• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

2e ventielgat velg?

Chineesboer

MF veteraan
Lid geworden
29 apr 2006
Waarderingsscore
486
Goeiendag beste mensen

Vandaag weer een XR gekocht. Had een lekle voorband. Volgens de verkoper was dit net gebeurd.
Thuis gekomen even de compressor erop en de lucht komt bij een 2e ventielgat eruit.

Het is een tubeless band dus mijn vraag is of er hier een afdichtingsdopje in hoort? Heb al even gekeken op internet maar kan zo even niks vinden. Lijkt mij niet dat er 2 ventielen in horen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. (Ben nooit veel bezig geweest met banden en velgen :+ )

full

als het tubeless is, lijkt me dat raar, of het 2e ventiel is eruit getrokken ik denk eerder het volgende " kan het niet gewoon een binnenband zijn (die lek is) dan zou de lucht uit dat gat kunnen komen"

Met een bandenklem/velgklem/rimlock kan je de buitenband vast zetten op de velg. Zo voorkom je dat de buitenband gaat draaien op de velg, vooral met lagere bandenspanning. Dit kan een lekke binnenband veroorzaken.

Met een bandenklem/velgklem/rimlock kan je de buitenband vast zetten op de velg. Zo voorkom je dat de buitenband gaat draaien op de velg, vooral met lagere bandenspanning. Dit kan een lekke binnenband veroorzaken.

Had er nooit van gehoord, hier een video voor mede mfers die het ook niet wisten. Hebben we weer wat geleerd vandaag.

Laatst bewerkt:
Het ventiel lijkt op die van tl band/velg.

Er hoort een binnenband in, ongeacht tl of tt buitenband.

In dat andere gat draadeinde van bandklem.

Verkoper lult dus maar wat.

Goeiendag beste mensen

Vandaag weer een XR gekocht. Had een lekle voorband. Volgens de verkoper was dit net gebeurd.
Thuis gekomen even de compressor erop en de lucht komt bij een 2e ventielgat eruit.

Het is een tubeless band dus mijn vraag is of er hier een afdichtingsdopje in hoort? Heb al even gekeken op internet maar kan zo even niks vinden. Lijkt mij niet dat er 2 ventielen in horen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. (Ben nooit veel bezig geweest met banden en velgen :+ )

[afbeelding]

Klopt, is voor het 2e ventiel, makkelijk als je even wil bijpompen en het ene ventiel zit precies achter de achterbrug ofzo.

Er moet wel een binnenband in trouwens, maar op google zijn die er zat te vinden met twee ventielen. De afstand tussen de ventielgaten is gelukkig wel standaard, je hoeft dus niet op die maten te letten :)

Laatst bewerkt:
Goeiendag beste mensen

[afbeelding]

Maar zonder binnenband is het logisch dat de lucht er toch direct weer door het tweede gat eruit loopt ?

Ik neem aan dat je snapt dat die verkoper dus echt 100% glashard stond te liegen tegen je ?
Had hij nog meer opmerkingen over eventuele opvallende dingen aan die motor ?

Klopt, is voor het 2e ventiel, makkelijk als je even wil bijpompen en het ene ventiel zit precies achter de achterbrug ofzo.

Er moet wel een binnenband in trouwens, maar op google zijn die er zat te vinden met twee ventielen. De afstend tussen de ventielgaten is gelukkig wel standaard, je hoeft dus niet op die maten te letten :)

Ik mis het sarcasme geloof ik...

Er moet wel een binnenband in trouwens, maar op google zijn die er zat te vinden met twee ventielen. De afstend tussen de ventielgaten is gelukkig wel standaard, je hoeft dus niet op die maten te letten :)

En straks huilen als het weer off topic gaat? Ik rapporteer dit bericht, en dan weet je de volgende keer waar het over gaat in het topic over het techniek gedeelte.

Maar zonder binnenband is het logisch dat de lucht er toch direct weer door het tweede gat eruit loopt ?

Ik neem aan dat je snapt dat die verkoper dus echt 100% glashard stond te liegen tegen je ?
Had hij nog meer opmerkingen over eventuele opvallende dingen aan die motor ?

Klopt, daarom vroeg ik me af of daar afsluitdopjes voor zijn oid.
En als er een binnenband in zit klopt het wel wat de verkoper zei.
Heb de motor voor een dusdanig lage prijs mee mogen nemen dat ik nergens over mag zeuren ;) dat is bij de verkoop ook afgesltoken

Ben nu bezig met de kop demonteren, koppakking vooraan lek, bouten van de kop dolgedraaid.

Er moet wel een binnenband in trouwens, maar op google zijn die er zat te vinden met twee ventielen. De afstand tussen de ventielgaten is gelukkig wel standaard, je hoeft dus niet op die maten te letten :)

Is dit nou het nieuwe beleid in techniek? ;)

EDIT: TimP had er ook al wat over gezegd zie ik.

Laatst bewerkt:

In het topic over beleid in techniek is het meerdere keren besproken mbt off-topic reacties. Het is dan vreemd dat een moderator zélf degene is die off-topic gaat.

Ook is het vrij hypocriet dat je dan met bovenstaande reactie komt terwijl TimP wel gewoon een punt heeft, Als we willen dat er minder off-topic geneuzel in de diverse topics komen zullen we ook met z'n allen ervoor moeten zorgen dat dit zo min mogelijk gebeurt en er met z'n allen op letten.

Terug
Bovenaan Onderaan