2e hands motor laten keuren?

Trunkenpolz

Die hard MF'er
15 jun 2005
805
5
Weet iemand, of heeft iemand ervaring met het laten keuren van een 2e hands motor?
De ANWB, is dat wat? Of kan ik beter naar een motorzaak gaan, en zo ja, heeft iemand tips welke?
 
ANWB, ik weet niet of die ook motoren keuren.
Erik van Lent is de bekendste, met zijn horrorstories.
Motorzaken doen het ook, ik weet het van Goedhart motoren.
 
Ik weet niet waar je de motor vandaan wil halen maar de meeste bedrijven doen wel een aankoop keuring. Ik heb het bij mijn huidige fiets ook gedaan, was 50 euro en je krijgt een mooie checklist mee met de staat van bijna alle onderdelen.
Als je een 2e hands fiets vanaf 5000 euro koopt is het maar 1 procent van de aanschafprijs dus als je de tijd er voor hebt zeker laten doen.
 
Dank voor de reactie's. Ga morgen Goedhart eens bellen, anders v Lent proberen.
 
Ik heb het ook gedaan voor 50 euro. Nu had ik uiteindelijk niet een heel goed gevoel bij de garage waar ik langs ben geweest, maar dat was een gevoel. Ik heb 0,0 verstand van motoren dus wilde hem graag na laten kijken. Meteen een mooie test, als de verkoper hier niet mee instemt weet je al genoeg.

Succes met de jacht :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een keer bij Erik geweest voor een keuring. Was voor de verkoop van de motor van mijn meissie.

Hij doet het netjes, vlotjes en grondig. Ook de vaak vergeten zaken (koelvloeistof bijv) worden gemeten.

Hij stelt documentatie op prijs, en zoekt zelfs naar logica in (onderhouds)historie, zoals plotseling stijgende of dalende km standen, import ed.

Keurig rapportje achteraf, via mail (één dag) en de rekening van 140 euro.

Was het meer dan waard. Ik wist natuurlijk wel dat de motor tip top was, toch vindt een koper het ook prettig als niet alleen de verkoper zegt dat een motor goed is, maar ook een onafhankelijke derde :Y
 
Yep +1, zeker laten keuren door een onafhankelijke keurmeester.

Mijn zwager en ik hebben allebei een motor laten keuren door Erik van Lent. Mijn VFR800 bleek gelukkig een prima motor te zijn, op de eerste VTR 1000 Firestorm die mijn zwager liet keuren gaf Erik een negatief koopadvies. Dat ding zag er fantastisch uit voor zn leeftijd maar bleek potentieel dure motorschade te hebben. Die enge tik in het blok was echter pas te horen door het stationaire toerental te verlagen, kennelijk stond ie (bewust??) te hoog afgesteld. Tweede Firestorm bleek wel een prima motor.

Het is de investering van zo'n keuring imo zeker waard. Of een keuring van 5 tientjes evenveel zekerheid biedt als eentje van 130-140 euries dat kun je je afvragen, maar beter iets dan niets in dit geval.
 
Ik heb de motorzaak waar deze motor in onderhoud is gevraagd of zij keuren. Opzich wel, maar toen hij hoorde over welke motor het ging, zei hij gelijk, prima motor. Hoef ik niet te keuren die motor is goed. Hmm. Ik ga morgen eerst zelf eens kijken naar de motor.
 
Ook laten keuren door Erik van Lent. Prijs i.c.m. km stand en staat van de motor leken net iets TE gunstig, motor was echter tiptop (op het benodigde bijladen van de accu na) in orde! Keurig rapport met bevindingen, ook altijd handig voor eventuele eigen verkoop ;>
 
i eAt bert and ErnIe alivE and bin LADEn THEm...

ps. Ik keur hem wel voor je op de a8!

anders kwit-fit , kan ook goed keuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan