Startproblemen Yamaha Diversion

15 mrt 2009
5
0
accu na de winterperiode opgeladen.
alleen start de motor niet. bougies doen het gewoon.
gewoon geduld en nog een paar keer proberen of heeft iemand tips?
 
uhm, sorry, ben een leek.
hoe doe je dat? waar zit dat?

Als je er achter bent wat de carbs zijn dan is de onderzijde van een carb het vlotterbakje.


Hierboven zie je een carb en boven de '03' van de fotodatum zie je onderaan de carb en dus onderaan het vlotterbakje een bout zitten (hier ietwat roestaangeslagen).
Als je die losdraait loopt hetgeen in je vlotterkamer zit eruit.
Banaan vermoedt dat er een luchtbel of water in dit bakje zit.

Owh ja, benzinekraan dicht houden en er een lap onderhouden als je dit doet.
 
Als je er achter bent wat de carbs zijn dan is de onderzijde van een carb het vlotterbakje.
[~[url="http://img171.imageshack.us/img171/3401/img2201.jpg"]afbeelding~][/URL]

Hierboven zie je een carb en boven de '03' van de fotodatum zie je onderaan de carb en dus onderaan het vlotterbakje een bout zitten (hier ietwat roestaangeslagen).
Als je die losdraait loopt hetgeen in je vlotterkamer zit eruit.
Banaan vermoedt dat er een luchtbel of water in dit bakje zit.

Owh ja, benzinekraan dicht houden en er een lap onderhouden als je dit doet.

Hee, das een verrotte DR!!!!


;)

edit: sorry voor de topickaping.

Ik heb er ook weer eentje aangeschaft (al weer wat maandjes terug, bedenk ik net...)
DR500blokmetgaterin.jpg

DR500opaanhangerI.jpg

DR500opaanhangerIII.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als een motor een tijdje stilstaat verloopt de benzine nogal, waardoor de motor niet zo makkelijk meer wil starten.
de lichtere delen van de benzine verdampt en omdat het in de vlotterbakken maar een kleine hoeveelheid is, gaat dit nogal snel, veel sneller dan in de tank.
de ene motor is hier gevoeliger voor dan de andere.
als een motor na een tijdje stilstaan niet direct wil starten, is vlotterbakken even aftappen de 1 van de eerste handelingen om het starten te vergemakkelijken.
 
als een motor een tijdje stilstaat verloopt de benzine nogal, waardoor de motor niet zo makkelijk meer wil starten.
de lichtere delen van de benzine verdampt en omdat het in de vlotterbakken maar een kleine hoeveelheid is, gaat dit nogal snel, veel sneller dan in de tank.
de ene motor is hier gevoeliger voor dan de andere.
als een motor na een tijdje stilstaan niet direct wil starten, is vlotterbakken even aftappen de 1 van de eerste handelingen om het starten te vergemakkelijken.

Mooie tweede tip is even laten inweken/sprayen/smeren met Forte 1, als je de vlotterbakjes er toch af hebt...

Oude benzine misschien toch maar aftappen en wegbrengen. Dan kun je ook meteen controleren of er niet ergens een verstopping zit.
 
Tsjaa, er is flink gestrooid dit jaar B|

Maarrûh..........ik hoop dat die van jou er nu wel beter uitziet :+

Gedemonteerd...

Frame heb ik al van nieuwe verf voorzien, ziet er meteen een stuk beter uit.

Velgen mooi schoongemaakt; die blijven lekker goudkleurig.

Ik heb ook al een nette 2e hands voorspatbord kunnen vinden. Ik moet het blok nog goed maken (kickstarter was een beetje doorgeschoten in het blok, met wat alu schade. Dat moet dus gemaakt worden.)

Vorkpoten ook maar een nieuw kleurtje, net als de tank, en dan weer in elkaar.

Heb helaas te weinig tijd (wie niet...).
 
Hier stonden ook een paar wijze dingen; over het hoofd gezien?

Jammer dat veel mensen een machine na lange stilstand zonder voorbereidingen proberen te starten want niet zelden worden dan sproeiers dichtgezogen met stolsels/roest/troep ofwel "van kwaad tot erger", een reiniger-additief komt er dan moeilijker of helemaal niet meer bij.

Had je wel na de aftaphandelingen de benzinekraan weer open gedraaid?

Mooie tweede tip is even laten inweken/sprayen/smeren met Forte 1, als je de vlotterbakjes er toch af hebt...

Oude benzine misschien toch maar aftappen en wegbrengen. Dan kun je ook meteen controleren of er niet ergens een verstopping zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan