Gear indicator suzuki vstrom DL1000 uit 2005

Feller24

Rookie
11 sep 2018
11
0
Goedemiddag.
Ik heb sinds een maand een suzuki vstrom DL1000 uit 2005.
Nu had ik een gear indicator aangeschaft ( via Ali) op de juiste manier aangesloten. Hij gaat de versnellingen af en daarna begint hij F te knipperen. Ik heb daarna weer een besteld bij Ali en weer het zelfde probleem. Ik kan hier niets over vinden van de DL1000. Is hier iemand die het zelfde probleem heeft?
 

Bijlagen

  • IMG_20240212_202252.jpg
    IMG_20240212_202252.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240213_165739.jpg
    IMG_20240213_165739.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240213_165736.jpg
    IMG_20240213_165736.jpg
    198 KB · Weergaven: 0
  • VID_20240213_170045.mp4
    32,8 MB
De zwarte gaat in de zwart witte de rode bij rood en de witte bij rood wit. Volgens de beschrijving horen de draadjes er zo in van de indicator. Zou plug en play moeten zijn
 
Alles is goed aangesloten. Hoort een plug & play stekker te zijn. Het probleem is dat zodra de gear indicator van 1 tot 6 gaat gelijk in de F mode gaat. Deze is voorgeprogrammeerd en had geprobeerd deze te resetten maar dat lukt niet. Het ook op het andere forum gekeken maar kan er niets over vinden.
 
Alles is goed aangesloten. Hoort een plug & play stekker te zijn. Het probleem is dat zodra de gear indicator van 1 tot 6 gaat gelijk in de F mode gaat. Deze is voorgeprogrammeerd en had geprobeerd deze te resetten maar dat lukt niet. Het ook op het andere forum gekeken maar kan er niets over vinden.
je heb niet toevallig bepaald stekkers verkeerd gecombineerd heb zelf ook even goed moet kijken of alles wel goed stond een foutje is zo gemaakt :) zou voorde zeker heid nog even goed kijken :t
 
Bij mijn Suzuki is versnellings indicator door verbonden zoals hoort met de versnellingsbak sensor.
En die zat bij mij onder de tank.
Wel ander type suzuki maar hij krijgt via die versnellingsbak sensor verschillende voltages en aan de hand daarvan maakt versnellings indicator er een versnelling van op het display.
Was ook plug and play.
Je zit nu te rotzooien op de diagnose stekker wat nooit zal werken ook al beweren anderen van wel maar niet uitleggen hoe of wat.
En op youtube staan hierover ook de nodige onzin filmpjes.
En pas maar op tenslotte maak je via die diagnose stekker nu verbinding met je ecu door er iets op aan te sluiten en door te verbinden wat niet werkt.
Ik heb geen idee of je ecu dit leuk en fijn vind door verbinden met iets wat er helemaal niet op hoort.
En de F melding staat op me gear indicator heb geen f1 melding op me. Dashboard
En voor jouw het is lees goed geen f1 melding maar is fi en fi staat voor fault indication--fout melding.
Hoe jij aan een f1 melding komt geen idee denk je hebt te veel max verstapen etc gekekeken die rijden in de f1.

En versnellings indicators van ali zijn rotzooi.
Koop een goede van Healtech heb je technische info en ondersteuning.
Die chinese troep is niks .
 
Dit is een schema van healtech maar je mag dus nooit aansluiten op de diagnose stekker zoals je nu gedaan hebt.
Foto,s voor jouw waar versnellingsbak sensor(gear position sensor)zit.
Daar sluit je op aan of verbind door.
Maar ik heb geen idee of die ali indicator werkt ken ze niet- ken ze alleen van Healtech.
Geschakelde plus haalde ik weg bij de achterrem.
Dus dat indicator in schakelt als je contact aanzet.
Anders blijft indicator continu aanstaan en trekt je accu op den duur leeg.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240216-120818.png
    Screenshot_20240216-120818.png
    159,1 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240216-121059.png
    Screenshot_20240216-121059.png
    238,1 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240216-120827.png
    Screenshot_20240216-120827.png
    160,9 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240216-121000.png
    Screenshot_20240216-121000.png
    223 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Deze gear indicator is alleen voor latere modellen die inderdaad iets via de diagnosestekker kunnen.

Ik geloof vanaf 2008.
Jij kan hem alleen maar aansluiten tussen de GPS (Gear Position Sensor) en ECU en die aansluiting zit inderdaad onder de achterste beugel van de tank. Lastig bij te komen.

Betreft een stekker met 3 draden in de vorm van een driehoek.

Doe geen moeite om je huidige GPI van Alie aan te sluiten want die werkt met een ander principe.

Er is maar 1 indicator die werkt via alie te krijgen en die kost rond de 60 euro geloof ik (laatste keer dat ik keek).


Edit, ik zie er nu 1 hier met in ieder geval de juiste stekker:
2.27ï¿¡ 64% OFF|Motorcycle Gear Display Indicator Suzuki | Motorcycle Gear Display Indicator Meter - Instruments - Aliexpress
Voor 23 euro.

Die waren er een jaartje geleden nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan