kuip husselen ala Van Roozendaal?
Dien ik die peperkorrels ook te nummeren? (zwarte achtegrond met witte cijfers?)

Moet er geen zalm in dan?
 
Sorry hoor maar drie wedstrijden in een maand vind ik echt teveel van het goede.
Ik was van plan om na het eerste seizoen weer het hele seizoen te gaan rijden om te kijken hoever ik het kan schoppen in de competitie...... Op deze manier gaat dat dus echt niet lukken. Het begint een beetje op autosport te lijken.... degene met de meeste pecunia gaan bovenaan staan in het kampioenschap, simpelweg omdat ze de mogelijkheid hebben om altijd te rijden.
Misschien is het een eerlijk idee om je beste 10 a 12 wedstrijden van het seizoen mee te laten tellen voor het kampioenschap??
Zijn er rijders die dit misschien een goed idee vinden? Dan wil ik er wel een briefje naar de knmv aan wagen.

Volgens de knmv zou er overigens einde dit jaar nog een rijdersvergadering komen om o.a. enkele misstanden van afgelopen jaar te bespreken (inkorten manches nationalen, te korte tijdtraining in Valkenswaard, fout bij startopstellingen etc.) Volgens mij is 2008 bijna afgelopen maar ik heb nog niets van ze gehoord. Of heb ik het weer gemist?

Oh ja, ik lijk misschien een tikkie negatief maar ik heb wel onwijs veel zin in het komende seizoen .

Strak plan, ben gelijk voor!
Heb recent een mailtje gestuurd naar de KNMV met een aantal voorstellen.
Kreeg een leuk bericht terug waarin gemeld werd dat het gewaardeerd word als je je mening / ideeen meld!

Zomaar een paar wedstrijden niet komen vind ik toch geen lekker idee.
Zou je bv 4 schrapresultaten hebben, zou ik met een ander gevoel een keertje niet komen.

Grt
marco
 
Laatst bewerkt:
he Marco, slecht ideee hoor die schrapresultaten...........
Doe je met se6x ook niet, 4 slechte resutaten schrappen..hihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 
Nog maar 24 uur en dan is 2009 er al weer.
En dan nog 17 daagjes en dan zien we alle 15 aanmeldingen voor het SM 2009 party feest ook weer, of zitten ze al aan de 150man ??????????.Gr: Nr 14
 
Terug
Bovenaan Onderaan