Honda CBR 929 en 954 RR Topic

Is er interesse in een 929 en 954 topic?

  • Ja, AL-TIJD al op gewacht

    Stemmen: 1 1,8%
  • Ja, leuk!

    Stemmen: 41 71,9%
  • Nou...vooruit dan maar

    Stemmen: 2 3,5%
  • Mwa...Niet echt

    Stemmen: 2 3,5%
  • Nee! Het 900RR topic is voor mij voldoende!

    Stemmen: 11 19,3%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.

OnELeG

MF veteraan
17 apr 2007
2.127
2
Hierbij een interessepeiling voor een groot;

CBR 929RR en 954RR Topic!

Bladeschuinvoor.jpg


Het lijkt me leuk een centraal topic voor deze 2 veel op elkaar lijkende motoren te starten. Op dit moment is er al een (altijd erg gezellig!) 900RR topic, maar deze gaat voor mij te snel om daadwerkelijk nuttige fireblade info uit te halen! Insteek van dit topic is dus íets anders.

Mocht er wat aanloop zijn, ga ik wat linkjes toevoegen aan de startpost!(filmpjes, wph, foto's, technische info, koopjes etc)



Heb je een 929 of 954? Post dan een plaatje van jouw fiets en meld je aan! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan welke kant het opgaat. Het 900RR is een gezellig verzameltopic voor alles blades en indien info is gewenst en wordt gevraagd wordt daar waarmogelijk antwoord op gegeven.

Als het hier puur om informatie gaat en naslag werk is, zou het handig kunnenn zijn. Als het hetzelfde wordt als het 900RR topic, dan acht ik deze thread als nutteloos.

Tijd zal het leren. Maar ik heb voorlopig genoeg aan het 900RR topic, dat gaat zo snel dat het genoeg tijd kost om het allemaal the checken.
 
Ligt eraan welke kant het opgaat. Het 900RR is een gezellig verzameltopic voor alles blades en indien info is gewenst en wordt gevraagd wordt daar waarmogelijk antwoord op gegeven.

Als het hier puur om informatie gaat en naslag werk is, zou het handig kunnen zijn. Als het hetzelfde wordt als het 900RR topic, dan acht ik deze thread als nutteloos.

Tijd zal het leren. Maar ik heb voorlopig genoeg aan het 900RR topic, dat gaat zo snel dat het genoeg tijd kost om het allemaal the checken.


Nja puur om het naslag werk is niet echt mijn insteek, maarja, mensen maken het topic zelf! het 900RR topic is zeker gezellig, maar met een pagina of 15 per dag niet voor iedereen die een fireblade rijdt bij te houden. Niet iedereen heeft de wil of tijd om zoveel tijd op MF te besteden! Dat is exact de reden waarom ik maar heel kort actief ben geweest in dat topic, terwijl ik het dan best zonde vindt om gelijk helemaal niet meer in een blade topic te komen!
 
De 929 en 944 zijn eigenlijk wel bijzondere Blades: Honda gooide hiermee het roer compleet om door met een nieuw ontwikkeld model te komen met injectie.
Jammer dat ze er geen SBK mee reden (deden ze in die jaren met de VTR-SP) anders waren er denk ik best veel tune-goodies beschikbaar waren geweest :Y
 
Nja dan moet je wel heel goed zoeken... ik heb gezocht en kan alleen maar HRC snelgas gevonden, en dat is niet echt 954 RR specifiek.

Zijn er hier trouwens mensen met een vol systeem? En heb je daar echt merkbaar meer vermogen door?
 
Voor juist dit soort zaken lijkt mij een specifiek 929&954 topic uitermate geschikt, specifieke vragen gericht op deze fietsen. De meesten zaken gaan volgens mij toch wel op voor beide modellen en een mooie verzamellijst met alle goodies voor deze motoren is voor mij iig wel welkom. Wat Jaspah al zei, het is goed zoeken, m.i moet je iets te goed zoeken :(
 
Ik ben wat tegen gekomen van HASS, dat is een klein bedrijf in amerika en maakt een vervanger voor de orginele collector waar het HTEV systeem in zit. Hier zit een klep in welke open en dicht kan, en je hebt dus met een open slip/on nog geen open systeem.

Hij maakt een open vervanger voor het HTEV gedeelte, welke zo min mogenlijk weerstand bied. Voor mensen die een open systeem willen maar geen open systeem centjes uit willen geven, of reeds een dure slip/on hebben en dit als upgrade willen doen wellicht een idee! Ik heb hem gemailed, en kwam op rond de 135 euro p.s. (valt best mee)

eliminator.jpg


954%20runs%202-4-13%20hp-torque.jpg

128.42 PK = Volledig standaard
132.42 PK = Met open uitlaat, open LF zonder eliminator en zonder mapping
140.00 PK = Met open uitlaat, open LF, mét HASS Eliminator en custom mapping

Scheelt toch 12pk tov orgineel! (en 6nm koppel)
(Bij de 929 scheelt het zon 14-15pk)

Meer info: Hass Industries LLC
 
Laatst bewerkt:
Er is zoveel spul te koop... nokkenassen, zuigers, uitlaatsystemen, PC, luchtfilters.

Ik heb een akra full systeem met PC3 en K&N filter. Won er ruim 20pk mee t.o.v. volledig standaard.
En ja, hoe gek wil je het maken ? Laat je blok blueprinten, kop tunen, titanium kleppen, andere veren etc etc etc. Je kan het gewoon zo gek maken als je zelf wilt.
Wat wil je hebben ? Dan zoek ik het wel op voor je. (aangezien je het zelf niet kan vinden ? :P )
 
Foto van onze 954RR.
De 954RR is voorzien van PC3 en Akra. :)
Dit jaar op de bank maar eens kijken hoeveel pk erin zit.

IMG_2565.jpg
 
leuk initiatief dit topic :)

Ik heb een sc44 uit 2000:

fireblade%20005%20resized.jpg


Ik heb er al een aantal extraatjes opzitten :P

-yoshimura demper
-stalen remleidingen
-PT radiale rempomp (19x18)
-WP stuurdemper
-vertanding -1/+1 (echt een aanrader)

Eerst wil nog de vering aanpakken want de standaard veren hebben soms een beetje moeite met mijn gewicht (100kg). Is er iemand die zijn vering al heeft aangepast? Zo ja, waar? en wat? :)

Als ik het rijwielgedeelte naar mijn zin wil ik kijken of er nog wat extra vermogen uit te peuteren is :P
 
Ik ben wat tegen gekomen van HASS, dat is een klein bedrijf in amerika en maakt een vervanger voor de orginele collector waar het HTEV systeem in zit. Hier zit een klep in welke open en dicht kan, en je hebt dus met een open slip/on nog geen open systeem.

Hij maakt een open vervanger voor het HTEV gedeelte, welke zo min mogenlijk weerstand bied. Voor mensen die een open systeem willen maar geen open systeem centjes uit willen geven, of reeds een dure slip/on hebben en dit als upgrade willen doen wellicht een idee! Ik heb hem gemailed, en kwam op rond de 135 euro p.s. (valt best mee)

[afbeelding]

[afbeelding]
128.42 PK = Volledig standaard
132.42 PK = Met open uitlaat, open LF zonder eliminator en zonder mapping
140.00 PK = Met open uitlaat, open LF, mét HASS Eliminator en custom mapping

Scheelt toch 12pk tov orgineel! (en 2nm koppel)
(Bij de 929 scheelt het zon 14-15pk)

Meer info: Hass Industries LLC

Ik heb wellicht ook intresse in de HASS elliminator :Y


Er is zoveel spul te koop... nokkenassen, zuigers, uitlaatsystemen, PC, luchtfilters.

Ik heb een akra full systeem met PC3 en K&N filter. Won er ruim 20pk mee t.o.v. volledig standaard.
En ja, hoe gek wil je het maken ? Laat je blok blueprinten, kop tunen, titanium kleppen, andere veren etc etc etc. Je kan het gewoon zo gek maken als je zelf wilt.
Wat wil je hebben ? Dan zoek ik het wel op voor je. (aangezien je het zelf niet kan vinden ? :P )


Mark van Madracing heeft een 954 racer gehad met geflowde kop en uitlaatsysteem (wat er voor de rest aangedaan was weet ik niet) toen die de toerenbegrenzer een keer op 14krpm zette drukte die 170pk op de bank :9~
 
Moet je neem ik aan wel de kleppen + veren aanpassen ? Anders vindt ie het vast niet zo leuk.
 
Pft 170pk is wel een hoop zeg! Wellicht haal ik over 1,5 maand zon HASS Eliminator uit de USA. Den The Man geeft aan dat hij ook wel interesse zou hebben, zijn er nog meer mensen? Wellicht kunnen we dan samen shippen en verzendkosten besparen.

@Sjakov-> Mooie blade! Met de vering heb ik nog niets gedaan, ik vind die opzich prima voor de 954. Misschien doet alleen afstellen al een hoop? Kun je bij Hyperpro in Alphen laten doen. Anders een andere veer of compleet laten instellen,maar dat is best prijzig...


Misschien een idee dat iedereen een piccie van zn blade post met de mods, zodat ik deze in de startpost kan zetten? Dan staat die van mij er niet zo alleen bij ;-)

(@Nald-> van wie is de 954? want de duv blijkt van jou te zijn?)
 
Laatst bewerkt:
Haha, hij resized sichzelf gelukkig wel na 3 minuten ;)

Zoals ik al zei:
Ik ga over 1,5 maand de HASS Eliminator bestellen, als er meerdere mensen interesse hebben PM me dan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan