25kw begrenzing -->

25kw wet,

  • zo houden als het nu is

    Stemmen: 20 54,1%
  • regel het met aantal gereden km's (5 a 10.000 op 25kw) ongea

    Stemmen: 8 21,6%
  • voor iedereen een half jaartje ongeacht leeftijd

    Stemmen: 9 24,3%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Status
Niet open voor verdere reacties.
25kw trekt trouwens helemaal niet slecht op hoor, m'n vfr400 niet en de Z750 al helemaal niet, dus daar heb ik gelukkig geen last van
Dacht ik ook altijd, dat dat snel was, totdat je 's een keer op een volvermogen stapt :z :X

Dan is 'ie echt niet snel meer hoor
 
Ik heb zelf ook 2 jaar op zo'n brommer gereden, een GSX600f, maar die liep op de rijksweg 180 (heel de A15 nodig). Je moet er gewoon leren rekening mee te houden en nooit gaan sporten. Wat overigens nog veel leuker is met een 25 kW, is het schijtrijden van gasten die op een supersport aankomen maar geen bochten kunnen rijden. Met die fiets van je kun je 1000cc tjes helemaal poep rijden in de polder.
Tuurlijk joh! All the time B|
 
Ik denk dat je een keer je brommer (Dit keer met recht :X ?)moet laten nakijken... Of gewoon terugschakelen naar een 5e versnelling als je gaat inhalen :) , die SV 650 25 Kw is na de 8000 toeren in z'n 6 begrensd. Misschien ligt het daar aan....

Maar 130, dat is wel héél langzaam, zelfs voor 25 Kw :D
 
Ik denk dat je een keer je brommer (Dit keer met recht :X ?)moet laten nakijken... Of gewoon terugschakelen naar een 5e versnelling als je gaat inhalen :) , die SV 650 25 Kw is na de 8000 toeren in z'n 6 begrensd. Misschien ligt het daar aan....

Maar 130, dat is wel héél langzaam, zelfs voor 25 Kw :D

ik heb inderdaad geen flikker aan me zesde versnelling, want in me 5 maakt hij al niet zoveel hoge toeren, maar waar kan ik hem na laten kijken ? of laten testen ??
 
Welk bouwjaar is die SV van jou dan?? Misschien een keer een andere luchtfilter er op ofzo, heb er niet bijster veel verstand van...

Overal waar je een beetje goeie dealer hebt, kunnen ze je helpen. Misschien ligt het wel aan de afstelling van je kleppen. Ik zou 'm serieus eventjes laten nakijken daar... Kost je misschien een paar '€'tjes, maar dat hoort er allemaal bij :]
 
Ik denk dat je een keer je brommer (Dit keer met recht :X ?)moet laten nakijken... Of gewoon terugschakelen naar een 5e versnelling als je gaat inhalen :) , die SV 650 25 Kw is na de 8000 toeren in z'n 6 begrensd. Misschien ligt het daar aan....

Maar 130, dat is wel héél langzaam, zelfs voor 25 Kw :D

Terugschakelen (of 2 of 3 keer) is tevens leuk als je een open uitlaat hebt :9~
 
Mijn cbr600 haalde de 200 km/u... duurde even maar haalde t wel.. en idd moet je m wat hoger in de toeren rijden.... 150 km/u als kruissnelheid gaat prima...
 
Welk bouwjaar is die SV van jou dan?? Misschien een keer een andere luchtfilter er op ofzo, heb er niet bijster veel verstand van...

Overal waar je een beetje goeie dealer hebt, kunnen ze je helpen. Misschien ligt het wel aan de afstelling van je kleppen. Ik zou 'm serieus eventjes laten nakijken daar... Kost je misschien een paar '€'tjes, maar dat hoort er allemaal bij :]

mijn sv komt uit ´99. maar ga wel keer langs een dealer ofzo.. kijken hoe het zit.
 
wat nou als er niets op je kenteken staat?...bij mij staat er geen vermogen op en geen gewicht.
En voor mij is de enige mogelijkheid met een uitdraai.

Ik heb hier wel een uitdraai liggen, issie precies 34,8 pk, dus 25kw (klopt wel niet met mn gewicht van de motor, maar dat staat dus ook niet op het kenteken)..

Wil em best naar de dyno rijden (hoe :( ) en daar een uitdraai met handtekeningen, framenummer e.d. laten flexen....dat is verstandiger?

edit: ahhhh schijt...haat het om 3 vensters open te hebben...in verkeerde topic gereplyd...
zat deze te lezen:

Gevolgen 25kw met uitdraai.
 
Het is een lastig pakket waar je in bevind.Hard rijden is leuk maar ervaring opbouwen kan ook goed van pas komen.Het is al door iemand gezegd dat je er naar die twee jaar meer plezier er van hebt en dus heb je iets om vooruit te kijken en die twee jaar is zo om.Ik praat nu als een oude man maar ik heb precies het zelfde gedaan wat jij nu denkt want toen ik me eerste motor kocht zx-636 van 2002 heb ik hem nieuw gekocht en als 25 kw.Ik had toen precies hetzelfde als jou ik vond hem te langzaam en heb hem dus na 2 maanden terug laten zetten op vol vermogen en direct een dynajet kit erin gezet.En dat was heftiggggggggggg man was echt een wereld van verschil,maar ik speelden op dat moment ook met me eleven en van een ander.Want als er nou een ongelluk zou gebeuren wat mijn fout was hing ik en was dan niet verzekerd.Ik kreeg na 4 maanden dan ook een ongeluk en gelukkig mijn fout niet maar de motor was total loss.Kreeg wel me nieuw waarde terug en heb toen een hele nieuwe zx-9r gekocht en die rijd ik nog steeds en ben nu net een maand van me 25kw af dus geen zorgen meer.

Wat ik hier mee wil zeggen dat alles kan maar dat het niet altijd verstandig is wat je doet.Maar uiteindelijk moet je je eigen keuze maken en niet lkuisteren naar die van een ander.
 
Hey collega slachtoffer van de 25kW wet.

Ik heb een Kawasaki ZX6R (2001) 25Kw.
Volgens mijn informatie is elke ZX6R te beperken op 25kW.
Een Yamaha R6 is niet officieel voor de wet te beperken (dwz, niet met een officiele door de importeur geleverde restrictor set). Wel officieus, maar niet elke verzekeraar wil je verzekeren.

Mijn ZX6R loopt trouwens 170, dus jouw 130 lijkt mij aan de lage kant.

Groet, David
 
Ik heb ook een tijdje op een SV650 25kw gereden en die kon 150, met tegenwind misschien 145. Van 120 naar 140 ging erg snel. Nu heb ik een CBF600S 25 kw en die rijdt 155 km per uur. Inhalen kan vast nog veel sneller met motoren zonder begrenzing, maar het gaat nog altijd veeeeel sneller dan met de auto.

Voorlopig zit ik nog aan de begrenzing vast, maar ik vind 155 km per uur ook hard genoeg. Ik ga regelmatig rijden met motorrijders met meer kw, maar ik kan ze altijd bijhouden, ook op de snelweg.
 
Mijn 25KW Honda CB500 had ook maar een top van 130-140 km/h, en met wind tegen werd het nog eens erger :( . Auto`s op de snelweg inhalen was bijna niet te doen, ging super traag.
 
Ik heb ook een tijdje op een SV650 25kw gereden en die kon 150, met tegenwind misschien 145. Van 120 naar 140 ging erg snel. Nu heb ik een CBF600S 25 kw en die rijdt 155 km per uur. Inhalen kan vast nog veel sneller met motoren zonder begrenzing, maar het gaat nog altijd veeeeel sneller dan met de auto.

Voorlopig zit ik nog aan de begrenzing vast, maar ik vind 155 km per uur ook hard genoeg. Ik ga regelmatig rijden met motorrijders met meer kw, maar ik kan ze altijd bijhouden, ook op de snelweg.

ja, tot ze gas gaan geven, dan zijn ze wel weg.. *D
 
Mijn 25KW Honda CB500 had ook maar een top van 130-140 km/h, en met wind tegen werd het nog eens erger :( . Auto`s op de snelweg inhalen was bijna niet te doen, ging super traag.

ben gelukkig niet de enige, en ik begrijp als geen ander hoe je je voelt.. IT SUCKS !

mjah als er geen wind is of winjde mee gaat 145 wel soepel in een keer.. mjah wanneer heb je dat nou hier in NL :X :(
 
Ik rij nu bijna 2 jaar op een GSX 600F 25kw. Maar ik heb in die 2 jaar al wel meer dan 30000 km gereden. En er zijn er ook die in die 2 jaar maar 5000 km rijden. Misschien zouden ze het 25kW gebeuren dus ook moeten relateren aan de gereden kilometers, alhoewel dat moeilijk is te controleren natuurlijk.

Overigens is mijn gixjeF niet helemaal volgens de regels teruggevoerd. Er moet namelijk een aanpassing worden gedaan aan de carburateur, en er moeten ringen in de uitlaatbochten gemaakt worden. Dat laatste is bij mij niet gebeurd. Daardoor heb ik nog een top van rond de 200 in het uur, als het niet te hard waait. Alleen met inhalen merk je wel dat je op een 25kW fietsie zit.

Gelukkig loopt volgende week mijn 25kW rijbewijs af. Dus mooi op zoek naar iets met wat meer pit.
 
Wat een gezeik. Ga nou maar gewoon lekker wat ervaring opdoen met je 25KW-bike voordat je jezelf ergens om een boom heen vouwt.
Je kan genoeg leuke dingen met je motor doen. Motor rijden is namelijk niet alleen keihard knallen!!!!
 
ben gelukkig niet de enige, en ik begrijp als geen ander hoe je je voelt.. IT SUCKS !

mjah als er geen wind is of winjde mee gaat 145 wel soepel in een keer.. mjah wanneer heb je dat nou hier in NL :X :(

Ben er gelukkig al weer een tijdje van af, van het 25KW gebeuren, en rij nu rond op een Honda CBR600RR :) . Maar idd het is echt irritant, auto`s op de snelweg normaal inhalen was er niet bij. Ik heb overigens maar een jaar officieel 25KW gereden O-) , was er na een jaar zo zat van, dat ik het 25KW kitje er maar uit gehaald heb, niet zo`n slimme actie eigenlijk, als er wat gebeurt dan hang je,, gewoon de 25KW periode uitrijden is het beste :) .
 
Leg dr eens een kleiner voortandwiel op. En stop met janken aub. Toevallig eens voorbij zien komen wat ik met 25kw doe? (Staat nog linkje in mn signature zie ik..)

Is ook mijn enige vervoer btw...
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeik. Ga nou maar gewoon lekker wat ervaring opdoen met je 25KW-bike voordat je jezelf ergens om een boom heen vouwt.
Je kan genoeg leuke dingen met je motor doen. Motor rijden is namelijk niet alleen keihard knallen!!!!


jij hebt duidelijk ervaring met 25kw.....
 
Is dat ding niet beroerd afgesteld? 115 met wind tegen lijkt me niet echt gezond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan