motorvakantie naar Wales

bijenhapper

MF veteraan
20 okt 2006
1.795
13
omgeving Zutphen
Laatst bewerkt:
York is een erg mooie stad om dan even in rond te kijken, daar kom je dan toch langs! Veel historische gebouwen en erg gezellig centrum. In Wales is vooral Snowdonia erg spectaculair, hoewel de rest ook mooi is hoor. Maar ik heb het altijd erg mooi gevonden bij Beddgelert, Pass of Llanberis, Betws-y-Coed, Blaenau-Ffestiniog. En ik vind kunstzinnig nep-dorpje Portmeirion vlakbij Porthmadog erg mooi en fotogeniek.
 
York is een erg mooie stad om dan even in rond te kijken, daar kom je dan toch langs! Veel historische gebouwen en erg gezellig centrum. In Wales is vooral Snowdonia erg spectaculair, hoewel de rest ook mooi is hoor. Maar ik heb het altijd erg mooi gevonden bij Beddgelert, Pass of Llanberis, Betws-y-Coed, Blaenau-Ffestiniog. En ik vind kunstzinnig nep-dorpje Portmeirion vlakbij Porthmadog erg mooi en fotogeniek.

Wat snowdonia betreft: de stoomtreintjes klik in de valleien van Blaenau naar Porthmadog...
Voor dezen die geen claustrofobie hebben is er een bezoek aan de kopermijn klik in Beddgelert en de leisteengroeven klik in Blaenau-Ffestiniog.
Het kasteel van Conwy klik is ook niet mis.

:]
 
Hallo Brommers,

Alles is geboekt. We gaan zondag 5 september met z'n allen om 13:20 met de trein van Calais naar Folkstone. Dinsdag 14 september gaan we vanuit New Castle met de boot naar IJmuiden. Het lijkt mij verstandig om zelf een stel spanbanden mee te nemen. Vorige keer hadden we ze niet bij ons. Als je zelf spanbanden meeneemt, neem ze niet te kort. Ik heb op foto's gezien dat er lange banden gebruikt werden. Ikzelf ben blij dat alles gelukt is met de boekingen. Ik ga nu een paar mooie routes uitstippelen.

Groeten Dirk.

Bedankt voor de tips tot zover.
We gaan de route nog bepalen, dus als er nog meer tips zijn..............
 
Spanbanden heb je op zich niet nodig, zijn er op de boot ook gewoon en het wordt echt wel professioneel vastgezet.

Voor de rest zijn er erg leuke wegen in Wales.. Ik neem aan dat je eerst in het noorden gaat rijden en dan naar het zuiden afzakt? Gezien je havens. Dan zou ik in het Noorden in de buurt van Snowdon een beetje rondrijden en als je daar alles gezien hebt de kustweg via Aberystwyth (en daar even landinwaarts gaan naar Devil's Bridge, mooie weg en een leuke plek voor een pauze).
In het zuiden zijn het wat meer heuvels dan bergen, maar in de Brecon Beacons is het erg mooi rijden. Vanaf het noorden (plaatsje Harlech) naar het zuiden... zeg Camarthen, doe je ongeveer 3 a 4 uur over over die kustweg, iets langer als je ook naar Devil's Bridge gaat.

Oja als je vanuit het zuiden terugrijdt: De brug over de Severn (tussen Wales-Engeland) is volgens mij iets van 5 pond tol, maar dat kun je alleen contant betalen, dus zorg dat je dat bij je hebt dan.
 
Aaah Wales echt een schitterende omgeving maar wees er op bedacht dat als je op de kleine weggetjes rijd en je ziet aan weerszijde hele hoge heggen ga dan niet te hard want je ziet dus niks van de zijkanten uit weggetjes komen maar voor de rest gaat heen en geniet en heb allen ontzettend veel plezier en voor al een veilige en behouden reis heen en terug.
Ik was met de vrachtwagen veel in Macken bij de valspar corporation maar dat was in 1994 dus of dat bedrijf daar nog gevestigd is geen idee.
 
Newcastle? Da's best noordelijk!

Pak dan Lake District en/of Peak District zeker mee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan