25 naar 35 kw

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB92

MF'er
10 okt 2012
37
0
Geertruidenberg
Heren;

Ik ben 19 en heb nu 13 maanden me rijbewijs, en gisteren te horen gekregen (ik heb zelf niet echt iets over mijn vraag kunnen vinden) dat ik m'n motor van 25 kw naar 35 kw mag laten brengen?
Wordt een beetje gek van de nieuwe regeltjes
 
En de dames dan?

Maar goed, volgens mij moet jij gewoon netjes met 25 kw blijven rijden tot je 21 bent OF je 2 jaar lang op 25 kw rijd (welke eerder komt) (dacht ik)

Die 35kw regel geld voor de mensen die vanaf 1-1-2013 afrijden...toch? Evengoed, als je al 19 maanden je rijbewijs hebt dan val je iig nog in de oude regeling. Dus 25kw naar mijn idee. :)

De kenners van de regels zullen je straks helemaal duidelijkheid geven :Y
 
Zoals in dat document waar ik net naar linkte staat, krijgt iedereen die nu zijn rijbewijs A Licht heeft gehaald voor 19 Januari 2013, automatisch 35kW vanaf 19 Januari 2013.

Overigens is het niet zo dat je meteen vol mag rijden op je 21e, zoals CBR zegt mag je vanaf 21 jaar examen doen voor A Zwaar. Overigens mag dit na 19 januari 2013 pas vanaf je 24e.
 
Zoals in dat document waar ik net naar linkte staat, krijgt iedereen die nu zijn rijbewijs A Licht heeft gehaald voor 19 Januari 2013, automatisch 35kW vanaf 19 Januari 2013.

Overigens is het niet zo dat je meteen vol mag rijden op je 21e, zoals CBR zegt mag je vanaf 21 jaar examen doen voor A Zwaar. Overigens mag dit na 19 januari 2013 pas vanaf je 24e.

Hmmz mijn fout..al die nieuwe regels maken het er niet makkelijker op. Dacht dat je gewoon je 25kw moest uitzitten als je je rijbewijs voor 19-1-2013 had gehaald maar blijkbaar mag je per 19-1-2013 overstappen van 25kw naar 35kw. :)
 
Home Documenten en publicaties Brochures Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A
PDF document | 7 pagina's | 199 KB
Brochure | 11-09-2012 | IenM
Brochure over de nieuwe regels van het rijbewijs voor bestuurders van motoren, motorscooters en gemotoriseerde driewielers. De nieuwe regels gaan in op 19 januari 2013. De wijzigingen zijn een gevolg van de invoering van de derde Europese rijbewijsrichtlijn.

Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.


Dit krijg ik in beeld als ik de link van je aanklik.
Het antwoord staat er al dacht ik zo, en heb het maar even vet gemaakt..
 
Home Documenten en publicaties Brochures Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A
PDF document | 7 pagina's | 199 KB
Brochure | 11-09-2012 | IenM
Brochure over de nieuwe regels van het rijbewijs voor bestuurders van motoren, motorscooters en gemotoriseerde driewielers. De nieuwe regels gaan in op 19 januari 2013. De wijzigingen zijn een gevolg van de invoering van de derde Europese rijbewijsrichtlijn.

Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.


Dit krijg ik in beeld als ik de link van je aanklik.
Het antwoord staat er al dacht ik zo, en heb het maar even vet gemaakt..

Ja en dan ga je verder neuzen in dat foldertje zelf...en dan blijkt dat dus ook niet helemaal waar te zijn..oftewel ze snappen de regels zelf nog niet helemaal bij de overheid vrees ik :X
 
Home Documenten en publicaties Brochures Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A

Nieuwe regels voor het rijbewijs A
PDF document | 7 pagina's | 199 KB
Brochure | 11-09-2012 | IenM
Brochure over de nieuwe regels van het rijbewijs voor bestuurders van motoren, motorscooters en gemotoriseerde driewielers. De nieuwe regels gaan in op 19 januari 2013. De wijzigingen zijn een gevolg van de invoering van de derde Europese rijbewijsrichtlijn.

Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.


Dit krijg ik in beeld als ik de link van je aanklik.
Het antwoord staat er al dacht ik zo, en heb het maar even vet gemaakt..

Zoals ik het lees blijven de regels geldig alleen vervalt de categorielicht van 25 kw en wordt dat 35 kw. Na 2 jaar krijg je nog automatisch het zware rijbewijs. Zie pag 5
 
Het spijt me Corvettefreak!!

Dus als ik het goed begrijp mag ik WEL 35 kw ( vanaf 19-01-13 ) en heeft geen gevolgen voor mijn vol vermogen datum.

@Huibert, ik heb allerlei info over mensen die nog geen rijbewijs hebben, maar had niks kunnen vinden als je je rijbewijs al hebt.

Bedankt voor de hulp allemaal :)
 
Hoezo spijt het je? Vragen staat vrij en tja de verwarring is ook hier aanwezig ;)

De voorlichting in dit geval zou echt beter moeten. Ben al blij dat ik geen last heb van al die regelingen :$

Als ik het goed begrijp klopt dat idd. Maar het 100% geloven doe ik dan weer niet, kijk eens in dat topic van Huibert rond ook ;)
 
Ja en dan ga je verder neuzen in dat foldertje zelf...en dan blijkt dat dus ook niet helemaal waar te zijn..oftewel ze snappen de regels zelf nog niet helemaal bij de overheid vrees ik :X

pagina 5, van het foldertje. Lichte categorieën

Oude situatie tot 19-01-2012 --> 25kW, na 2 jaar automatisch zwaar. (Dit is nu nog)

Nieuwe situatie voor rijbewijs categorieën van voor 19-01-2012 (iedereen dus met licht) -->
35kW, na 2 jaar automatisch zwaar.


Nieuwe situatie op of na 19-01-2012 --> a1, a2 en a met examens.


Dus ja, wij mogen straks vanaf 19-01-2012 wat meer vermogen op de lichte motor. Die gelijk staat aan A2 categorie.
 
Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.

Als je de link hebt geopend staat het bovenstaand onderaan het bericht
 
Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.

Als je de link hebt geopend staat het bovenstaand onderaan het bericht

Dat is het vol vermogen rijbewijs, daar gaat niets aan veranderen.
Zou er nog eens bij moeten komen zeg, dat wij ineens ook iets niet meer mogen.
Al hoewel, met de komende APK mag je er wat minder spullen op hebben natuurlijk.
Ze kunnen beter brommer-APK invoeren, heb je die dingen wel eens zien rijden? Geen verlichting, slechte remmen etc.
 
Hahaha wat een gezeik met die nieuwe regels. En een APK voor motoren is sowieso onzin. Vaak is de motorrijder een hobby rijder die goed voor zn hobby zorgt. En de niet hobby rijders ook omdat een slecht bandje op een motor nou eenmaal meer risico geeft dan op de auto.

Merendeel van de autos die een APK hebben zijn eigenlijk nog regelrecht rijp voor de sloop.
En dat rijdt gewoon rond en wij als motorrijders lopen extra risico door zulke automobilisten.

Kennen jullie klokje rond van de autoweek? Bij een TUV keuring wordt gezegd: de remmen zijn versleten en de eigenaar zegt daarna: het valt me allemaal wel mee met deze auto.

Motorrijders hebben hun spul voor elkaar en zijn zuinig op hun bike. Merendeel wordt binnen gestald. Voorafgaand een ritje wordt de boel gecheckt qua verlichting. Dat zie ik automobilisten niet doen.

Ik ben dan wel weer zon automobilist die wel alles in orde heeft en checkt. En zo zullen er met mij nog meer zijn maar een APK voor een motor is wat mij betreft onzin.
 
Het wordt er allemaal niet echt duidelijk erop al die oude en nieuwe regeltjes, en het gaat naar mijn idee ook helemaal nergens meer over ...
 
Ik ben dan wel weer zon automobilist die wel alles in orde heeft en checkt. En zo zullen er met mij nog meer zijn maar een APK voor een motor is wat mij betreft onzin.

Het gaat alleen maar om het geld, als ze echt veiligheid wilden hadden ze de motoren ongemoeid gelaten en hadden ze jaarlijkse bromfietskeuringen al lang ingesteld. Want die dingen hebben ze niet voor de hobby en het zal ze een fluit schelen of je met een 4 takt blok kleppen moet controleren... die rijden ze zo in de soep. Maargoed, we gaan offtopic.. :)
 
Nederland he :+

Man man man, blij dat ik me A'tje al een tijdje heb :')


You said it!

Een 125cctje met 11kw, wat heb je daar nou aan. Vermogen is juist handig om uit situaties te ontsnappen. Laat staan dat een beetje Nederlandse vent van 1m90+ en 70kg daar totaal niet op past. En wat al helemaal achterlijk is is dat je niet van niks naar A2 rijbewijs kan gaan als je 21 bent. Je MOET A1 twee jaar hebben gehad.

Triest. Diep triest. Aan de andere kant hoop ik wel dat er goed bekwame motorrijders door ontstaan.

Oh ja, laten we de automobilisten ook iedere twee jaar laten afrijden. Die gaan en masse zakken.
 
Bent u vóór 19 januari 2013 al in het bezit van een rijbewijs A? Dan blijven voor u de oude regels van kracht.

Als je de link hebt geopend staat het bovenstaand onderaan het bericht

Als je het pdf-bestand doorleest staat daar toch werkelijk wat anders in. Voor de verwarring. :+


"Nieuwe situatie voor rijbewijzen afgegeven voor 19-01-2013: 35kW met na 2 jaar automatisch zwaar."

Zie pagina's 5 en 6 van het bestand waar de link naar verwijst.

Ik ga toch niet voor een jaar weer nieuwe ringen erin doen en al het gezeur doorlopen. Gewoon rijden. Kw's mis je toch niet als je niet weet wat meer is :+
 
Laatst bewerkt:
Als je het pdf-bestand doorleest staat daar toch werkelijk wat anders in. Voor de verwarring. :+


"Nieuwe situatie voor rijbewijzen afgegeven voor 19-01-2013: 35kW met na 2 jaar automatisch zwaar."

Zie pagina's 5 en 6 van het bestand waar de link naar verwijst.

Ik ga toch niet voor een jaar weer nieuwe ringen erin doen en al het gezeur doorlopen. Gewoon rijden. Kw's mis je toch niet als je niet weet wat meer is :+

:^ !
Daarnaast kan de topic-starter zijn motor niet eens (legaal) op 35 kw laten zetten, omdat een R6 (volgens Yamaha YZF R6 ) ongeveer 90 KW heeft, wat meer dan het dubbele is van 35KW. Dus dan zit je sowieso aan 25KW verbonden, lijkt mij!

Wat een gedoe :Z , ik hou het lekker op 25KW. Moet nog 10 maanden precies, dus dat overleef ik ook wel :Y .
 
Ja joh, zolang het een ander betreft, invoeren die rotregeltjes!!

enig idee hoe kortzichtig dit overkomt?

Klaarblijkelijk heb jij nooit met bromfietsen en snorfietsen te maken.
Ik dagelijks en geloof mij, veel van dat spul is gewoon écht niet goed onderhouden.
Daar een jaarlijkse keuring voor invoeren zou wél beter zijn voor iedereen, ook voor de eigenaar van zo'n ding. Voor de motorfiets is het onzin, iedereen zorgt goed voor z'n motor, checkt het één en ander voor hij/zij gaat rijden en als iets niet goed is, niet rijden (afhankelijk van het euvel) of snel fixen.

Jij bent zeker nog nooit in het donker een brommer tegen gekomen zonder verlichting (of deels werkende verlichting), of een brommer waarvan de remmerij echt slecht was, of er een flinke blauwe walm uit bleef komen, ook nadat het blokje goed warmgereden was? Onderhoud kan ze geen zak schelen, zo lang ze maar ergens komen en het liefste zo snel mogelijk.
Zo nee, dan leef jij blijkbaar onder een steen en hoef je mij niet kortzichtig te noemen met mijn opmerking omdat het een andere groep zou betreffen.

Motor APK zou ik begrijpelijk vinden als er veel ongelukken zouden gebeuren door slecht onderhoud. Dat is niet het geval, de oorzaak van de meeste ongelukken is het niet uitkijken van de automobilist of het te overmoedig rijden van de bestuurder, niet de staat van de motor zelf.

Maargoed, laten we over dit eeuwige gezeik het juiste APK-topic opzoeken, dan kunnen we hier weer doorgaan over 35kW topic nr-zoveel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan