Unieke Honda CB900F Hornet (SC48) 2002

Ruthless

MF'er
2 apr 2004
129
3
Uden
Honda CB900F Hornet
bouwjaar 2002, 62380km 62560km

Na 4,5 jaar en 40.000 hele fijne, betrouwbare kilometers gaat mijn Hornet 900 toch de verkoop in.
De reden hiervoor; mijn vriendin heeft onlangs een andere motor gekocht, hierna kon ik het ook niet laten om toch weer een tandje sportiever te gaan rijden.

Begin 2010 heeft de motor een totale makeover gehad. Het ging mij om het verbeteren van de rijeigenschappen en de looks. Niet vanwege schade.
Toen is het Spuitwerk(ML paint), vering voor en achter(HK suspension), Zadel (Rayz), een Powercommander (importeur) en diverse andere dingen gedaan.
Met de powercommander heeft de motor 107PK/90Nm ahaw en loopt mooier en gemiddeld 10% zuiniger dan een standaard 2002 Hornet 900.

Motor:
Uniek spuitwerk (zeer donker rood, rode stripe, zilverenband, zilver honda logo) met bijpassend maatwerk comfortseat
Carbon voorspatbord
Braking wave remschijven
Braking Stalen remleidingen
Aangepaste voorvering (HK)
Black-line instelbare achterdemper
Pazzo Rem-koppelings hendels
Sebring uitlaten
PowerCommander USB
Valdoppen
Rizoma trillingsdempers
LSL stuur
LSL Stepjes
LED Achterlicht en knipperlichten
Verkorte kentekenplaathouder met Rizoma verlichting
Rammount bol

Los erbij:
Bok op zwenkwielen
Orginele dempers
Orginele remschijven en leidingen
Orginele hendels
Orginele knipperlichten
Een orgineel zadel (later bijgekocht, lichte schade)
Orginele achterveer
Orginele knipperlichten
Orginele kentekenplaathouder
Orgineel boekje, bonnen van onderhoud etc. van de afgelopen 2 jaar.

Onderhoudshistorie:
Alle onderhoudsbeurten zijn bij dealers uitgevoerd (diverse dealers ivm verhuizingen) bijna alle bonnen aanwezig.
Bij 46.000 km zijn de koppelingsplaten en kabel vervangen (krom geworden door een slechte koppelingskabel)
Bij 57.000 km een grote beurt, incl kleppen controleren, ketting, remblokken etc..
Recent: (100km geleden): Kleine beurt, nieuwe olie, oliefilter en nieuwe Dunlop SportSmarts


mf1u.jpg

mf3q.jpg

dynorunhornet900.jpg


Vraagprijs: 4800 4700,-

Onderbouwing vraagprijs:
3500,- Kale motor (2002, 62000km)
500,- zadel, spatbord & spuitwerk
250,- Powercommander en dempers
150,- Braking schijven
150,- Achterveer
100,- Kentekenplaathouder, led verlichting etc.
100,- Pazzo hendels
--------
4800,-
4700,-

Mijn voorkeur gaat uit naar verkoop van de motor als één geheel. Mocht dit niet lukken gaan de onderdelen los weg en wordt de motor in 'orginele' staat verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Mooi lakwerk, gave kleur!
Dus jij doet 'm ook in de verkoop, Suc6 dan maar!

Mensen; kickje voor deze mooie Horzel! :Y

PS: Wat gaat er voor terugkomen, al iets in gedachten?
 
Er staat al nieuw speelgoed in de garage, een Speed Triple 1050 :]

ff een familie plaatje *D

img1483d.jpg
 
Yep, een Monster 1100 Evo.

Ze worden nu alle drie verwend met een poets beurtje. Lekker in het zonnetje, biertje erbij.. 8-)

Maar ik zal daarna gelijk nog wat plaatjes van de Hornet schieten, dat is uiteindelijk toch de motor die verkocht moet worden.
 
Ik heb nog wel een rolletje rimstriping liggen, die wil ik wel los verkopen ;)

Ik heb geen haast, en de Hornet staat niet in de weg...
Voordat ik onderdelen los ga verkopen zal nog wel ff duren. Tot die tijd kan ik mij er alvast geestelijk op voorbereiden dat ze straks niet meer in de garage staat.
 
Je bent al voorzien maar wil het toch proberen. Interesse in een knappe TL1000S?
 
Proberen mag altijd, maar sorry, zoals je zelf al aangeeft; ik ben al voorzien.
3 motoren in de garage is een beetje aan de volle kant dus de Hornet moet gewoon verkocht worden.
Een ruil zou ik wel willen doen voor iets totaal anders; kunstof rabatdelen om mijn huis (Dus mocht iemand hier iets mee kunnen :) )
 
Ik zou de Triumph verkopen en de Hornet houden. Vind de Honda gewoon mooier :9

De Triumph is weer een mooi nieuw begin *D
De Hornet is imho in deze staat wel 'af'.

De Honda is een (h)eerlijke fiets om vlot te toeren. Een fiets waarop je de hele dag moeiteloos op zit te genieten. :]
Maar de Triumph is lekker lomp en ruig met een paar newtonmeters erbij *O*
En ik kan opnieuw beginnen hiervan een betere, mooiere fiets te maken.
 
Ik ben vandaag lekker op de Hornet.. :] ik begin toch bijna te twijfelen of ik toch de Speed Triple niet moet verkopen...
Ik zal vanavond de km stand bij werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan