Digital Gear Indicator maar weer eens :-)

Edgar

Die hard MF'er
23 aug 2002
455
0
Utrecht
Hoi folks,

Nog belangstellenden voor een digital gear indicator ? (zie andere topics van mij).
Er staan er weer een paar op nieuwe eigenaren te wachten ... Kijk maar op http://members.lycos.nl/edgar1973/various/dgi.jpg hoe verwachtingsvol ze kijken om gemonteerd te worden *D

Zit er aan te denken de mijne in m'n dashboard in te bouwen. Toch iets mooier.
Serieuze belangstellenden: mail maar. Ik huppel niet zo heel vaak op dit forum (mijn fout |( ).

Trusten :Z
*edgar*
 
Ziet er interessant uit maar hoe werkt dat?
kan dat op elke motor gemonteerd worden?


Op elke motor MET een niet-kabelaangedreven toerenteller. En dat zijn de meeste tegenwoordig :-).

:]

Edit: Heb op andere topics al eerder uitgelegd hoe 't werkt. Berekent het aantal (digitale) pulsen naar je toerenteller per omwenteling van je (voor-) wiel. Dit getal is voor elke gear anders en dus een maat voor de versnelling waar je in rijdt.
Zoek anders maar ff op "edgar" dan vind je misschien meer details.
 
Edgar wat moeten ze nou kosten ? wan tik heb nog steeds intresse !
( ps ook voor bike artists ! )


Oh ja...verdomd ! ... jij was die gozer van bike artists. Was me lichtelijk ontschoten. Mijn excuses.
Prijs blijft 't zelfde wat 't al was: 45 Euri.
Stuur me je link nog eens, zet ik 'm in m'n favoriten.

Thanx en :]
 
ik heb eens even gekeken naar mijn toerenteller en volgens mij is die niet kabelaangedreven. Tenminste voor zover ik weet moet er dan een soortgelijke kabel als die van de snelheidsmeter naar de toerenteller lopen toch?? voor zover ik heb kunnen zien zie ik dus alleen maar een paar "stroom"draadjes naar mijn toerenteller lopen. Iemand hier toevallig ervaring met de fireblade type SC28????

greetz
JuMPeR
 
ik heb eens even gekeken naar mijn toerenteller en volgens mij is die niet kabelaangedreven. Tenminste voor zover ik weet moet er dan een soortgelijke kabel als die van de snelheidsmeter naar de toerenteller lopen toch?? voor zover ik heb kunnen zien zie ik dus alleen maar een paar "stroom"draadjes naar mijn toerenteller lopen. Iemand hier toevallig ervaring met de fireblade type SC28????

greetz
JuMPeR
 
Op elke motor MET een niet-kabelaangedreven toerenteller. En dat zijn de meeste tegenwoordig :-).

:]

Edit: Heb op andere topics al eerder uitgelegd hoe 't werkt. Berekent het aantal (digitale) pulsen naar je toerenteller per omwenteling van je (voor-) wiel. Dit getal is voor elke gear anders en dus een maat voor de versnelling waar je in rijdt.
Zoek anders maar ff op "edgar" dan vind je misschien meer details.

dus met andere woorden, elke keer dat je je koppeling intrekt flipt die gear indicator :X
 
ik heb eens even gekeken naar mijn toerenteller en volgens mij is die niet kabelaangedreven. Tenminste voor zover ik weet moet er dan een soortgelijke kabel als die van de snelheidsmeter naar de toerenteller lopen toch?? voor zover ik heb kunnen zien zie ik dus alleen maar een paar "stroom"draadjes naar mijn toerenteller lopen. Iemand hier toevallig ervaring met de fireblade type SC28????

greetz
JuMPeR

Mee eens. Als je uitsluitend "stroomdraadjes" ziet is -ie digitaal. (uitlezing kan natuurlijk gewoon analoog zijn ...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan