Mijn ervaringen met Damen Leathers producten

Rik_de_Dick

MF veteraan
7 sep 2008
5.819
0
Zo eerst ff mn frustraties van me afschrijven.

Vorig jaar ben ik begonnen met rijlessen. Destijds heb ik een mooi setje Damen handschoenen gekocht voor 90 euro. Eerste half jaar heb ik ze dus een uurtje in de week gebruikt. Na mijn rijlessen heb ik nog krap 2 maanden gereden voor dat het winter werd. Tegen deze rijd, was het grootste gedeelte van de verf al van de handschoenen, ze waren helemaal zwart/grijs achtig aan de onderkant, met allemaal verf schilvertjes er aan. Ik dacht, wat een slechte handschoenen, maar zal wel geen garantie zijn. Nu heb na de winter al weer 2 maanden gereden. De handschoenen werden nog lelijker, en de stiksels bij de duim lieten los, er zat gewoon een gat in mn handschoen :o , toen was dus de maat vol, en heb ik ze op laten sturen. Krijg net bericht: Handschoenen zijn intensief gebruikt, GEEN garantie. Intensief gebruikt my a*s, ik zit nog op school, en ik heb die handschoenen amper 5000 km gebruikt. Ik zelf damen nog een keer opgebeld, nee sorry meneer, ze zijn echt intensief gebruikt.

Voor mij geen Damen meer. Als er al een gat in slijt van je stuur vasthouden..

Een merk als Damen zou zich moeten onderscheiden door service en garantie, zo wordt het nooit wat.

Zo dat is er uit.
 
Laatst bewerkt:
Misschien knijp je lekker hard in je stuur en bedoelen ze dat met intensief gebruik...........
 
met al het respect, maar damen leathers is echt pruts. je had kunnen verwachten dat je problemen krijgt met een B merk. als je kwaliteit wilt en het moet ook nog es nederlands zijn, dan koop je revit. zo niet, alpinestars of een paar andere.

alsnog extreem slecht dat ze weigeren garantie te geven, terwijl je kunt bewijzen dat je een leerling bent. ik had met mijn revit handschoenen ook wat kleine probleempjes, maar die zijn 2 keer gratis vervangen, zonder gemopper en de tweede keer was het zelf buiten garantie.
 
met al het respect, maar damen leathers is echt pruts. je had kunnen verwachten dat je problemen krijgt met een B merk. als je kwaliteit wilt en het moet ook nog es nederlands zijn, dan koop je revit. zo niet, alpinestars of een paar andere.

alsnog extreem slecht dat ze weigeren garantie te geven, terwijl je kunt bewijzen dat je een leerling bent. ik had met mijn revit handschoenen ook wat kleine probleempjes, maar die zijn 2 keer gratis vervangen, zonder gemopper en de tweede keer was het zelf buiten garantie.

Ok, ik dacht altijd dat damen best wel een goed merk was dus. Niet dus. Naja volgende zal idd wel A* worden ofzo ja.
 
Ik heb al meer dan 18 jaar een Damen motorpak,..nog geen steekje aan los.

Heb je wel goed passende handschoenen? Bijna onmogelijk om leren handschoen in een paar km stuk te rijden.
 
Ik heb al meer dan 18 jaar een Damen motorpak,..nog geen steekje aan los.

Heb je wel goed passende handschoenen? Bijna onmogelijk om leren handschoen in een paar km stuk te rijden.

Ja dat snap ik dus ook niet, en daarom baal ik er zo van dat k geen garantie krijg... Ik zeg ook. Als dit goede handschoenen waren dan KAN het niet in 5000km stuk. Dat zij hij ook. En toch geen garantie. Geef dan toe dat het geen goede handschoen was. Want ik kan het zo aan hem aantonen dat ik nog vet weinig met die handschoenen heb gereden, maar nee dat hoefde niet. GEEnN garantie Punt
 
Zo eerst ff mn frustraties van me afschrijven.

Vorig jaar ben ik begonnen met rijlessen. Destijds heb ik een mooi setje Damen handschoenen gekocht voor 90 euro. Eerste half jaar heb ik ze dus een uurtje in de week gebruikt. Na mijn rijlessen heb ik nog krap 2 maanden gereden voor dat het winter werd. Tegen deze rijd, was het grootste gedeelte van de verf al van de handschoenen, ze waren helemaal zwart/grijs achtig aan de onderkant, met allemaal verf schilvertjes er aan. Ik dacht, wat een slechte handschoenen, maar zal wel geen garantie zijn. Nu heb na de winter al weer 2 maanden gereden. De handschoenen werden nog lelijker, en de stiksels bij de duim lieten los, er zat gewoon een gat in mn handschoen :o , toen was dus de maat vol, en heb ik ze op laten sturen. Krijg net bericht: Handschoenen zijn intensief gebruikt, GEEN garantie. Intensief gebruikt my a*s, ik zit nog op school, en ik heb die handschoenen amper 5000 km gebruikt. Ik zelf damen nog een keer opgebeld, nee sorry meneer, ze zijn echt intensief gebruikt.

Voor mij geen Damen meer. Als er al een gat in slijt van je stuur vasthouden..

Een merk als Damen zou zich moeten onderscheiden door service en garantie, zo wordt het nooit wat.

Zo dat is er uit.

Wat verwacht je ook voor 90 EUR...
 
Omdat jij een slechte ervaring hebt met een paar handschoenen... Ik rij al sinds 1997 met een leren jas en broek van ze en heb er ins 2003 een zomerbroek bijgekocht. Beiden zien er nog perfect uit. Het pak gaat dus inmiddels 200k km mee, de zomerbroek iets van 100k.
Ik zie heel veel doorrijders met deze broek rijden en niet te vergeten de politie, al hebben die ze een tijd uit Polen laten komen.

Ik weet het is een forum en iedereen roept maar wat, maar serieus ben je niet te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Mn vorige paar handschoenen (Berik motegi á 150 euro) sleet ook weg aan de onderkant
NU heb ik Damen hyperpro sps handschoenen en deze zien er nog prima uit
 
Handschoenen die langer dan 5000km meegaan. Is dat een naieve gedachte??

Vele supersportrijders doen 2 jaar over 5.000, dus voor een sportieve handschoen is dat zowel wat de limiet ja :Y

In alle ernst, 5000 km is natuurlijk redelijk weinig... maar je trekt toch gewoon je conclusies en koopt een paar van een beter merk als volgende handschoenen ?

Als het nu handschoenen van 250 EUR waren zou je er natuurlijk anders over kunnen denken...
 
Vele supersportrijders doen 2 jaar over 5.000, dus voor een sportieve handschoen is dat zowel wat de limiet ja :Y

In alle ernst, 5000 km is natuurlijk redelijk weinig... maar je trekt toch gewoon je conclusies en koopt een paar van een beter merk als volgende handschoenen ?

Als het nu handschoenen van 250 EUR waren zou je er natuurlijk anders over kunnen denken...

Alles leuk en aardig, maar ik vind handschoenen van 90 euro al een klap geld. En ik vind dat je daar best verwachtingen van mag hebben.
 
Laatst bewerkt:
Alles leuk en aardig, maar ik vind handschoenen van 90 euro al een klap geld. En ik vind dat je daar best verwachtingen van mag hebben.

mja, een goeie alpinestars handschoen kost al snel bijna het dubbele...

Maar zoals gezegd, 5000 km is weinig, maar dan weet je ook weer voor de volgende keer welk merk je niet meer moet kopen...
 
met al het respect, maar damen leathers is echt pruts. je had kunnen verwachten dat je problemen krijgt met een B merk. als je kwaliteit wilt en het moet ook nog es nederlands zijn, dan koop je revit. zo niet, alpinestars of een paar andere.

alsnog extreem slecht dat ze weigeren garantie te geven, terwijl je kunt bewijzen dat je een leerling bent. ik had met mijn revit handschoenen ook wat kleine probleempjes, maar die zijn 2 keer gratis vervangen, zonder gemopper en de tweede keer was het zelf buiten garantie.
wat een bullshit...alsof jij zoveel ervaring hebt met Damen producten dat je dit kunt stellen, volledig ongegronde mening behalve dat het volges jou een Bmerk is..

je bent gewoon merk geil :W
Wat verwacht je ook voor 90 EUR...
ik heb een setje handschoenen van 30 en zien er anders nog prima uit...welke dwaas gaat er nou 200 euro voor een paar handschoenen neertellen. 90 euro vind ik een goeie prijs voor een goed setje handschoenen. dat ze na 5000 km op zijn vind ik niet netjes en daar moet damen naar handelen

Ts post anders es een foto van je handschoenen in de huidige staat?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al meer dan 18 jaar een Damen motorpak,..nog geen steekje aan los.

Heb je wel goed passende handschoenen? Bijna onmogelijk om leren handschoen in een paar km stuk te rijden.


Al meer dan 10 jaar een Damen broek, net een maand terug de rits zelf vervangen. Die steekjes zaten dus zo vast, dat het een torn mesje heeft gekost.

En nu maar hopen, dat die rits weer 10 jaar meegaat. Die zit nl ook weer goed vast *O*
 
inderdaad mijn handschoenen zitten ook gaten in :(

ow jah, ze zijn +10 jaar oud en ze hebben al een val meegemaakt en sinds de laatste maanden zijn die gaten erin beginnen komen (leer wordt ook niet verzorgd door mij)

dus ja, echt rotte kwaliteit, welke handschoenen gaan er nu al kapot na 10 jaar :+
mijn leren pak is trouwens nog in perfecte staat en is even oud
 
Laatst bewerkt:
mja, een goeie alpinestars handschoen kost al snel bijna het dubbele...

Maar zoals gezegd, 5000 km is weinig, maar dan weet je ook weer voor de volgende keer welk merk je niet meer moet kopen...

? sp1 en sp2 zijn ongeveer zelfde prijs en zijn volgens mij toch ook heel goede handschoenen
 
Laatst bewerkt:
Omdat jij een slechte ervaring hebt met een paar handschoenen... Ik rij al sinds 1997 met een leren jas en broek van ze en heb er ins 2003 een zomerbroek bijgekocht. Beiden zien er nog perfect uit. Het pak gaat dus inmiddels 200k km mee, de zomerbroek iets van 100k.
Ik zie heel veel doorrijders met deze broek rijden en niet te vergeten de politie, al hebben die ze een tijd uit Polen laten komen.

Ik weet het is een forum en iedereen roept maar wat, maar serieus ben je niet te nemen.

Dat laatste dat valt nog wel mee, vind ik.

Hij heeft slechte ervaringen met aan paar handschoenen en voor de rest hoor ik mensen alleen maar over de broeken en jassen van Damen. Ik heb ook nog nooit iets gehoord over de slechte kwaliteit van Damen maar, er kan natuurlijk altijd wel een keer iets van mindere kwaliteit tussen zit. Dat gebeurd overal weleens.

Ik denk alleen dat hij er wat eerder mee terug had moeten gaan. Er is immers al wel een tijd overheen gegaan en al laat je handschoenen 3 jaar in een schuur liggen zonder te gebruiken, beter worden ze er niet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan