Het grote GS-topic, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokmans

MF veteraan
8 jun 2006
6.293
8
Oosterbeek
The sequal continues... Inmiddels aangekomen bij deel 4, en nog steeds niet uitgepraat!

De plek waar alle BMW all- en offroads thuishoren! (toch? Of gaan we die Xmoto's gewoon bannen hier? :+ )

Zal later vandaag wel wat moois van deze OP maken :Y

Voel je vooral vrij om even een plaatje van je geliefde tweewieler te plaatsen.

b03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo.... ik zal me hier eens melden.

Sinds 24 juli in bezit van een R1200GS (2008).

Heb er nu 4.000 km mee gereden dus nu kan ik er ook wat meer over zeggen.

Het kostte mij behoorlijk wat moeite om aan de fiets te wennen, maar ik denk dat ik het nu wel aardig in de smiezen heb.
Hiervoor heb ik onder andere een yamaha thundercat gereden en daarna drie R1100S'en.

Ik was door en door gewend aan de rijhouding en het weggedrag van die sportboxer, en als je dan in ene op een GS stapt is dat toch even heel anders.

Eerlijk gezegd heb ik in het begin nog wel eens wat twijfels gehad... :Y
En waarom? Omdat mijn sportboxer knetterhard en sportief was afgeveerd. Ik kreeg veel respons van het wegdek en wist precies waar de grenzen lagen. Als hij een stapje opzij deed dan wist ik ook dat dat oké was.

En die GS.... die geeft véél minder door. En dan is het soms lastig inschatten waar die grenzen dan wel liggen. En dat gevoel van vertrouwen in een motor krijgen.... dat kost dus tijd!

Inmiddels dus 4.000 km verder... praktisch alles gereden in het buitenland. In Nederland rijden Kato en ik nog maar sporadisch een ritje. Hoofdzakelijk Eifel/Moezelwerk.

Oordeel: ik mis af en toe de rauwheid van een sportblok, maar verder..... een geweldige fiets.
Minpuntje sofar.... die van mij pakt toch nog wel wat olie, en het standaardzadel is onder de maat. Daar komt dus nog wel een keer een andere bank voor.

Ook nog een aandachtspuntje... afgelopen weekend hebben eens een tijdje stuivertje gewisseld met motorfietsen. En nu moet ik zeggen... ik heb nog even rondgedenderd op de Adventure... en tja.... ik dacht dat die te zwaar zou zijn, maar ik moet toegeven... ook daar kon ik wel lekker mee sturen :Y

Opties van de R1200GS:
- spaakvelgen
- boordcomputer (of is dat standaard?)
- rizoma handvatten (en daardoor géén handvatverwarming -O- )
- kofferset van de Adventure (de koekjes trommels).

full


De rechter is de mijne, de linker is van manlief Kato

So.... that's it! :W
 
full


full


full


Zo.... op verzoek van de TS.... 'n paar foto's v/d geliefde tweewieler. *D
 
97576505f021e0bcfe5d91c23a6001de


Het was de bedoeling om vandaag op de motor naar mijn werk te gaan. Gistermiddag heb ik de accu nog aan de lader gehad. Gisteravond heb ik de motor uit mijn woonkamer gereden. Buiten proberen te starten. Dat ging vrij moeizaam en aan het geluid van de startmotor te horen had de accu het slecht. Half uurtje stationair laten draaien. Geen verschil. B|

Dat werd dus niet op de motor naar mijn werk. Ik heb vanmorgen even de beplating er vanaf geschroeft en de accu eruit gehaald. Er stond f650 op eneen datum in april 2002, het bouwjaar van de motor, dus het was gewoon de originele accu vanuit de fabriek. :Y Accu van 7 jaar oud en de motor heeft een half jaar stilgestaan dus die was gewoon dood.

Met de accu naar goedhart gereden en ik was er om iets voor half negen. Ik sta rustig te wachten tot het balie personeel buiten uitgerookt is en ik had de accu op de balie gezet ter vergelijking. Hoor ik achter me, zo die is overleden. Ik kijk om en het is de grote baas. Hij zag van 2 meter afstand al dat mijn accu overleden was. Hij in het magazijn dezelfde accu opgezocht en hem door een monteur laten vullen. Goed en vlot geholpen door de baas zelf. :} 52 euro lichter voor een nieuwe Yuasa en die heeft vandaag de hele dag aan de lader gestaan. Zo even wat eten en daarna de nieuwe accu erin, tupperware er weer opschroeven en eens kijken of ie dan beter start.

Vanavond mijn eerste rondje rijden. 8-)
 
[afbeelding]

Het was de bedoeling om vandaag op de motor naar mijn werk te gaan. Gistermiddag heb ik de accu nog aan de lader gehad. Gisteravond heb ik de motor uit mijn woonkamer gereden. Buiten proberen te starten. Dat ging vrij moeizaam en aan het geluid van de startmotor te horen had de accu het slecht. Half uurtje stationair laten draaien. Geen verschil. B|

Dat werd dus niet op de motor naar mijn werk. Ik heb vanmorgen even de beplating er vanaf geschroeft en de accu eruit gehaald. Er stond f650 op eneen datum in april 2002, het bouwjaar van de motor, dus het was gewoon de originele accu vanuit de fabriek. :Y Accu van 7 jaar oud en de motor heeft een half jaar stilgestaan dus die was gewoon dood.

Met de accu naar goedhart gereden en ik was er om iets voor half negen. Ik sta rustig te wachten tot het balie personeel buiten uitgerookt is en ik had de accu op de balie gezet ter vergelijking. Hoor ik achter me, zo die is overleden. Ik kijk om en het is de grote baas. Hij zag van 2 meter afstand al dat mijn accu overleden was. Hij in het magazijn dezelfde accu opgezocht en hem door een monteur laten vullen. Goed en vlot geholpen door de baas zelf. :} 52 euro lichter voor een nieuwe Yuasa en die heeft vandaag de hele dag aan de lader gestaan. Zo even wat eten en daarna de nieuwe accu erin, tupperware er weer opschroeven en eens kijken of ie dan beter start.

Vanavond mijn eerste rondje rijden. 8-)
moest die dan nog aan de lader? ik dacht dat ze eenmaal gevuld klaar voor gebruik waren.
oude accu heeft dus een respectabele leeftijd bereikt! dat doet een 1200 niet na!
 
Zo.... ik zal me hier eens melden.

Sinds 24 juli in bezit van een R1200GS (2008).

Heb er nu 4.000 km mee gereden dus nu kan ik er ook wat meer over zeggen.

Het kostte mij behoorlijk wat moeite om aan de fiets te wennen, maar ik denk dat ik het nu wel aardig in de smiezen heb.
Hiervoor heb ik onder andere een yamaha thundercat gereden en daarna drie R1100S'en.

Ik was door en door gewend aan de rijhouding en het weggedrag van die sportboxer, en als je dan in ene op een GS stapt is dat toch even heel anders.
...

Hey Girl,

Leuk dat de GS bevalt. Ik moest zelf ook wel erg wennen na de overstap van de R1100S naar de R1200GS, maar ik ben er ook erg happy mee. Gezien de armzalige kwaliteit van de Californische wegen is een GS ook wel een stuk comfortabeler dan een Sje. Bij de dealer staat nog wel een grijs/gele R1100S met mijn naam erop :] , maar de spaarcentjes zijn naar een F650GS twin gegaan voor mijn wederhelft, die net haar Californische rijbewijs heeft gehaald (angstig simpel overigens, je maakt je echt zorgen over de medeweggebruikers die met de hakken over de sloot hun papiertje hebben gehaald na twee middagen lessen en afrijden op een parkeerterrein, met 'slechts' twee keer de voet aan grond bij het rijden van een achtje B| )

Ik heb er nu na een jaar ruim 10k op gereden. De lange tochten gaan met de auto, om veel afstand te kunnen afleggen in korte tijd (weinig vakantiedagen...). Gelukkig hebben we in onze 'achtertuin' mooie wegen door een heuvelgebied (van zeenivo tot 4000 voet), waar je in 5 minuten zit. Bijna elk weekend maak ik dan ook wel even een rondje! Woon-werk verkeer is echt fijn, op zo'n grote hoge motor. Beter zien, en beter gezien worden. Ik heb ook extra verlichting op de motor (PIAA), wat echt enorm scheelt als je 's nachts op onverlichte wegen rijdt.

Het zadel is inderdaad niet fantastisch, maar voor een paar uurtjes rijden wel te doen. Meerdere dagen achtereen rijden lijkt me geen feest. Het zadel van de F650GS is ook niet zo geschikt voor de lange afstand. Het is overigens een erg fijne motor: soepel blok, stuurt licht, lekker zithouding, en toch genoeg power voor de snelweg en steile haarspeldbochten. Maar ik stap toch elke dag op mijn GS, ook als de 'kleine GS' beschikbaar is :X

Happy ridin'!
 
Laatst bewerkt:
moest die dan nog aan de lader? ik dacht dat ze eenmaal gevuld klaar voor gebruik waren.
oude accu heeft dus een respectabele leeftijd bereikt! dat doet een 1200 niet na!

Hij heeft wel een lading als ie nieuw is maar de verkoper zei dat ik hem het beste nog even aan de lader kon zetten. Vanavond heb ik de nieuwe accu ingebouwd en de beplating en het zadel er weer op gezet. Contact aan en hij startte metteen. 8-)

Pak aan getrokken en voorzichtig de eerste meters gereden naar de pomp. Ging maar 3 liter in en ik heb de banden even op spanning gezet. Daarna maar even een rondje gaan rijden en een stil polder weggetje opgezocht om eens te kijken hoever het gas open kan. :P

Man wat een beest. Hij heeft 26 pk minder als mijn oude lesfiets(yamaha xj6n) maar daar is niks van te merken. Je kan lekker tuffen in zijn 3 zo rond de 50 en als je hem even doortrekt dan rij je zo 100. Bijna net zo vlot door naar de 150. Ik dacht dat ie het boven de 100 wel een beetje gehad zou hebben. De 1 cilinder rijdt soepel. Ik had verwacht dat ie wat sneller zou bokken maar dat valt mee. De zithouding is beter als op de yamaha en ik vind hem echt leuk rijden. Je kan er rustig mee toeren maar als je hem op zijn staart trapt gaat ie als de brandweer. *O*
 
Zal me ook maar even melden in het nieuwe topic. De laatste tijd door vakantie en werk niet veel actief geweest hier :$

Actie-shot van het GS Paastreffen op het Eurocircuit:

Leuk baantje, toch Fritser? ;)
 
Geweldig baantje :Y was ook een erg leuke dag!
Leuke plaatjes op de 1e pagina, mooie foto's en een welkom voor het nieuwste lid.

Heb ook nog een leuk piccie dat ik de motor aan het wassen ben:
Ditisnietmeerdelesse2.JPG
 
Klopt, de water-inlaat ... uhh, luchtinlaat zit hier onder water O-)
De kaarsen moesten eruit om het water te dumpen ... maar daarna liep hij meteen weer als een zonnetje :}

Waar zijn jouw mooie/stoere piccies nou?? })
 
Klopt, de water-inlaat ... uhh, luchtinlaat zit hier onder water O-)
De kaarsen moesten eruit om het water te dumpen ... maar daarna liep hij meteen weer als een zonnetje :}

Waar zijn jouw mooie/stoere piccies nou?? })


Beter worden ze niet :N

full


Want verder rij ik altijd alleen, dus dat is een beetje moeilijk foto,s maken :W ......komend weekend trouwens lekker naar omg. Nurburgring, WSBK kijken :9~
 
Allen bedankt voor het welkom *D

@ Kaatje, leuk om weer eens even van je te horen. En neem je wederhelft maar onder de vleugels voor wat aanvullende praktijkervaring. Wat kunnen motorrijexamens elders toch summier zijn.... En wie weet.... zo'n S.. tja, 't blijft leuk, dus daarom staat die van mij ook nog gewoon in de garage. Moet ik zeggen dat ik afgelopen weekend ook nog een stukje in de Eifel heb gestuurd op een R1200S met SBK stuur en Wilbers veren. En ik moet zeggen.... dat was absoluut niet verkeerd O-)


bredebeier geeft de weekend planning door....:

......komend weekend trouwens lekker naar omg. Nurburgring, WSBK kijken :9~~

Thanx voor het melden, dus dan weet ik meteen dat het druk rond de ring is. Ik denk dat Kato en ik maar eens een weekend in deze contreien blijven. Volgens mij staat hij ook al zowat op canvas.. misschien maar even nieuwe bandjes gaan halen.

Overigens... eind september hebben we nog een week vakantie gepland.
Zijn de passen dan nog open? Ik heb echt geen idee..... mijn vermoeden zegt van wel, al zal het her en der wel fris zijn. Is mijn aanname juist?
 
hey Renegade, volgens mij zag ik jou vanmorgen in schiedam rijden.

full


ik neem aan dat er niet veel in deze kleurstelling zijn. Ik was die op de 1150 gsa, zilveren.
 
Laatst bewerkt:
Ik meld me dan ook maar weer even. En een foto van m'n lieve walvisje is niet zo makkelijk gevonden! In tegenstelling van manlief op de rockster.

Maar eentje gevonden, de middelste is ikke!
full
 
Overigens... eind september hebben we nog een week vakantie gepland.
Zijn de passen dan nog open? Ik heb echt geen idee..... mijn vermoeden zegt van wel, al zal het her en der wel fris zijn. Is mijn aanname juist? ~[/size]
de eersten gaan half september al weer dicht, zwaar afhankelijk van t weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan