Hoe banden oppompen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
21 mei 2020
179
76
Tja... hoe moet ik dit nou vragen...

De bandenpomp van het tankstation hier in de buurt heeft de geest gegeven. Kan gebeuren. De garagehouder vertelde me dat het apparaat niet meer gemaakt zal worden. Heel jammer want het was gratis. Ik tankte daar dus, als ik de keuze had, als tegenprestatie.

Ik zocht naar een nieuwe plek om mijn banden op te pompen en ging dus eerst in de kelder opzoek naar muntgeld. Zo'n rond ding met 50 erop. Eindelijk gevonden en opzoek naar een pomp. Jammer voor mij, alles hier in de buurt is nu 1 Euro geworden. Dat is 1. gedoe met muntgeld en 2. Duur voor 1 band. Achterband blijft keurig op 2.9. Ook na langere tijd stilstaan. Maar de voorband loopt nog wel eens terug van 2.5 naar 2.0 of minder. Dus altijd check ik de boel voordat ik rij. Banden/ wielen zijn goed. Gedoe dus. Ik ken die groene pompen waar je met een pinpas kunt betalen, maar die zijn aan de andere kant van de stad. Dus.... ook gedoe.

Hoe pompen jullie je band(en) op? Een mega compressor kopen is voor mij geen oplossing, maar misschien bestaat er iets kleins en handig.

Ben benieuwd, bedankt voor de tips!
 
Dit is toch echt wel het minimum wat je nodig hebt hoor:

Ingersoll Rand Doosan 12150 mobiele compressor


industriele-machines-mobiele-compressor-Ingersoll-Rand-Doosan-12150---1698661482348493656_big--23103012244152324300.jpg


;)

db
 
Speelt een hele grote rol zelfs. Kan zomaar 0,3/0,4 tussen een koele herfstochtend en een warme zomermiddag zitten.
Klopt met die extremen zeker. Maar was bijvoorbeeld op vakantie 2 weken geweest waarbij de temperatuur opeens 10 graden verschilde. Dit resulteerde in mijn geval in 0,3 bar verschil.

Als het in een constante temperatuur nog zo hard leeg loopt, dan is het wellicht handig om voor jezelf de oorzaak te achterhalen. En dan beslissen wat je er mee doet.
 
Dan doe jij het toch met de hand of voet voor 25,- 🤩

Of je rijdt wekelijks even langs de pomp voor 1,- per keer. Kan je ook nog thuis meten, daar meten en even rekening houden met de opgelopen spanning.
Voetpompje van drie jaar jong en €3,99 die in de rugzak past en een fietspomp van Action die zeven jaar oud is van €8,99.

Ik ben nu aan het bankdrukken.
Dan ga ik thuis toch niet electrisch een band met 0.15 bar oppompen. :?

Dat is voor mensen die met de auto naar de sportschool gaan of vijf kilometer naar het werk op een scootertje.
En thûûs staat bij deze "lui" de thermostaat op 23°C.
Comfy life. :+

In Hoek van Holland is de lucht bij de pomp trouwens nog gratis.
Ben ik vrijgesteld van werk aan de auto van mijn vriendin . *O*
 
Tis maar hoe minimalistisch je wilt leven.
De een maakt zich druk om een bandenpomp, waar ik overigens ook de 4 banden van de auto mee op niveau hou, maar knalt wel end van het jaar voor 1000,- aan vuurwerk de lucht in, of gaat op cruise vakantie ipv met de tent in het dorp verderop. Leven is voor mij niet overal zo zuinig mogelijk zijn, of 'wat ik met eigen noeste arbeid kan bewerkstelligen, zal ook zo geschieden'. Daarmee zeg ik niet dat ik lui ben of de verwarming op 20 heb staan. Das 1 ding zien en dat op elke gebied doortrekken. Je kunt ook kiezen

Ik vind 40,- voor zon ding nu niet een lui-luxe artikel om je druk over te maken. Relatief goedkope gemakzucht
 
Tis maar hoe minimalistisch je wilt leven.
De een maakt zich druk om een bandenpomp, waar ik overigens ook de 4 banden van de auto mee op niveau hou, maar knalt wel end van het jaar voor 1000,- aan vuurwerk de lucht in, of gaat op cruise vakantie ipv met de tent in het dorp verderop. Leven is voor mij niet overal zo zuinig mogelijk zijn, of 'wat ik met eigen noeste arbeid kan bewerkstelligen, zal ook zo geschieden'. Daarmee zeg ik niet dat ik lui ben of de verwarming op 20 heb staan. Das 1 ding zien en dat op elke gebied doortrekken. Je kunt ook kiezen

Ik vind 40,- voor zon ding nu niet een lui-luxe artikel om je druk over te maken. Relatief goedkope gemakzucht
Dat moet iedereen zelf weten. :Y
Het is ook een electronisch apparaat met accu die je op moet laden / bijhouden en de levensduur van de gewone fietspomp overtreft het waarschijnlijk.
 
Tja... hoe moet ik dit nou vragen...

De bandenpomp van het tankstation hier in de buurt heeft de geest gegeven. Kan gebeuren. De garagehouder vertelde me dat het apparaat niet meer gemaakt zal worden. Heel jammer want het was gratis. Ik tankte daar dus, als ik de keuze had, als tegenprestatie.

Ik zocht naar een nieuwe plek om mijn banden op te pompen en ging dus eerst in de kelder opzoek naar muntgeld. Zo'n rond ding met 50 erop. Eindelijk gevonden en opzoek naar een pomp. Jammer voor mij, alles hier in de buurt is nu 1 Euro geworden. Dat is 1. gedoe met muntgeld en 2. Duur voor 1 band. Achterband blijft keurig op 2.9. Ook na langere tijd stilstaan. Maar de voorband loopt nog wel eens terug van 2.5 naar 2.0 of minder. Dus altijd check ik de boel voordat ik rij. Banden/ wielen zijn goed. Gedoe dus. Ik ken die groene pompen waar je met een pinpas kunt betalen, maar die zijn aan de andere kant van de stad. Dus.... ook gedoe.

Hoe pompen jullie je band(en) op? Een mega compressor kopen is voor mij geen oplossing, maar misschien bestaat er iets kleins en handig.

Ben benieuwd, bedankt voor de tips!

De meeste "klanten" die bij mij op de zaak komen pompte ook gratis aan het pompstation.
Weet je hoe er mee om gegaan word/werd? Juist. Ding was om de haverklap stuk en kost serieus geld.
Dus klaar...nu een betaalde. Grappig is dat deze klanten niet bij in de zaak kwamen..maar wel ons vroegen hun te helpen.
Nu vraag ik geld om hun banden op te pompen. Inc tpms reset etc. Vraag 5 euro.
Zelfs dan nog gaat dat groepje ergens anders weer heen.

Niet erg..dat soort klanten hoef ik niet.
 
Ik heb een USB Xiaomi 1S (is tweede generatie) pompje, was ook €40 of zo. Banden verliezen nu eenmaal druk, moleculen die door rubber gaan. USB pompje is simpel. geen gezeur van kabel eruit halen, in sigaret aansluiting, contact aan, en hele zooitje weer oprollen na gebruik. Fietspomp is wel ok, maar bij 3.0 bar zit je op 3 kg/cm2. Een JoeBlow (heb ik ook) met een interne diameter van een 3cm heeft dan wel even 20 kg druk nodig voordat er 3 bar in gaat. Dan double action en ook 20kg trekken? nee bedankt.
Denk dat die USB pompjes een cylindertje van een 8mm dia hebben. Dat is 15x minder in oppervlak dan de JoeBlow. USB pompjes zijn vaak te vinden op Kickstarter. Ga naar Kickstarter en zoek op pump of compressor. Waren er net twee, Bscobber en Eausair. Beide beloven niet realistische waarden, maar zijn er doorheen met idioot lage aantal 'pledges'. Wat dacht je van 30db geluid?
Xiaomi was ook een kickstarter maar nu ook te te koop in meerdere internetshops, en ook fysieke shops met walk-in garantie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan