Wie rijdt er allemaal een Speed Triple?

King RaLuv

Rookie
7 jun 2003
19
0
Enschede
Ik ben nieuw op het forum en eigenlijk ook op de motor.
Vorige week heb ik mijn rijbewijs gehaald.
Ik had al een maand een Triumph Speed Triple T509 uit 1998 in de garage staan. Nu mag ik eindelijk rijden... :] Dat is toch wel heel anders, een CB500 of een Triple.

Nu wil ik in de loop van het jaar nog wat dingen aanpassen aan de motor en kan daar wel wat advies bij gebruiken. Dus vandaar de vraag...
Wie rijdt er allemaal een Speed Triple op dit forum?

Let me know
RaLuv
 
Je kunt de T595-mensen meerekenen, want dat is eigenlijk dezelfde fiets maar dan bekuipt!

Succes...
 
Matige reactie, maar ik zag onder de link van kronkel dat er meer Triple rijders zijn.
Wat eigenlijk mijn eerste moeilijkheid is; Welke uitlaat klinkt het best (op de Triple)? Ik zoek een uitlaat met een mooi geluid, maar niet te. Mijn kameraad rijdt een Buell met een Vance & Hines uitlaat en ik wil wel mee komen, maar niet eroverheen (als dat al mogelijk is).

Natuurlijk dan wel een uitlaat die fatsoenlijk past zonder allerlei kunstgrepen(ook op de oudere T509). Het liefst ook een hoge uitlaat. Je kijkt dan zo mooi tegen het wiel aan.
 
Matige reactie, maar ik zag onder de link van kronkel dat er meer Triple rijders zijn.
Wat eigenlijk mijn eerste moeilijkheid is; Welke uitlaat klinkt het best (op de Triple)? Ik zoek een uitlaat met een mooi geluid, maar niet te. Mijn kameraad rijdt een Buell met een Vance & Hines uitlaat en ik wil wel mee komen, maar niet eroverheen (als dat al mogelijk is).

Natuurlijk dan wel een uitlaat die fatsoenlijk past zonder allerlei kunstgrepen(ook op de oudere T509). Het liefst ook een hoge uitlaat. Je kijkt dan zo mooi tegen het wiel aan.

Waarom kies je gewoon niet voor de High level carbon pijp van Triumph, klinkt beestig, je moet er geen kunstgrepen voor uithalen en ze kost ongeveer een kleine 500€ (in belgie tenminste..)
Dit is ze..
full


En hier kan je ook veel interessants lezen over accessoires voor de Speed3
http://www.t595.net/cm/messageboard/forum.asp?forum=10

Groeten,
Katto
 
Laatst bewerkt:
Waarom kies je gewoon niet voor de High level carbon pijp van Triumph, klinkt beestig, je moet er geen kunstgrepen voor uithalen en ze kost ongeveer een kleine 500€ (in belgie tenminste..)

Zat ik zelf ook over te denken. Weet ik tenminste zeker dat hij past.

Bedankt,
RaLuv
 
Laatste nieuws: Gisteren na jaren dromen van een Triple, eindelijk echt eentje gekocht!!! :9 Wel in Duitsland, dus ik moet nog wel het import circus door. Het is een redelijk standaard 2000 model met fly screen en seat cowl. Ik laat er verder de clip-ons van de Daytona opzetten (ik ben vrij lang namelijk). Lijkt me wel aardig en je kan altijd terug naar het gewone stuur...

Toch ziet die high level van Triumph er ook verschrikkelijk goed uit. Die moest ik ook maar overwegen.

-Marco-
 
Ben zelf niet zo weg van die twee kleine dempertjes. Wel mooi dat je ze naar de andere kant hebt gebracht. Je kijkt heel fraai tegen het wiel aan. Hoe is het geluid.
 
Geluid is toppie! Ik vind eigenlijk de 2 dempers aan de linkerkant ook een beetje "massief" ogen. Zit te denken of ik niet zelf de boel zo kan verbouwen dat ik de 2 dempertjes onder de buddy kan krijgen. Moet ik wel zelf wat bochtjes maken, of dit ergens laten doen.
 
Er stonden vorige week nog seatpipes te koop op www.mobile.de voor ongeveer 450 euro, geloof ik. Is erg goedkoop, kost nieuw 1200 euro.

Beetje laat, maar toch...
Glasbak gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..
 
wazzzzzz t maar waar . wat een verschrikkelijke mooie fiets .. maar er is nu toch ook een four
 
De Speed Four...
Ja leuk, maar niet zo mooi als de Triple.
Zitten van die rare luchtinlaatjes voorop en het frame is nie wat.
 
Inderdaad...
Klinkt alleen nog nergens naar met mijn (standaard) demper.

Mooiste klinkt, vind ik, de race-demper van Triumph zelf.
Is ook zwart en geeft een veel voller geluid, zonder dat 'knetterende' geluid dat veel dempers van andere merken de Triple geven.

Vraag is alleen... waar vind je zo'n demper tegen een nette prijs? (en kom hem dus niet van de T595 van mijn man afschroeven, hè? ;) )
 
Dat van dat knetterende geluid had ik nog niet gehoord.
Bedankt voor de tip.
Ik ga eens voorzichtig rond kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan