help bij ktm 250gs 86

Status
Niet open voor verdere reacties.

ktm250gs

MF'er
24 jan 2009
48
0
hallo alle ik heb een ktm gs uit 86 250 cc die na lange tyd weer in elkaar zit ,nu wilde ik hem starten zonder bocht maar hij start niet,er komt wel rook uit de uitlaatpoort en ook steekvlammen,wat zou er mis kunnen zijn ,zou het het motoplat zijn of staat hij gewoon verkeerd afgesteld ,wie weet raad mvg rene
 
Zou zonder uitlaat ook moeten kunnen starten.
Onsteking afgesteld op 1.9 - 2.1mm BDP via dat gaatje in het vliegwiel en meten via bougiegat?
Bougie kapot? Een simpele B8ES even proberen (uit de scooterzaak) en dan gaan rijden met de B9es ipv die B10EG oid, die slaan nl om de haverklap kapot. Vraag me niet hoe het komt , het gebeurt gewoon.

succes
 
maar weet iemand een motoplat te koop voor een 250 cc uit 86 ,ze zijn schaars heb ik al gemerkt ,kon wel een motoplat kopen vsan een 250 cc ktm crosser uit 89 maar er zat geen verlichtingskabels bij aangesloten of zal daar toch iets van te maken zijn ,ze vroegen er 85 euro voor ,particulier.vind het een te grote gok want garantie is tot aan de voordeur.
 
Als het vlamt heb je en vonk.
Eerste controle : Is de afstelling nu goed via dat gaatje in het vliegwiel?

Test onsteking : Motoplat information and testing

Van nieuwer type past niet zomaar is "digitaal" en heeft een CDI kastje erbij.

Edit: alleen met een geschikte trekker het vliegwiel erafhalen, anders gaat je viegwiel eraan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een trekker voor de motoplat volgens mij was het M26x1.5, maar pin me er niet op vast.
Meet voor de zekerheid dat gat op met een schuifmaat.
Bij veel bromfietszaken verkopen ze die dingen ook.

full
 
hallo alle ben ik weer ,heb gedaan wat jullie me zeiden bij mijn ktm gs 250. de bdp stand was 1,4 mm en odp 0,5 mm ,staat dus niet goed ,nu had ik ook een poelietrekker gehaald maar die was zo zacht dat de draad meteen kapot draaide vd poelietrekker.is het vliegwiel linkse draad volgens mij wel ,kan het niet goed zien want de binnenste draad is vooraan een beetje beschadigd,maar de reden dat ie niet start zal wel daardoor komen ,weten jullie nog iets ?
 
aan de rechtse kant van het vliegwiel met daarin een gaatje zie je een zilver blokje dat 1,4 mm van de binnenzijde van het vliegwiel zit, de zuiger staat dan bijna bovenaan. als ik hem dan een slag draai en bij het volgende gaatje weer meet is de afstand 0,5 mm en de zuiger staat dan beneden dacht dat dat het odp was gr rene
 
HE GASSEN KRIJG HEM NIET AAN DE GANG ,ENIG IDEE HOE IK DA VLIEGWIEL ERAF KRIJG ZONDER POELIE TREKKER.
Waarom wil je dat vliegwiel er af?

Maargoed, bij brommers vroeger werkte dit (barbaarse methode):

- haal de vliegwielmoer van de krukas af
- doe de schaal over het vliegwiel weer op zijn plaats zodat er niets onverwacht naar je toe kan vliegen
- probeer te starten; 1 plofje en het vliegwiel ligt los van de krukas; kapje open en rapen
- waarschijnlijk is nu een halvemaans-spietje dat het vliegwiel borgt aan de krukas, verdwenen / verpulverd
- best mogelijk dat dat halvemaansspietje al eerder terziele was en dan krijg je een brommert niet meer gestart, enkele plofjes/vlammetjes soms wel mogelijk maar NIETS komt/staat dan meer "op tijd".

Brommerts hadden "toen" nog het vliegwiel, geborgd met halvemaansspietje, op conisch einde van de krukas geperst middels een flinke moer.

Van andere constructies, als die bestaan, kan ik niets zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Spie is niet om te borgen maar bedoelt als een "plaatsbepaler". Die spie mag nooit als zodanig belast worden. De conische constructie zorgt voor de verbinding.

En wat jij deed was ook echt barbaars.
Dé manier om je astap en conische opname in het vliegwiel naar de eeuwige jachtvelden te helpen.
En ik kan het weten, ik ben een paar keer ingehaald door mijn eigen vliegwielmagneet :$


Vroeger......... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan