2de hands motor zoeken in enorm aanbod

16 mrt 2011
1
0
Hey allen.

Ik heb momenteel geen ervaring met grote moto's. Heb wel een paar 100 km met een cbr125 gereden maar dat kan je niet echt een motor noemen. Ik ben momenteel 28 jaar en ben op zoek naar een leuke 2dehands motor om te leren rijden. Omdat er zo een mega aanbod is vraag ik via deze weg jullie hulp om een goede keuze te maken. Ook kunnen jullie mij eventueel tips geven over wat na te kijken bij zo een dergelijke aankoop.

Mijn behooftes voor de motorfiets zijn.:
* Minstens +35 KW (in verband met rijbewijs halen in belgië
* Tussen touring en moto zeg maar een sportieve touring.
* Graag zou ik met deze moto ook op reis willen gaan dus mogelijkheid tot kofferset zou wel ideaal zijn.
* Mijn budget ligt tussen de 3000 en 4000 euro.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met enkele leuke modellen. Zelf heb ik ooit al eens op een honda hornet gereden op prive terrein en deze beviel mij wel, maar vrees dat je daar niet echt mee op reis kan gaan.

Alvast bedankt
 
zijn genoeg topics over, maar ik zal het lijstje globaal nog eens oprakelen:
Honda CBR 600 F
Suzuki SV 650
Kawasaki Er-6
Yamaha Thundercat
 
yamaha fazer
suzuki gsx600F

je kunt bagagetassen kopen die op vrijwel de meeste motoren vast te maken zijn onder het zadel door, vaste koffers hoeft dan niet meer.
Volgens mij passen die ook op een hornet.
 
Ik ben erg tevreden met mijn Thundercat uit 96 dus die zou ik wel aanraden, zit lekker en heeft ook best wel pit (en die van mij is 25kw begrenst, geen idee hoeveel pit hij heeft met de volle 100pk, vast meer ;P ). Maar voor 3000~4000 euro kan je ook een nieuwer type cbr600F/Fazer kopen ^^
 
Laatst bewerkt:
Z750 met een beetje mazzel;
Meer dan 35kw
Is sportieve tourfiets
Koffers kan
Prijs vanaf 3800
 
Laatst bewerkt:
je wilt een sport tour zoals een cbr600f?
maar met koffers kunnen rijden?

ik denk dat er een klein beetje een compromis gesloten moet worden naar iets meer sport of iets meer tour....
 
je wilt een sport tour zoals een cbr600f?
maar met koffers kunnen rijden?

ik denk dat er een klein beetje een compromis gesloten moet worden naar iets meer sport of iets meer tour....


Er bestaan gewoon koffers voor de CBR hoor, heb er zelf ook eventjes over gedacht ze aan te schaffen.
 
Zelf heb ik ooit al eens op een honda hornet gereden op prive terrein en deze beviel mij wel, maar vrees dat je daar niet echt mee op reis kan gaan.

Alvast bedankt

Mn broer heeft een hornet en we gaan ieder jaar naar luxemburg. Weet niet wat jou reis plannen precies zijn, maar de hornet beviel hem erg goed ;)
 
Misschien is het een idee om te kijken hoeveel cilinders je wil. Welk gewicht van de motor je het fijnste zou vinden. Wil je bijvoorbeeld het vele vermogen onderin van een 2 cilinder in combinatie met goede windbescherming/toermogelijkheden (zwaardere motor). Op die manier kan je het aantal motoren al naar beneden brengen. Nu heb je zoveel mogelijkheden... Je kan natuurlijk altijd gaan proefrijden of een motor huren...

Heb zelf een bmw r1100s gereden. Moet zeggen dat de koffers bij die motor zeer praktisch zijn. Is ook een toermotor waar je ook sportief mee kan rijden. Hornet zou ik zelf niet echt typeren als een sport/tour.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon s kijken in het te koop topic hier op MF, vind ik over het algemeen wel betrouwbaar. Staan ook wel motoren incl koffers. Succes!
 
Heeft iemand al diversion900 geroepen? Prima fiets, alleen wel een beetje grijze muizen ding... erg saai namelijk :)
 
Ik zou zeggen VFR800. Lekker wat koppel in het hele toeren gebied, vier cilinder trekt lekker soepel, en is ook lekker mee te sturen.
 
Kraakmezaakie ZZR 1200
Bullitproof motorblok en bagagemogelijkheden te over.
En je schijnt je er ook nog eens rap op te kunnen verplaatsen als je wilt :+
Als je mazzel hebt kan het wellicht in je budget vallen........kweenie wat die doen qua prijs in Belgenland?

108489543_c6ad79656e.jpg
 
mag ik dan de eerste zijn?


proefrijden :Y

wat de 1 een enorm lekker zittende motor vind, vind de ander weer vreselijk
en dan heb ik het nog niet eens over het karakter van een moto

modellen die in je range vallen:
suzuki gsx-f
honda cbr 600f
aprillia shiver 750gt
kawasaki versys


eigenlijk heeft elk merk wel een motor die dat gene weet te bieden wat je zoekt
vaak is het dan nog uiterlijk, en karakter wat de doorslag geeft

happy hunting ;)
 
Laatst bewerkt:
mag ik dan de eerste zijn?


proefrijden :Y

wat de 1 een enorm lekker zittende motor vind, vind de ander weer vreselijk
en dan heb ik het nog niet eens over het karakter van een moto

modellen die in je range vallen:
suzuki gsx-f
honda cbr 660f
aprillia shiver 750gt
kawasaki versys


eigenlijk heeft elk merk wel een motor die dat gene weet te bieden wat je zoekt
vaak is het dan nog uiterlijk, en karakter wat de doorslag geeft

happy hunting ;)


Die kende ik nog niet, nieuw model? :+

Verder wel hiermee eens, het aantal modellen dat binnen jouw eisen valt is niet op 2 handen te tellen, dus je moet gewoon proefrijden en zien wat je het leukste vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan