Banden vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard1973

MF veteraan
5 aug 2008
1.031
0
Amersfoort
Facebook
:W Hoi allemaal, ik weet er is al veel gekletst O-) over banden maar ik heb toch een vraag.
Ik ben vande week bij v/d Heerdt in Hilversum langs geweest en hij vertelde mij dat mijn achterband slecht was en toe was aan vervanging B| dit omdat het midden iets vlak is.
Ik sprak hierover met een collega motor rijder en deze vertelde me dat het zeker nog niet nodig was :? .
Nu twijfel ik en vraag ik hier raad....het is een Michelin Pilot Road 2.
Ik hoop dat de fotos genoeg zeggen :o een idergeval bedankt alvast.


10082009138.jpg

10082009139.jpg

10082009140.jpg
 
Fijne dealer heb je........ Dat was dan ook wel de laatste x dat ik daar kwam. Hoe zit het met de slijtage indicatoren -> Hoe veel profiel zit er nog op? Het rijdt natuurlijk wel wat minder fijn zo'n plat stuk maar om hem dan ook meteen te vervangen??? Dat zou lekker wezen........
 
je bent duidelijk geen bochtentype.
neem volgende keer niet zo'n sportief type band maar een harde toerband, die slijten minder snel vierkant.
op zich kan het vierkante geen kwaad, maar het is k*d insturen omdat je over dat hoekje heen moet. gewoon oprijden dus tot de laatste millimeter.
maar het leukste blijft bochtensturen en van de snelweg wegblijven, dan blijft je band het mooiste rond.
regen en stoplichtsprintjes zijn ook funest.
 
:W Hoi allemaal, ik weet er is al veel gekletst O-) over banden maar ik heb toch een vraag.
Ik ben vande week bij v/d Heerdt in Hilversum langs geweest en hij vertelde mij dat mijn achterband slecht was en toe was aan vervanging B| dit omdat het midden iets vlak is.
Ik sprak hierover met een collega motor rijder en deze vertelde me dat het zeker nog niet nodig was :? .
Nu twijfel ik en vraag ik hier raad....het is een Michelin Pilot Road 2.
Ik hoop dat de fotos genoeg zeggen :o een idergeval bedankt alvast.


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Met die band is helemaal niks mis, gewoon mee doorrijden :Y
 
ik vind hem er niet meer nieuw uitzien, en niet meer zo zwart. misschien beter dat je hem vervangt voor een nieuwe en dan meteen ook de volgende bestellen voor over een week of 4, dan is de nieuwe ook niet nieuw meer.

Welke werelddealeroplichter sleutelt en adviseert er met/over/aan jouw spullen.................

of heb je tegen je motorzaak gezegd dat je hem een beetje raar vind sturen en hem hierover om advies hebt gevraagd :? :?
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties, hier heb ik wat aan. :)
De band zat er al onder toen ik m in april gekocht heb.
Heb sindsdien een kleine 2000 km gereden waarvan zo'n beetje de helft op de snelweg.
 
Hallo buurman,

Ik heb het gezien en het valt reuze mee, als het mijn achterband was zou ik volgend jaar weer eens kijken. Sowieso oppassen in de regen omdat er in het loopvlak gewoon geen profiel zit,

Gr Onno

:W buur,
we hadden het er inderdaad ff over gisteren, maar wilde toch de mening hier ff weten :+
maargoed, ik laat 'm dus nog ff lekker zitten
zie je wel weer 's beneden ;)
 
je bent duidelijk geen bochtentype.
neem volgende keer niet zo'n sportief type band maar een harde toerband, die slijten minder snel vierkant.
op zich kan het vierkante geen kwaad, maar het is k*d insturen omdat je over dat hoekje heen moet. gewoon oprijden dus tot de laatste millimeter.
maar het leukste blijft bochtensturen en van de snelweg wegblijven, dan blijft je band het mooiste rond.
regen en stoplichtsprintjes zijn ook funest.

Wat een onzin. A. de MPR2 is een sportieve toerband. Die ook nog eens bekend staat om z'n lage slijtage. B. regen en stoplichtsprintjes funest ?? :? Ik rijd het hele jaar door met m'n MPR2's en rij in regen en soms even het gas erop bij een stoplicht, mijn banden zien er prima uit.
 
Hmmm, lastig te zien zo... Midden "lijkt" aardig profielloos te worden, zijkanten zijn nagenoeg nieuw.

Kom al jaren bij deze dealer en is een prima zaak, die naar mening altijd eerlijk advies geven. Dus als zij beweren dattie op z'n einde loopt dan geloof ik dat wel. Maar als jij er gevoelsmatig mee door wilt rijden dan zou ik dat zeker doen...

En nee, ik heb geen aandelen. ;)
 
Hmmm, lastig te zien zo... Midden "lijkt" aardig profielloos te worden, zijkanten zijn nagenoeg nieuw.

Kom al jaren bij deze dealer en is een prima zaak, die naar mening altijd eerlijk advies geven. Dus als zij beweren dattie op z'n einde loopt dan geloof ik dat wel. Maar als jij er gevoelsmatig mee door wilt rijden dan zou ik dat zeker doen...

En nee, ik heb geen aandelen. ;)

als je er zo tevreden over bent, moet je misschien eens overwegen om aandelen hierin te nemen, wie weet wordt je ook rijk.

:+
 
Moeilijk te zien zo op de foto.
Maar om Cor een oplichter te gaan noemen zonder de gestelde vraag te weten gaat toch wel wat ver.
Rij langs een andere dealer en stel de zelfde vraag en meet even de profieldiepte.
Alleen grappig dat ik niemand heb gehoord over de streep die over de hele band loopt, dus ik ga er maar vanuit dat we allemaal weten dat het een antiestatische lijn is die in sommige michelins zijn ingebouwd.
 
als je er zo tevreden over bent, moet je misschien eens overwegen om aandelen hierin te nemen, wie weet wordt je ook rijk.

:+



Gezien je beide posts omtrent het bandenadvies van Cor kan ik maar één conclusie trekken: je bent er nooit geweest...

Correct me if I'm wrong.

Vind het daarom nogal cheap om op basis van een paar lastig te beoordelen foto's en wat gebrekkige info de man meteen een oplichter te noemen.

Om een eerlijk oordeel te kunnen vellen moet je'm effe bellen om zijn kant van het verhaal te horen en de banden met eigen ogen eens aanschouwen voordat je op een open forum iemand z'n vakkennis de grond inboort. ;)
 
Gezien je beide posts omtrent het bandenadvies van Cor kan ik maar één conclusie trekken: je bent er nooit geweest...

Correct me if I'm wrong.

Vind het daarom nogal cheap om op basis van een paar lastig te beoordelen foto's en wat gebrekkige info de man meteen een oplichter te noemen.

Om een eerlijk oordeel te kunnen vellen moet je'm effe bellen om zijn kant van het verhaal te horen en de banden met eigen ogen eens aanschouwen voordat je op een open forum iemand z'n vakkennis de grond inboort. ;)

Helder, tevens slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan