25 kw op achterwiel?

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Heey MF-ers!

Ik vroeg me iets totaal nutteloos af!
25 kw op gas begrenzen is denk ik op het achterwiel 25 kw toch?
Is dat ook zo met legale setjes? Ringen, Cdi etc?
Of zijn die 25 kw op de aandrijfas?

Bedankt alvast voor de reacties!
 
Het wordt op de testbank gemeten op het achterwiel toch, en door de politie ook.
Dus het zal wel 25 kw op het achterwiel zijn :Y
 
als dat op een trapfiets lukt moet het op een 25kw fiets ook wel lukken lijkt mij :+

Alles kan op het achterwiel, maar een trapfiets is wel een stuk lichter en die trek je meer met je handen achterover, dat lukt je met een motor niet. Dat moet met koppeling misbruik.

Overigens is je foto op MF een stuk liever dan die op je Hyves... wat kijk je daar boos :P
 
Roll-on.jpg


Dit is een vermogensbank uitdraai van mijn vorige motor. Hij was begrensd met de originele set van kawasaki en zoals je kan zien had hij ongeveer 25kW op het wiel. Zal ook niet zo nauw komen als het een officiële set is.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt op de testbank gemeten op het achterwiel toch, en door de politie ook.
Dus het zal wel 25 kw op het achterwiel zijn :Y

In de wet wordt gesproken over 25kw motorvermogen (dus niet aan het achterwiel) eigenlijk zou je dus, als je de 12% verlies in de aandrijflijn meetelt, maximaal zo'n 22kw aan het achterwiel mogen hebben.
Maar niemand zal over die paar pk miepen zolang je maar de originele RDW goedgekeurde (lees 2e type goedkeuring) begrenzing 25kw set erin hebt zitten en dit ook op het kentekenbewijs staat :z
 
Laatst bewerkt:
Alles kan op het achterwiel, maar een trapfiets is wel een stuk lichter en die trek je meer met je handen achterover, dat lukt je met een motor niet. Dat moet met koppeling misbruik.

Overigens is je foto op MF een stuk liever dan die op je Hyves... wat kijk je daar boos :P

Ja echt? Zijn die lichter? :+

Die van mijn Hyves stond eerst ook op MF, maar om Sloopkogel een plezier te doen heb ik die maar veranderd....
 
Ja echt? Zijn die lichter? :+

Die van mijn Hyves stond eerst ook op MF, maar om Sloopkogel een plezier te doen heb ik die maar veranderd....

:Y Was me niet zeker dus heb ze maar eens gewogen. Was wel lastig om die hele motor uit elkaar te halen, heb alleen een keukenweegschaal dus ging wel wat tijd inzitten maar zeker weet... een trapfiets is lichter!

Doe je nu mij een plezier en verander je die van Hyves naar die van MF :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan