• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

250 aantikken hoe moeilijk is dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GTR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GTR

Guest
Komende zaterdag ga ik een proefrit maken op een kawasaki xz-636 '04. Ik ga deze proefrit maken in op de autobahn. Als de weg leeg is en er geen rotzooi op de weg is (dit ga ik van te voren checken alvorens testrun). Hoe moelijk is het dan om 250 km/u aan te tikken op een recht stuk? Dit is voor mij een soort magisch getal wat ik eens wil hebben gereden. :]

probeer t uit zou ik zeggen

hangt er vanaf. als je hoge snelheden niet gewent bent zul je waarschijnlijk een paar runs nodig hebben om je angst te overwinnen.

succes

Vrij moeilijk, tis mij iig nog nooit gelukt :+

Hoe moelijk is het dan om 250 km/u aan te tikken op een recht stuk? Dit is voor mij een soort magisch getal wat ik eens wil hebben gereden. :]

Hoe moeilijk is het om het gas open te trekken?

Iedere aap kan hard rechtdoor rijden dus als je motor het kan is het niet moeilijk :P

Hoe moeilijk is het om het gas open te trekken?
Het gas opentrekken is het makkelijkste wat er is ja, maar als je door hebt, dat 200 toch wel HEEL hard is als je nog nooit in dat gebied hebt gereden dan is het ineens niet zo makkelijk meer om 250 te halen ;)

tja vond 200 op mijn er6n toch een stuk harder aan voelen dan 250 op de r6

maar dat komt door de kuip

Het gas opentrekken is het makkelijkste wat er is ja, maar als je door hebt, dat 200 toch wel HEEL hard is als je nog nooit in dat gebied hebt gereden dan is het ineens niet zo makkelijk meer om 250 te halen ;)

Dat is wel een beetje waar. Maar met een volle kuip is het wel aardig te doen.
Als ik op die van mij langer dan 10 minuten boven de 200 wil rijden heb ik een week last van nekpijn.

Lekker voor de eigenaar van de motor, je doet het bij de proefrit, en niet als de motor van jezelf is begrijp ik. Mooi dat ik dat dan weet. Bij mij hoef je nooit langs te komen voor een proefrit igg.

Het is niet zo moeilijk om 250 km/h aan te tikken, als je genoeg vermogen hebt. Dan hoef je echt geen stuk van een paar kilometer te hebben, binnen 10 sec zit je op die snelheid, dus als het zo belangrijk voor je is maak een proefrit op een motor met een behoorlijk vermogen.
Schijnbaar kun je absoluut niet motorrijden, want om eerst de weg te gaan verkennen op een recht stuk? Grind in bochten etc is wel het verkennen waard, maar ik snap niet wat het probleem van een beetje grind op een recht stuk is, of verwacht je dat er complete afgewaaide dekzeilen, bankstellen etc. op de snelweg in duitsland liggen? -O-

Laatst bewerkt:
In een paar tellen zit je erop hoor, niks moeilijks aan.
Alleen beetje jammer dat je dat met een proefrit doet, ik zou er iig niet op zitten te wachten dat iemand mijn motor voor een proefrit neemt en vol gas aan t planken is.

Het is wel rap hoor. Ik heb wel eens 220 op de mijne gereden, maar toch maar weer terug gezakt naar de 200, hard zat vind ik. hoop wind ook.

Ik zou t doen als je hem gekocht heb. Wel prettig als je vertrouwd bent op die motor als je dat soort snelheden rijdt.

@ bandit_online
Wat zou het probleem trouwens zijn van het tijdens een testrit doen? Neem aan dat die persoon niet strak naast de snelweg woont, ds warm zal die motor wel worden. En een testrit is toch om die motor te testen :?

Laatst bewerkt:
maar waarom wil je de 250 halen??

dat je ff door wilt trekken snap ik die 250 grens niet?
je zal het zo halen,maar ken je de inwendige staat van de motor?
je kan beter een klapper maken met 140 dan met 250 hoor

zeer waarschijnlijk ga ik die motor kopen en ik wil hem gewoon goed testen, dus ook even 250. Hij heeft 100kW dat lijkt mij genoeg om 250 te halen?

Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt het stuk wel honderd keer checken wie geeft jou de garantie dat tussen jou check en het moment dat je er rijd niks op de weg is komen te liggen.

Zinloos dus.

En bovendien als je deze vraag stelt heb je dus geen enkele ervaring met hoge snelheden. Dan zou ik dat zeker niet op andermans motor gaan proberen.

En waarom zit je er uberhaupt zo op te focussen kwestie van veel rijden dan ga je vanzelf richting die snelheden geleidelijk aan dan wordt het tenminste niet zo'n geforceerd verhaal zo als het nu is.

Doe iig voorzichtig.

het is maar een idee hoor maar waarom laat hem voordat je de testrit maakt niet ff checken bij een motorzaak?
met die snelheid is het wel fijn om te weten dat alles wel 200% in orde is.

Je hoeft het niet echt gedaan te hebben voor een stoer verhaal in de kroeg...

Tja... als je eenmaal 250 hebt gereden hoor je bij de stoere gaste :X

:Z

Wijsheid kan t niet echt vinden!
Ik zou eerst maar s wennen aan het fietsie(als ie t uberhaupt haalt)

Maar goed.Gewoon vol gas en blijven schakelen he. :+
Btw t tellertje jokt nogal wat hoor.

Oh ja! Ver vooruit blijven kijken ik hou zelf op m'n Blade een marge van zo'n 500 meter in om te kunnen reageren op de rest van de medeweggebruikers(maar dan gaat t wel iets harder)

Laatst bewerkt:
Het is wel rap hoor. Ik heb wel eens 220 op de mijne gereden, maar toch maar weer terug gezakt naar de 200, hard zat vind ik. hoop wind ook.

Ik zou t doen als je hem gekocht heb. Wel prettig als je vertrouwd bent op die motor als je dat soort snelheden rijdt.

@ bandit_online
Wat zou het probleem trouwens zijn van het tijdens een testrit doen? Neem aan dat die persoon niet strak naast de snelweg woont, ds warm zal die motor wel worden. En een testrit is toch om die motor te testen :?

het doel lijkt meer te zijn om tijdelijk een motor met genoeg vermogen te kunnen lenen ipv. een serieuze koper te zijn.. dat zou ik ook een beetje matig vinden.. B|

TS heeft ondertussen gereageerd.. mbt. snelheid.. leer eerst die fiets kennen en ga dan zulke dingen doen.. feit dat je er zoveel waarde aan hecht geeft mij te denken dat je weinig ervaring hebt met die snelheden.. om te weten of ie 't goed doet is dat overbodig..

Laatst bewerkt:
Wat een zever. Als je zo een motor koopt gaat mij niemand vertellen dat hij die topsnelhied niet eens wil testen.

Dan moet je hem niet proef laten rijden. Ik heb mijn projectmotor al 2 keer uitgeleend aan 2 vrienden en dat is dan niet om er als een oma mee rond te rijden.

De enige 2 voorwaarden die er op rusten is dat diegene die hem in de soep draait betaald. En dat de motor eerst 15-20km warm wordt gedraaid.
Of dat nu met vastloper is, of onderuit gaat in grind, onderuit remt of in beslagname ... De rest interesseert mij geen reet.

Wat een zever. Als je zo een motor koopt gaat mij niemand vertellen dat hij die topsnelhied niet eens wil testen.

Dan moet je hem niet proef laten rijden. Ik heb mijn projectmotor al 2 keer uitgeleend aan 2 vrienden en dat is dan niet om er als een oma mee rond te rijden.

De enige 2 voorwaarden die er op rusten is dat diegene die hem in de soep draait betaald. En dat de motor eerst 15-20km warm wordt gedraaid.
Of dat nu met vastloper is, of onderuit gaat in grind, onderuit remt of in beslagname ... De rest interesseert mij geen reet.

je motor aan vrienden uitlenen is wel heel wat anders dan aan een evt koper die nog niet zolang z'n rijbewijs heeft,en nog moet vragen hoe moeilijk het is om de 250 te halen

Nou,...

als je met 250 lekker rechtop blijft zitten word het aardig moeilijk
Weet niet of TS trek heeft in helm als lunch, maar ik geef de tip goed achter het ruitje te kruipen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan